Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det har seg slik at rett før jul så mistet jeg jobben pga nedbemmanning, og jeg hadde knapt penger til julegaver og økonomien ble svekket. Så kom vinteren, og mamma og pappa spanderte skikort på meg for noen dager, så jeg kunne kjøre med mann og barn. Broren min som er millionær spanderer rett som det er filmer og serier på meg, fordi han vet vi ikke kan bruke ekstra penger nå som jeg ikke har jobb.

Nå insisterer foreldrene mine å betale kjøretimer og psykolog for meg, også, har prøvd å protestere fordi jeg føler at jeg snylter på dem. Men de insisterer.
De sier at jeg fortjener det siden jeg har gjort masse arbeid for foreldrene mine og hjulpet pappa med programering av hans data!

Men jeg syns ikke jeg fortjener det , vil ikke vøre en byrde for foreldrene mine;( (foreldrene mine er rike riktignok ) men har ikke lyst å leve på deres penger

Hater og å be mannen min om penger visst jeg trenger noe:(!

Endret av Anciol
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er? De tilbyr seg, hadde ikke du gjort det samme om det var omvendt?

Anonymous poster hash: 5e5bb...e5f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jo jeg hadde gjort det samme for de.

Men jeg har hatt noen stygge problemer som de hjalp meg ut av, og dette stresset pappa slik at han ble syk i hjertet! Så jeg føler at jeg er en skam og byrde for de!

Endret av Anciol
Skrevet

Jo jeg hadde gjort det samme for de.

Men jeg har hatt noen stygge problemer som de hjalp meg ut av, og dette stresset pappa slik at han ble syk i hjertet! Så jeg føler at jeg er en skam og byrde for de!

Det er du ikke, du er deres kjære barn! Som tydeligvis har gjort en slik innsats i livet at dette fortjener du fullt ut.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en tråd hvor du vil at folk skal overbevise deg om at det er greit osv.?

Anonymous poster hash: 84886...20f
Skrevet

Nei trenger bare noen hyggelige kommentarer, i aften er skikkelig lei og ser frem til psykologtimene jeg skal ha!

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg tror at de pengene er mye mer verdt for deg enn for dem. De vil ikke se at du har det vondt, de pengene gjør at du har det bedre.

En annen gang hjelper du dem med en annen "kapital", som kunnskap eller annet. Det er blant annet det man har familie til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En snylter er du bare hvis du hadde tenkt å satse på å fortsette å få penger derfra resten av livet så du slapp å skaffe deg inntekt selv.

Det er en vanskelig periode, og de ønsker å hjelpe. Kanskje kan til og med kjøretimer og psykologtimer de betaler hjelpe deg fortere på beina igjen, så du ikke lenger trenger hjelp? :) Sånnsett vil det jo være en god investering for dem ;)

Vær glad du har foreldre som har råd og lyst til å hjelpe. Og vær raus tilbake med den "kapitalen" du måtte ha når du har mulighet til det (hjelp, tjenester, praktisk arbeid o.l. som de kanskje trenger hjelp til nå eller i fremtiden).

Anonymous poster hash: dc8c5...d76
  • Liker 2
Skrevet

Tar ofte et tak i hagen og på hytten:) !

AnonymBruker
Skrevet

Men psykologtimer kan du jo få gratis, etter at du har nådd egenandelstaket? Da trenger du verken betale selv eller føle at du snylter :)

Kjøretimer bør du ta imot, du har jo hjulpet dem og nå ønsker de å hjelpe deg tilbake :)

Anonymous poster hash: f73cf...4f3
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Trenger psykologtimer ¨nå etter to nattlige angstanfall og et sammenbrudd! SÅ mamma har booket timer privat! så jeg får hjelp snarest!

Klarer å holde masken om dagen og være en god mor, men når kvelden kommer og ungene sover så kommer tungsinnet og tankene !

Endret av Anciol
Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Trenger psykologtimer ¨nå etter to nattlige angstanfall og et sammenbrudd! SÅ mamma har booket timer privat! så jeg får hjelp snarest!

Klarer å holde masken om dagen og være en god mor, men når kvelden kommer og ungene sover så kommer tungsinnet og tankene !

Da er det ikke bare deg hun hjelper når hun betaler psykolog, men ungene dine også. Jeg synes du kan se på det som en investering. Endret av Violetta
  • Liker 1
Gjest Idollet
Skrevet

Angst er noe helsikes drit, så ta i mot hjelp hos psykolog i vertfall. Ikke alle forstår dette med denne redselen og panikken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med mannen din? Har dere delt økonomi? Du skulle vel ikke trenge å be mannen din om penger vel, det skulle vel du automatisk fått så lenge dere/ han har økonomi til det? Fikk du penger av foreldrene dine til kunne være med mannen din og barna på ski? Er ikke dette noe mannen din med glede skulle betalt for ha deg med? Er det ikke det som betyr å være familie? Eller er det noe jeg ikke forstår her? Ikke ment som kritikk ble bare veldig overrasket da du skrev at du hatet å be mannen din om penger eller det med ski kortet, eller misforsto jeg?

Anonymous poster hash: d7539...400

Skrevet

Ta imot hjelpen de tilbyr og takk dem ved å gjøre ditt beste for å komme deg opp på bena igjen. Det værste som finnes er mennesker man er glad i man er nødt til å se slite fordi de ikke vil ta imot hjelp da det ikke koster den som tilbyr hjelpen nevnverdig. Å se deg slite i lange tider kommer til å være vanskeligere for foreldrene dine enn å få lov til å hjelpe deg opp igjen. Mulig jeg går hardt ut, men det er min mening.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...