AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Hei, Jeg har en kollega som har en 6 mnd gammel katt med løpetid som får være ute. De vil gjerne at den blir drektig, jeg håper ikke den blir det. Er det noen som kjenner til noen gode sider jeg kan sende en link til der de forklarer hvorfor katter ikke bør bli drektige i så ung alder? Det er mange andre grunner, de skal jeg alltids finne noe info om. Anonymous poster hash: 8510f...e62
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Har dessverre ingen linker, men det du kan fortelle dem, er at når katten er så ung, er den ikke moden for å bli mor. Sammenlikn med mennesker; jenter kan bli kjønnsmodne når de er 11 år, men det betyr ikke at de er modne nok til å bli mødre når de er 11 år. En konsekvens av at katter får unger når de er så unge, er at de ikke tar seg av barna. Hvorfor vil de at hun skal bli drektig så ung?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 De har bare startet å slippe henne ut og tenker ikke noe mer over det. De vil ikke kastrere eller bruke piller. Ansvarsløse drittsekker. Anonymous poster hash: 8510f...e62
tussi84 Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Vis dem dette. Hadde to katter en bror og en søster. De var inne katter men fikk råd om å kastrere hannen eller hunnen tidligst ved 9 mnds alder av andre som hadde katt. Dessverre hørte vi på det og når kattemor var 8 mnd fikk hun to innavlw katter. De var friske og fine de.. og hun matet de men... hun lærte de ikke til å bruke kasse. Daglig tisset og bæsjet kattungene overalt. Det var jeg som måtte lære de opp isteden til hvor de skulle gå.. og det tok sin tid. Dette er fem år siden nå.. men steriliser katta.. det er så mange hjemløse katter der ute som ikke har noe hjem.
Brimi Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Stakkars katt :-( Hadde lett droppa en person som ikke kastrerer katten sin. Ikke så lett når det er en kollega da, men hadde nok ikke snakket med personen uten at der var høyst nødvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Spør dem hva de har tenkt å gjøre med evt. kattunger? Siden de kanskje vil at katten skal få unger, har de forhåpentligvis også planer for disse kattungene? Anonymous poster hash: 9058d...516
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Jeg fikk forøvrig kattunger ved et uhell. Dyrlegen sa at bror og søster kattene mine var for unge til å bli kastrert, så vi hørte på henne. Resultat: Bror "voldtok" søster, og vips hadde vi 5 kattunger. Heldigvis fikk vi etter mye strev plassert dem hos gode mennesker. Kattemamma var veldig ung - altfor ung - men klarte "jobben" sin ganske fint. Alle de 5 har det fint i dag (jeg har kontakt med alle eierne på Facebook og får bilder). Men jeg lurer jo på hvorfor denne kollegaen din vil at den lille kattejenta skal bli mor og hva hun har for planer for ungene? Anonymous poster hash: 9058d...516
Frisørdama Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Spør om de vil la dattra si løpe på byn og bli gravid når hun er 12 også.... hun er jo fremdeles en kattunge, hun kan bli ødlagt både fysisk og psykisk. Det kan skje at hun avviser ungene, at hun vil skade de når hun skal bite av navlestrengen (at hun bgy gnage på ungene) at hun ikke klarer lære de opp som hun skal. De er noen idioter som aldri burde fått dyr...
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Overrasker meg, da de virket som oppegående mennesker, men der tok jeg feil. Jeg blir altfor opprørt til å snakke om det, så jeg sendte henne en e-post om det, får se om jeg får noen reaksjon. Vil nok unngå henne så mye som mulig etter dette TS Anonymous poster hash: 8510f...e62
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Arg, jeg blir så irritert på sånne folk. Anonymous poster hash: 307ae...c0b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Hei, Jeg har en kollega som har en 6 mnd gammel katt med løpetid som får være ute. De vil gjerne at den blir drektig, jeg håper ikke den blir det. Er det noen som kjenner til noen gode sider jeg kan sende en link til der de forklarer hvorfor katter ikke bør bli drektige i så ung alder? Det er mange andre grunner, de skal jeg alltids finne noe info om. Anonymous poster hash: 8510f...e62 Husker at katten min i barndommen ble gravid da hun var 6 måneder, kanskje enda yngre. Skulle bli sterilisert, men da var det for sent. Hun var ikke mentalt klar for den store oppgaven i det å være kattemor. Hun ble fort lei av ungene, og kunne stikke fra ungene i flere timer. Men med litt veiledning fra mennesker, gikk det nå bra med både mor og barn - de kom alle til godt etablerte hjem og har blitt stuerene pusekatter Nå er de 13-14 år. Men kjenner jeg blir litt provosert når de ønsker at katten skal bli drektig. Det er altfor mange uansvarlige katteeiere der ute.. Mange hjemløse katter som trenger hjem. Jeg synes du skal oppfordre dem til å sterilisere katten sin. Finn noen gode argumenter på nettet Anonymous poster hash: 72a64...a4d
Gjest Blomst83 Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Ingen link,men pusefrøkna våres ble drektig når hun var 10 måneder(diskusjon rundt hva andre tenker om ønsker jeg å la ligge,dette var IKKE planlagt),og når det var tid for fødsel trengte hun ekstra hjelp p.g.a sin unge alder,og det å pleie kattungene var heller ikke å lett.Hun greide ikke å løfte de i katteskinnet,men måtte "skuffe" de bortover gulvet.Så med andre ord når en katt for unger for tdilig kreves det ekstra mye hjelp fra eierene.Kattemoren er rett og slett ikke selvstendig nok selv.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Overrasker meg, da de virket som oppegående mennesker, men der tok jeg feil. Jeg blir altfor opprørt til å snakke om det, så jeg sendte henne en e-post om det, får se om jeg får noen reaksjon. Vil nok unngå henne så mye som mulig etter dette TS Anonymous poster hash: 8510f.cronym] Det var da voldsomt til reaksjon da? Det er ikke snakk om ei jente på 12, som foreldrene ønsker skal bli gravid. Det er snakk om en katt!! Selv om det er litt tidlig at en katt på 6 mnd får kattunger, så er det tross alt en viss forskjell på dyr og mennesker. Det kan helt sikkert gå bra, selv om katten er litt for ung. Jeg undrer meg stadig over hvor lett folk her inne menneskeliggjør dyra . Jeg tenker også på når folk sier at katten er "gravid" og slike ting. Anonymous poster hash: 1ad10...6ff
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Det var da voldsomt til reaksjon da? Det er ikke snakk om ei jente på 12, som foreldrene ønsker skal bli gravid. Det er snakk om en katt!! Selv om det er litt tidlig at en katt på 6 mnd får kattunger, så er det tross alt en viss forskjell på dyr og mennesker. Det kan helt sikkert gå bra, selv om katten er litt for ung. Jeg undrer meg stadig over hvor lett folk her inne menneskeliggjør dyra . Jeg tenker også på når folk sier at katten er "gravid" og slike ting. Anonymous poster hash: 1ad10...6ff Vel, vi er bare dyr vi også. Og det er ingen forskjell på det punktet. At man kan bli gravid/drektig i ung alder betyr ikke dermed at det er det beste. Man kan så absolutt sammenligne det med ei jente på 12 år som får mensen, hun kan bli gravid, men særlig lurt er det ikke. Det er ikke å menneskeligjøre, men å sammenligne med biologiske forhold. Anonymous poster hash: ccdcf...ec1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå