Gå til innhold

Til dere med peiling på kosthold og trening, hjelp meg? Langt innlegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå slanket meg til ønsket vekt, men ønsker fremdeles å gå ned litt i fettprosent og stramme opp på feks bakside lår og rumpe. Jeg trener styrkestrening for hele kroppen, med hovedfokus på (ben/rumpe 1 av dagene) 2-3 dager i uka, ca 1 time per gang. Jeg sykler i tillegg en del til/fra jobb (1 mil), og har én dag med intervalltrening/langkjøring.

Jeg har klart å komme ned i vekt ved å legge om kostholdet, dog uten å helt ha peiling på hva jeg holdt på med - fant ut da jeg laget meg bruker på diett.no at jeg ikke spiste mer enn 800-1100 kalorier per dag (og det er jo ALT for lite). Jeg var og er sjeldent sulten til tross for dette. (Kuttet ut alt av søtsaker, brus, potetgull, gjærbakst)

Problemet nå er at jeg har kjørt meg skikkelig fast og vet ikke hvordan jeg skal ta skrittet videre uten at kiloene raser på igjen.. (172 cm høy og ca 63 kg)

Jeg lever nogenlunde lavkarbo med 30-70g karbo per dag, 70-110 g fett og tilsvarende med proteiner (kalorier ca 1300-1700, dette varierer)

Jeg ønsker egentlig ikke å ha en strikt diett, da jeg synes dette blir for mye pes i hverdagen i tillegg til å ta vare på barn, jobb, hus og trening. Jeg klarer rett og slett ikke å få i meg nok fett ila en dag dersom jeg skal spise såppass lite karbohydrater, avocado ol er jo så dyrt.

MEN jeg vil heller ikke gå tilbake til å spise haugevis av brød, pasta, ris osv - dog må det går an å spise disse matvarene innimellom.

Har noen et konkret tips til hva jeg kan gjøre? Kan jeg "gå tilbake" til et normalt kosthold hvor jeg spiser litt mer karbo enn nå (men mindre enn før), og mer grønnsaker enn før og kjøtt - men allikevel ikke være avhengig av å stresse med å proppe innpå med egg/tunfisk/cottage cheese for å få ikke miste muskelmasse når jeg trener?

Kom gjerne med tips til en konkret dagsplan (frokost,lunsj,middag + 2 mellom) på en treningsdag!

Jeg er så desperat at jeg håper inderlig noen vil ta seg tid til å skrive noen ord, kom gjerne med konstruktiv kritikk på ting jeg gjør galt ( og helst råd om hvordan å gjøre dette annerledes )

Takk på forhånd for at du leste dette lange innlegget!

Anonymous poster hash: 0db02...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...