Octavia Skrevet 17. juni 2004 #1 Del Skrevet 17. juni 2004 Har vært intensiv i perioder og dradd og dradd lange røtter opp. Kommer tilbake allikevel. Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 17. juni 2004 #2 Del Skrevet 17. juni 2004 Eg har gitt opp å bli kvitt brennenesle med anna middel enn gift, Round-Up tek kverken på dette ugraset og mange fleire... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 17. juni 2004 #3 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg er også veldig plaget av brennesle. Tror det kan være noe med jorda, for dette er blitt ekstremt de siste årene - for 5 år siden så jeg aldri noe i hagen, nå er det masse! Jeg sliter også med skallerkål, og på den hjelper ikke round-up heller :evil: Kanskje man skulle luke litt hver dag - men hvem har tid til det ????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #4 Del Skrevet 19. juni 2004 og i mellomtiden kan du lage suppe på brennesla.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 19. juni 2004 #5 Del Skrevet 19. juni 2004 og i mellomtiden kan du lage suppe på brennesla.. ...eller gjødselvann som du kan bruke på de andre plantene i hagen :D At det vokser brennesle er et tegn på næringsrik jord (derfor de trives så godt bak utedoer f.eks...) Du kan jo prøve å plante noen næringskrevende vekster der brenneslen vokser - de kan stjele næring og gjøre forholdene mindre gunstige for neslen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 20. juni 2004 Takk for svar! Brenneslesuppe er godt, har lagd det før, men både det og gjødselvann er utenfor rekkevidde nå. Jeg vil bare bli kvitt disse plantene! Labella: Hvilke planter anbefaler du som kan stjele næringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2004 #7 Del Skrevet 22. juni 2004 Poteter krever mye næring, og der brenneslen trives vil potetene trives. Roundup virker godt på skvallerkål, men vær tålmodig resultatet synes ikke før etter to -tre uker. Da er det bare å rake vekk de døde plante restene. og så inn på nytt. Har nemlig gjort dette selv i hagen vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå