Gå til innhold

Kokker på KG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje jeg også har lyst til å delta i debatten, om hvem som spiser seg mettest og best...kan hende jeg ikke har råd fordi jeg er fattig og da skal plutselig bare lese om andres festmåltider som bare blir lagt ut for å skape litt misunnelse og hunger hos andre?

lille mor, du er jo litt enig i at husmødre ofte konkurrerer om flinkest bakst og godest saus?

Waco

Om du ikke liker at det blir skrevet om god mat, så la

vær å les om det. :wink:

Og om husmødre konkurrerer om best bakst osv. er mye mulig, men jeg for min del driter i om naboen lager bedre eplekake enn meg, så lenge jeg liker den jeg lager. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man kan ikke ha "variasjoner over ris" hver dag når man er en familie. I hverfall ikke om man ikke må.

Kan man vel. Er det 2 eller 3 milliarder i mennesker på kloden som først og fremst baserer kosten sin på ris...?

Vel kan det bli litt ensformig i lengden, men poteter kan jo være et alternativ... eller suppe....

Forresten hva er potetball?

Waco

Skrevet
del driter i om naboen lager bedre eplekake enn meg' date=' så lenge jeg liker den jeg lager. :wink:[/quote']

Hvis mannen din likte naboens best da?

Skrevet

Hvis han ikke er fornøyd, får han lage sin egen mat.

Skrevet

Ja men da fikk han jo gå til naboen å spise eplekake.

:ler::ler:

Skrevet

Men Waco - for enkelte av oss er det andre kriterier enn billigest som er viktig. Jeg er for eksempel opptatt av at sønnen min skal få i seg variert mat, nok frukt og grønt, og mye som er laget fra grunnen. Man kan ikke ha "variasjoner over ris" hver dag når man er en familie. I hverfall ikke om man ikke må.

Ja, nettopp. For meg er smaken mye viktigere enn prisen, jeg har ikke noe behov for å lete meg fram til billigst mulig ris eller annet for at maten skal koste så lite som mulig. Dette er ingen fasade men en oppriktig glede over å lage (god) mat, og spise den da. Jeg elsker å lese oppskriftsbøker, lete meg fram til nye og spennende ingredienser i butikken og lage mat. Jeg synes det er tåpelig å kalle det for fasade bare fordi det finnes folk (inkl meg) som ikke liker posemat, frossen ferdigmat og boksemat og vil lage mat selv OG har tid, lyst og ferdigheter til det.

Skrevet

Og om husmødre konkurrerer om best bakst osv. er mye mulig, men jeg for min del driter i om naboen lager bedre eplekake enn meg, så lenge jeg liker den jeg lager. :wink:

Jepp, jeg også. Jeg lager mat til MEG (og sambo da), og ikke til KG eller naboen.

Gjest Poirot
Skrevet

Nei, tema var hvem som lagde god mat. :)

Og lagde det ofte.

Jepp.

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg er også kjempeglad i å lage mat, men er dessverre ikke så flink.. Har fått mange gode råd og oppskrifter her. Jeg gir ikke opp hvis jeg har bestemt meg for å lage noe.. :wink:

Jeg er flinkere til å bake, men jeg er sååå glad i kaker at jeg prøver å la være.. :-) :roll:

Jeg leser mye oppskrifter på nettet og har min egen hjemmeside med oppskrifter.. Så jeg kan vel kalle det en liten hobby.

tusjen

Skrevet

Jeg liker å lage mat men er så kresen, spiser nesten ikke grønnsaker, og er allergisk for veldig mye så det er så vanskelig å lage ny mat. Er alltid to tre viktige ingridienser jeg eller mannen ikke spiser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...