AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Heisann! På SO (Samordna opptak) står det: 19. juli - Oversikten over ledige studieplasser legges ut. 19 juli kl 09.00 legges oversikten over ledige studieplasser ut og nye søkere kan forhåndsregistrere seg med personalia. Du kan først søke ledige studieplasser 20 juli kl 09.00 20. juli - Du kan søke ledige studieplasser. 20 juli kl 09.00 kan både nye søkere og de som har søkt tidligere søke ledige studieplasser. Ledige studieplasser er studier der det ikke er flere kvalifiserte søkere på venteliste 20 juli - Svar på opptaket Svaret på søknaden er klart 20 juli og svarene legges ut i søknaden. Så kan man søke på restplasser før man vet hvor man kommer inn i hovedopptaket? Er det førstemann til mølla eller høyest karakter på restplassene? Hva hvis man står på venteliste til favorittstudiet sitt (inntak 29 juli), bør man da søke restplass den 20 eller la vær i fare for å miste venteplassen? Og hva er egentlig en restplass? plasser som ingen vil ha? Anonymous poster hash: 45e9c...44c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Hei:) Vet ikke om jeg kan svare på alt, men noe:P Man kan ikke søke restplasser før du får svar på hovedopptaket. Man ser restplassene den 19, MEN man kan ikke søke før den 20. Man får også noen ganger svar fra hovedopptaket før den 20. Jeg fikk svar den 17 i fjor:) Sånn jeg har forstått det er det første man til mølla til å søke. Restplassene er de plassene på et studie som ikke har blitt fylt opp, så på populære studier blir det sjeldent noen restplasser, for det er flere som vil inn enn det er plasser:) Anonymous poster hash: 318aa...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Hei:) Vet ikke om jeg kan svare på alt, men noe:P Man kan ikke søke restplasser før du får svar på hovedopptaket. Man ser restplassene den 19, MEN man kan ikke søke før den 20. Man får også noen ganger svar fra hovedopptaket før den 20. Jeg fikk svar den 17 i fjor:) Sånn jeg har forstått det er det første man til mølla til å søke. Restplassene er de plassene på et studie som ikke har blitt fylt opp, så på populære studier blir det sjeldent noen restplasser, for det er flere som vil inn enn det er plasser:)Anonymous poster hash: 318aa...fcb Tusen tusen takk! hjalp meg veldig mye!Anonymous poster hash: 45e9c...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå