Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sweet18
Skrevet

Jeg er en jente på 18 år som er forelsket i en som er 3 år eldre enn meg. Saken er bare den at jeg ikke kjenner han så veldig godt.

Når jeg møter ham så har vi ofte øyekontakt og noen ganger smiler han, mens andre ganger ser han bort når jeg ser på ham.

Flere ganger har jeg nesten vært sikker på at jeg har sett sjalusi i øynene hans. Feks. en gang vi var på fest og jeg hadde drukket en (god) del og satt og rota med en gutt. Plutselig ser jeg opp og da står han litt lenger borte og ser på meg. Når han ser at jeg ser på ham snur han seg bort med en gang og ser såret ut (i alle fall syntes jeg det da).

For en stund siden snakket jeg litt med ham på en annen fest (vi har bare vært på samme fest 2 ganger) og da virket han interessert i å bli kjent med meg, samtidig som det virket som han prøvde å tøffe seg litt. (sånn skryting som er typisk for gutter :roll: ) Siden den gangen har jeg ikke snakket med ham, annet enn at vi har hilst et par ganger. Av og til når jeg møter ham virker han litt nervøs på en måte, sånn omtrendt sånn jeg kunne oppført meg..Problemet er bare at jeg sliter med å tolke signalene hans og måten han oppfører seg på. Noen ganger smiler han til meg, noen ganger kan vi ha øyekontakt lenge, og andre ganger ser han bort når jeg ser på ham (som regel med et såret/trist uttrykk) og det har også hendt at han har vært overlegen.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Det virker jo som om han har følelser for meg, men noen ganger kan han virke overlegen, og jeg begynner å lure på om han kanskje vet at jeg er forelsket i ham og bare vil holde på meg som beundrer. :-? Noen som har noen gode idèer til hva jeg kan gjøre for å finne ut hva han er ute etter eller evt. bli bedre kjent med ham?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hva med å snakke med han i stede for å rote med andre?

Skrevet
Hva med å snakke med han i stede for å rote med andre?

Hvordan kan jenter føle seg attraktive hvis de ikke kan rote med masse folk og skape litt sjalusi rundt omkring?

Gjest sweet18
Skrevet

Selvfølgeli ville jeg heller snakket med ham. Problemet er bare at jeg ikke visste at han var der, og dessuten tror jeg ikke jeg hadde gjort det samme med litt mindre promille for å si det sånn..... :oops:

Skrevet
Selvfølgeli ville jeg heller snakket med ham. Problemet er bare at jeg ikke visste at han var der' date=' og dessuten tror jeg ikke jeg hadde gjort det samme med litt mindre promille for å si det sånn..... :oops:[/quote']

Den kjærligheten man opplever i rus er faktisk den beste forelskelsen.... =)

Gjest Anonymous
Skrevet

siden han ser på deg, smiler, har øyekontakt og slikt kan det jo hende at han er interessert i deg da. en mulig grunn for at han ser bort iblandt kan være at han tror du ikke er interessert, og derfor prøver å "nekte" seg selv å føle det han gjør, pluss at han kan være redd for å ta den sjansen det er å la deg se hva han føler.

hvis han er litt tilbakeholden kan det være at du må være den første til å gjøre noe

Skrevet
siden han ser på deg, smiler, har øyekontakt og slikt kan det jo hende at han er interessert i deg da. en mulig grunn for at han ser bort iblandt kan være at han tror du ikke er interessert, og derfor prøver å "nekte" seg selv å føle det han gjør, pluss at han kan være redd for å ta den sjansen det er å la deg se hva han føler.

hvis han er litt tilbakeholden kan det være at du må være den første til å gjøre noe

Men at hun roter med kompisen hans fordi hun ikke "visste" at han var til stedet er det positivt eller negativt i denne sammenheng...?

- jeg tror det er positivt, men det er fordi at dengang jeg var 18 så var jeg mer hypp på jenter jeg visste var "intimsosiale" av seg enn vrange kvinner som vil vente med alt som er gøy...

Waco

Skrevet

Treffes dere ellers gjennom jobb?skole?

Høres typisk ut..slikt skjer OFTE..ta en prat med han..se om han drar det lengre...spør om mobilnr? tull litt..smil litt...flørt litt..og lev livet! :sjarmor:

For noen råd.. :oops: legger meg jeg :oops:

Skrevet

be ham på date davell.feks som på reklamen;skal vi ta en kaffe en dag?vet det er skummelt å spørre om hvis man er forelska men hva er det verste som kan skje?er han ikke interessert så vet du det iallefall.du skal ikke ha dårlig samv. fordi du klina med en annen.dere er jo ikke sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Treffes dere ellers gjennom jobb?skole?

Høres typisk ut..slikt skjer OFTE..ta en prat med han..se om han drar det lengre...spør om mobilnr? tull litt..smil litt...flørt litt..og lev livet! :sjarmor:

For noen råd.. :oops: legger meg jeg :oops:

hehe... :wink: Vi treffes ingen spesielle steder annet enn på "gata" ettersom vi går på forskjellige skoler, derfor er det også litt mer komplisert enn å bare be om nr. eller noe sånt. :cry: Det begynte med at jeg smilte og holdt blikket ekstra lenge osv. når vi møttes, men nå har det gått så lang tid at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre lenger. :-? Skal jeg vise ham at jeg er interessert eller bare gi blaffen?

Skrevet

Kva med å begynna å sei hei når du treff han på gata? Da er du eit langt steg vidare!

Skrevet

Ja helt klart..han kan være sjenert vet du..og da kan han fort bli "borte" hvis dere ikke har kontakt på lenge..

Se litt ekstra på han neste gang..prøv å komme på samme fest som han..smil litt..hmm vanskelig det der..

Bare du kommer i kontakt med han...

Lykke til! :-)

Skrevet

Ja helt klart..han kan være sjenert vet du..og da kan han fort bli "borte" hvis dere ikke har kontakt på lenge..

Se litt ekstra på han neste gang..prøv å komme på samme fest som han..smil litt..hmm vanskelig det der..

Bare du kommer i kontakt med han...

Lykke til! :-)

Skrevet
Kva med å begynna å sei hei når du treff han på gata? Da er du eit langt steg vidare!

Hør da...dama klarer å rote med andre tilfeldige gutter på fester så så sjenert er hun nok ikke...

Waco

Skrevet

Nei hvis du var gutt og småkåt på en jente...ville du blitt mer eller mindre hypp på jenta om hun dreiv med andre...?

Det er greit nok at jenter blir rivalinner om en gutt som alle venninne liker og driver med, men slik tankegang har heldigvis ikke gutter...

Waco

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei hvis du var gutt og småkåt på en jente...ville du blitt mer eller mindre hypp på jenta om hun dreiv med andre...?

Det er greit nok at jenter blir rivalinner om en gutt som alle venninne liker og driver med, men slik tankegang har heldigvis ikke gutter...

Waco

Sorry, men jeg tror jeg har mistet tråden her. Hvorfor henger du deg sånn oppi den ene episoden og hva i alle dager mener du med den filosofien din? :-? Jeg tror ikke akkurat du hjelper henne så veldig mye med det uforståelige pisspreiket der.... :roll:

Skrevet

Sorry, men jeg tror jeg har mistet tråden her. Hvorfor henger du deg sånn oppi den ene episoden og hva i alle dager mener du med den filosofien din? :-? Jeg tror ikke akkurat du hjelper henne så veldig mye med det uforståelige pisspreiket der.... :roll:

Her prøver jeg bare å være behjelpelig og komme med forslag som gjør at gutten kanskje tar littegranne initativ, men det er jo ikke så lett når dere bare snakker i gåter og forviklinger....

Er det så vanskelig å forstå at hvis man liker en gutt så prøver man seg på han og ikke alle andre som står rundt???

Waco

Eller er dette normal tankegang hos jenter?

Gjest Anonymous
Skrevet

Her prøver jeg bare å være behjelpelig og komme med forslag som gjør at gutten kanskje tar littegranne initativ, men det er jo ikke så lett når dere bare snakker i gåter og forviklinger....

Er det så vanskelig å forstå at hvis man liker en gutt så prøver man seg på han og ikke alle andre som står rundt???

Waco

Eller er dette normal tankegang hos jenter?

"Her prøver jeg bare å være behjelpelig og komme med forslag som gjør at gutten kanskje tar littegranne initativ" ???? :-?

"Er det så vanskelig å forstå at hvis man liker en gutt så prøver man seg på han og ikke alle andre som står rundt???"

Tror nok de aller fleste forstår det ja, men i dette tilfellet var det jo snakk om ei som hadde rota med en gutt i fylla uten at hun visste at han var der. Det blir jo liksom ikke helt det samme spør du meg.

Ellers så fatter jeg ikke helt at du mener at "vi bare snakker i gåter og forviklinger", for det er det jo du som gjør :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...