AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Fått brev om søknad og feriepenger er innvilget å det tar 10 dager før utbetaling kommer på konto!!! nå er det snart gått 3 uker å ble "advart" av nav lønnsgaranti at bostyrer kunne holde på pengene for renter, noe de IKKE har lov til. hva gjør jeg nå? burde jeg snakke med en advokat om dette? Anonymous poster hash: 50c45...194
ekkoet Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Jeg tviler på at det er motivasjonen. Med mindre det er et svært stort beløp og dere er mange er det begrenset hvor mye renter bobestyrer tjener på dette. Jeg vil heller tro at det er kapasiteten hos bobestyrer det står på. De har gjerne selv ventet på svar fra nav i lengre tid, ikke naturlig at de skal slippe alt de har i hendene for å få ekspedert ut disse pengene. Om dere er 16 stk som får 60 000 i feriepenger = 1 mililon på bobestyrers konto. Om han får 3,65% rente på dette i 10 dager snakker man om 1000 kr. Det er småpenger i en slik sammenheng. Jeg ville kontaktet bobestyrer og spurt når pengene blir utbetalt, evt hva som holder utbetalingen.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 det er over 500.000kr det er snakk om, å ja etter å ventet i 8 måneder så skulle det bare mangle at disse pengene skulle bli utbetalt når det er på konto hos bostyrer! tsAnonymous poster hash: 50c45...194
troikaen Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 det er over 500.000kr det er snakk om, å ja etter å ventet i 8 måneder så skulle det bare mangle at disse pengene skulle bli utbetalt når det er på konto hos bostyrer! tsAnonymous poster hash: 50c45...194 Jobber med lønnsgaranti i det daglige, for flere bostyrere. Det er absolutt ikke vanlig at en bostyrer ønsker å holde på pengene på konkursboets konto for renteinntekter. Renteinntektene går uansett bare til å dekke utgifter boet har (dividende til fordringshavere, rettsgebyr mv.) så det er ikke gunstig for bostyrer. Det kan være flere grunner til at det tar tid. Bostyrer må få vedtak fra NAV Lønnsgaranti, få informasjon fra NAV Forvaltning, de 10 dagene som NAV Lønnsgaranti sier det tar er 'ca' - det tar ofte lengre tid, samt at utbetalingene må klargjøres. De kommer helt sikkert snart, tviler på at noen 'holder på feriepengene' dine lengre enn nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #5 Skrevet 20. juli 2018 Gammel tråd men. Dekker lønnsgarantien overtid som avspasering? Hadde mange timer til gode da jobben gikk konkurs. Er 9 mnd siden nå og enda ikke fått penger. Anonymkode: 04dbc...5c5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #6 Skrevet 20. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gammel tråd men. Dekker lønnsgarantien overtid som avspasering? Hadde mange timer til gode da jobben gikk konkurs. Er 9 mnd siden nå og enda ikke fått penger. Anonymkode: 04dbc...5c5 Nei. Plusstid strykes ved konkurs. Anonymkode: 2a2a4...ce8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #7 Skrevet 20. juli 2018 Hvor land tid tar det før man får penger fra lønnsgarantifondet? Jobben fikk konkurs for et halvt år siden men har enda ikke fått noe.. Er det noen man kan ringe for å forhøre seg? Anonymkode: bd006...754
Rosalie Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor land tid tar det før man får penger fra lønnsgarantifondet? Jobben fikk konkurs for et halvt år siden men har enda ikke fått noe.. Er det noen man kan ringe for å forhøre seg? Anonymkode: bd006...754 Bobestyrer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå