Gå til innhold

Grunnleggende for et godt liv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere er grunnleggende for å leve et godt og rikt liv? Dagene kan til tider bli lange og kjedelige som student, og da har man av og til litt vanskelig for å se de helt store gledene i livet. Personlig mener jeg en god helse (selvsagt), støttende familie, et par gode venner (minst to), en grei økonomi og en interesse man virkelig brenner for er grunnleggende for å leve et rikt liv. Hva med dere? :)

Anonymous poster hash: 14c8a...85c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg mener at det er individuelt fra person til person. Hva du synes er et godt liv er ikke nødvendig vis hva jeg ville sakt er et godt liv

• Liker 3
Skrevet

- Gode relasjoner med den nærmeste familie

- En jobb man trives i.

- Kjærlighet

- God helse

Gjest brutal_mann
Skrevet

Å føle tilhørighet er et absolutt minimum for nesten alle.

Forøvrig så kommer en ikke bort fra at å ha penger hjelper veldig på å være lykkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Nettverk!

Anonymous poster hash: a06e9...8bb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grei helse henger sammen med et godt nettverk.

Anonymous poster hash: a06e9...8bb
Skrevet

I og med at andre her har nevnt noe jeg selv ikke trenger for å ha et godt liv så gir jeg Eugene + i boken for svaret hans..

En god livskvalitet er et godt liv, men hva det rommer kan være så mangt.

For meg kommer trygghet og frihet ganske langt opp på listen, selvsagt noe defuse ting men dog. Friheten til å være meg selv f.eks og til å bli godtatt av noen inkludert meg selv for den jeg er.

Ellers vil jeg heller være enig med arne garborg i hans ord at pengar kan kjøpe seng men ikke kvile, mat men ikke mathug, glitter men ikke ære, medesiner men ikke helse. En kan verken spise de, kle seg i de eller drikke de. Likevel er nok livet lettere med en økonomi der du ikke må snu 1 krone 5 ganger for å ha til regninger mat på bordet.

Gjest Idollet
Skrevet

Gode sosiale relasjoner, mat og vann, beskyttelse fra elementene, familie

Og det som kan gi alt dette er: penger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...