Gå til innhold

Sex med tremenning, er det greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde ikke hatt kontakt overhodet i hele vårt voksne liv, men møttes under en begravelse i familien.

I dagene som fulgte ble det kontakt, og det ene førte til det andre. Siden barna hennes var hjemme møttes vi et annet sted hvor vi elsket med hverandre...

Etter dette ble det enda et møte hvor utgangspunktet var "bare" å møtes. Men vi endte opp med å ha oss ute i friluft...

Vi er begge godt voksne med etablerte liv begge to. Vet jo at Norsk lov tillater dette med tremeninger. Men det er likevel slekt, vil ikke kalle det familie.

Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit, men nasty.

Gjest constance90
Skrevet

Det er vel lov men jeg synes det er ufattelig ekkelt

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Ser ingen grunn til hvorfor dette ikke skal være greit.

Anonymous poster hash: 10b25...a1e
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke noe galt i dette, men jeg ville kanskje vært litt forsiktig med å innlede et forhold eller få barn i alle fall. Ellers er det ikke noe ulovlig eller feil.

Anonymous poster hash: d1172...b89
Skrevet

Jeg synes det er dødsekkelt. Men loven tillater det, få hvis dere selv synes det er greit... Men altså... æsj.

• Liker 6
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Kompis hadde sex med tremenningen vi andre symtes det bare var lættis.

Brukte det som sjekkereplikk:

Hei er det du som er cecilie? Mamma sa at vi var tremenninger.

Endret av Steamboat
Skrevet

Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har kontroll på hvem alle mine tremenninger er. Så ikke utenkelig at jeg kunne endt opp med en tremenning rent hypotetisk. Hadde jeg gjort det, og funnet ut av slektskapet etterpå, tror jeg ikke det hadde plaget meg nevneverdig. Som det er sagt, så er det ikke noe ulovlig med det og ikke noe andre har noe med.

Likevel tror jeg ikke jeg aktivt hadde gått inn for å ha sex med ei jeg visste var tremenningen min, men det går på mine egne preferanser og valg i forhold til hvor nært jeg mener det er greit å gå i slektskap når det kommer til sex.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

tremeninger er så utvannet at det nesten er irrelevant dersom dere velger å ha barn sammen. I realiteten, dersom kun en av foreldre er beslektet deler dere kanskje 5 prosent av identisk dna, sannsynligvis mindre.

Men igjen så beror dette på foreldrene til tremeningen. Hvis beslektet igjen kan dette føre uante konsekvenser gjennom hele familietreet.

Anonymous poster hash: 56f6f...6f7
  • Liker 4
Skrevet

I følge norsk lov så er dette lov. Om jeg visste at han jeg drev med var tremenningen min, så hadde jeg avsluttet det med en gang. Så å innlede forhold, eller kun ha sex med en som jeg vet at er i slekt med meg vil aldri skje.

Altså.....foreldrene deres er søskenbarn........

Skrevet

Naboene mine er treminger, gift og har tre barn sammen. Null problem og ingen bryr seg om det. Okei, de skilte seg i fjor men de var gift i over 20 år og skillsmissen hadde ingenting med det å gjøre!

• Liker 7
Skrevet

Hmm... Liksom ingen mellomting her. Enten så er tut&kjør eller æsj... :fnise:

Gjest Dude91
Skrevet

0,5^5 = 0,03125 = 3,125% av allelene til tremenninger er identiske av nedstamming (IBD). Rent genetisk tilsvarer dette altså å ha sex med en av sine sin tipp-tipp-oldemødre eller tipp-tipp-oldefedre.

• Liker 4
Gjest Ung tøff mann
Skrevet

Både smart og magemuskler, du er heldig dude :)

• Liker 1
Gjest Dude91
Skrevet

Både smart og magemuskler, du er heldig dude :)

Ikke spesielt smart, men biologinerd. Lol.

Skrevet

Rent praktisk skjønner jeg ikke hvorfor det er så dumt? Si hele 3 komma no prosent er identisk, hva så?

Hva er det værste som kan skje, og deler vi ikke uansett identiske alleler med resten av befolkningen?

Vil bare vite hvorfor dette er så ille.

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke litt sent å spørre om dette nå etter at dere har holdt på en stund allerede?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Genetisk sett er tremenninger knapt i slekt. Ser ikke problemet, og jeg kjenner flere tremenninger som er gifte. Søskenbarn er derimot ikke bra.

Anonymous poster hash: e0a0d...2f3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke hatt kontakt overhodet i hele vårt voksne liv, men møttes under en begravelse i familien.

I dagene som fulgte ble det kontakt, og det ene førte til det andre. Siden barna hennes var hjemme møttes vi et annet sted hvor vi elsket med hverandre...

Etter dette ble det enda et møte hvor utgangspunktet var "bare" å møtes. Men vi endte opp med å ha oss ute i friluft...

Vi er begge godt voksne med etablerte liv begge to. Vet jo at Norsk lov tillater dette med tremeninger. Men det er likevel slekt, vil ikke kalle det familie.

Hva syntes dere?

Ja tremininger er greit. Er såpass langt ut i slekta. Søskenbarn må teste seg for å evt få barn sammen pga nært slektskap. Mine besteforeldre er tremeninger

Anonymous poster hash: 2be9d...14d

Skrevet (endret)

Er det ikke litt sent å spørre om dette nå etter at dere har holdt på en stund allerede?

En stund? Har bare hatt sex 2 ganger.

Skal faktisk møte henne nå etterpå... ;)

Endret av paal erik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...