AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har tenkt til å registrere meg som arbeidssøker hos nav igjen. Jeg gjorde dette for rundt et år siden, men da jeg ble innkalt til møte så fikk jeg helt panikk og jeg møtte ikke opp. Om rundt et halvt år skal jeg flytte med kjæresten, og jeg vil veldig gjerne være med på å betale husleie og alt man må betale. På grunn av angst, så trenger jeg hjelp, jeg aner ikke hva slags jobbmuligheter som passer for meg osv. Jeg jobber noen timer i uken (en jobb jeg ikke kan jobbe mer enn x antall timer i uken, men en veldig bra jobb for meg med tanke på angsten), for jeg har ikke lyst til å bare sitte på ræva og vente på at jeg KANSKJE blir frisk nok til å jobbe 100%. Jeg vil prøve meg litt frem og jeg vil jobbe mer, men jeg trenger som sagt hjelp til dette. Det kan være at jeg skal søke om dagpenger mens jeg søker jobb, til jeg finner en jobb jeg slipper å kaste opp på vei til, og gråte på vei hjem fra. Spørsmålet mitt er egentlig; hva skal jeg gjøre når jeg blir innkalt? Skal jeg bare dra dit og sette meg ned og vente? Skal jeg trekke kølapp, eller må jeg snakke med en person bak en luke og si hva jeg er der for? Jeg trenger å vite alt, ellers tør jeg rett og slett ikke... Setter pris på hjelpende svar, og spar meg for kommentarer om at jeg må skjerpe meg og så videre. - J 20 Anonymous poster hash: 03c09...abc Anonymous poster hash: 03c09...abc
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Du trekker kølapp og setter deg og venter til du blir ropt opp. Sånn er det hos vår NAV.Anonymous poster hash: cd60b...8d2 1
sofie777 Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 (endret) Hos min NAV er det ikke kølapper (det vil si, det er en boks der, men tror de bare bruker den i den travleste tiden), så du sier enkelt navnet ditt i skranken (eventuelt etter å ha ventet til forrige person er ferdig) og så sier h*n bak "sitt ned og vent", så gjør du det. Det kan ta fra to sekunder til 10 minutter, så vær forberedt. Noen steder er det brosjyrer der du kan kikke i mens du venter, andre steder dagens lokalaviser og noen steder ingenting, men du kan se på dem om du vil. Gjør gjerne noe på mobilen, men da noe som du kan stoppe med tvert når din saksbehandler kommer. Slå av lyden på mobilen med en gang du kommer inn, så slipper du å bli forstyrret av den. Saksbehandleren styrer ellers hele opplegget når h*n kommer og henter deg, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Et standardmøte tar rundt 20 minutter, så når du er ute igjen og ute av syne av NAV-kontorene, stopper du opp, tar et langt sukk og så går du lettere videre den dagen Lykke til PS På forhånd er det lurt å ha lest nøye gjennom brevet du har fått for å se om du skal ta med deg noe. Eventuelle kopier kan tas hos NAV, det er ikke noe problem. Endret 4. juni 2014 av sofie777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå