Gå til innhold

Bank 2 / Bluestep - hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har brukt en av disse til gjeld / refinansiering? Jeg har sendt dem begge epost.

Jeg sitter i en skikkelig knipe der jeg har endel gjeld som jeg dumt nok prioriterte over bolig og trenger hjelp til å refinansiere lånet mitt. Jeg har god sikkerhet i bolig, jeg har bare gått uten arbeid lenge og slitt med å finne noe, og falt bakpå på renter.

Er redd og fortvilet og vil ikke at bolig skal gå til tvangssalg.

Noen som har gjort dette tidligere? Noen som evt. har kontaktdetaljer til gjeldsrådgivere i slike kriser?

:(

Anonymous poster hash: ba684...f68
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et par ting du bør vite:

De krever å overta hele boliglånet. Og renten er som regel 8-12%

De krever også god betalingsevne. Så hvis du nå har problemer med å betjene et vanlig boliglån kan det bli tøft å få gjennomslag for økte kostnader.

Anonymous poster hash: 94cf0...ff6
AnonymBruker
Skrevet

Et par ting du bør vite:

De krever å overta hele boliglånet. Og renten er som regel 8-12%

De krever også god betalingsevne. Så hvis du nå har problemer med å betjene et vanlig boliglån kan det bli tøft å få gjennomslag for økte kostnader.

Anonymous poster hash: 94cf0...ff6

Takk for svar,

Nå som jeg har jobb kan jeg betjene en slik rente selv om det blir trangt. Jeg tenker evt. å flytte hjem en periode. Problemet var at jeg prioriterte annen gjeld da jeg skulle ha prioritert boliglånet slik at jeg fikk refinansiert gjennom banken. Da jeg ikke gjorde det vil de selvsagt ikke hjelpe meg med lånet.

Jeg sendte en ny epost til han jeg har snakket med i banken og han forstår jeg er stresset. Han sier at dersom jeg viser betalingsvilje og kan betjene lånet på nytt med en gang kan det hjelpe.

De ber også om takst på boligen - jeg fikk den vurdert av en eiendomsmegler igår men har ikke mottatt noe enda.

Om jeg blir boende i denne byen skal jeg uansett se etter et rimeligere sted å bo.

Jeg hater finansproblemer. Det har pågått en stund og går utover alt :(

Anonymous poster hash: ba684...f68

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter opp. Har noe kredittgjeld jeg tenker å samle i ett lån hos bluestep. Skal selvfølgelig betale ned så fort jeg kan og jeg vil spare mye på det siden disse har gunstigere rente. Men det AB over her skriver om at de krever å overta hele boliglånet kan da ikke stemme! Kun kredittgjelda som skal refinanieres, boliglånet blir der det er. Går ikke bakt inn gjelda i boliglånet, derfor jeg må ta det via bluestep. Eller søke hvertfall. Og skal selvsagt si opp alle avtaler med kortselskapene. Aldri mer kreditt på meg.

Anonymous poster hash: ce4b0...054

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det snakk om i gjeld?

Anonymous poster hash: 96604...d8d
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det snakk om i gjeld? Anonymous poster hash: 96604...d8d

350.000. *flau* Så det er mye mer enn bare "noe" som jeg skrev i første innlegg.

AnonymBruker
Skrevet

Aller helst burde du få refinamsiert i banken. Ikke i et kredittselskap

Anonymous poster hash: 63fd2...091

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tenkt i hele natt og bestemt meg for at bluestep skal bære siste utvei om jeg får avslag i banken. Kommer også til å søke lån uten sikkerhet om banken gir avslag. Jeg bil virkelig ikke sette boligen som sikkerhet. Det er absolutt siste utvei. Og et lån uten sikkerhet har uansett gunstigere rente enn kredittkort, så billigere vil det bli uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tenkt i hele natt og bestemt meg for at bluestep skal bære siste utvei om jeg får avslag i banken. Kommer også til å søke lån uten sikkerhet om banken gir avslag. Jeg bil virkelig ikke sette boligen som sikkerhet. Det er absolutt siste utvei. Og et lån uten sikkerhet har uansett gunstigere rente enn kredittkort, så billigere vil det bli uansett.

TS her

Skrev denne tråden for en stund siden og har siden klart å overholde nedbetalingsplanene og er i ferd med refinansiering via banken. Jeg har imidlertid god sikkerhet i bolig, det var bare slurving med betaling på lånet som utsatte prosessen.

Det er selvsagt alltid bedre å få det ordnet via bank.

Anonymous poster hash: 1cf60...746

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt bluestep til nå? Hvordan var det å være kunde hos dem? Tar de pant i boligen eller bare sikkerhet? Man står som eier selv om boligen er sikkerhet sant? Mange spørsmål jeg vet, men jeg er skeptisk. Vil ikke sette boligen som pant, da betaler jeg heller skyhøy rente. Sikkerhet er vel noe annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...