Martha Stewart Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Tenkte bare jeg ville komme med en idé til dere som evt ikke har valgt kirke eller annet sted for vielse i Oslo: Klosterruinene på Hovedøya. Vi har jo valgt kirke og er veldig fornøyd med den, men presten "vår" nevnte i forbifarten i dag at han nylig hadde viet noen i disse klosterruinene. Og det var visst SÅ flott! Høres veldig originalt og flott ut, synes jeg. Brudeparet hadde visst leid en båt for anledningen, kanskje de hadde festen der. Går sikkert an å ha borgerlig vielse der også - hvis man ikke har noe i mot "hellig grunn"...
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Det hørtes veldig fint ut! Skal faktisk vurdere det, men det blir i så fall en borgerlig vielse. Og jeg synes Tinghuset er så kjedelig og upersonlig, og det finnes så lite fine alternativer. Så takk for tips.
tuji Skrevet 18. juni 2004 #3 Skrevet 18. juni 2004 Hovedøya er ett av de få stedene utenfor kirkerommet at man får med seg prester på vielse i Oslo-området. Sikkert helt glimrende på en solfylt dag.
Holly Hobbie Skrevet 18. juni 2004 #4 Skrevet 18. juni 2004 Ja, tenk om det regner....skrekk og gru! :-?
9na Skrevet 18. juni 2004 #5 Skrevet 18. juni 2004 Jeg vet også at flere har blitt viet i kirkeruinene i Maridalen; et tips til! Men det er risikabelt med været i Norge...
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #7 Skrevet 18. juni 2004 Nøstepus: Du får ikke noen prest fra kirken med deg ut på fjorden. Nå vet jeg bare hvordan det er i Oslo, men der er det bare tre steder utenom kirkebygningene det går an å ha kirkelig vielse: Hovedøya Maridalen Middelalderruinene i Gamlebyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå