Gå til innhold

Gaveutpakkingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå klør jeg meg litt i hodet her.. :-?

Har funnet 2-3 personer som skal være gaveutpakkere og ordne gavebordet, så den saken er grei. Har også kjøpt inn en skrivebok og sånne klistrelapper som man kan merke med numre og klistre på gavene.

Men - hva med gratulasjonskortene? Bør man klistre lapper på disse også? Altså, som følger:

- Skrive i boka: "1: Onkel XX og tante YY: <gavespesifikasjon>"

- Klistre lapp med nummer 1 på gaven

- Og klistre lapp med nummer 1 på kortet

Eller er det en annen lur måte å gjøre det på? Hva skal dere gjøre?

Får helt hetta av å tenke på at vi står der dagen etter og lurer på "hvem var de glassene der fra, tro...?" :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det ikke navn på kortene da? Lurer på om jeg misforsto spørsmålet ditt.....men på et kort pleier det jo å stå...

Til lykke..hilsen morog far eller noe sånt?!

Skrevet

Vi tenker å gjøre det på samme måte, men hadde ikke tenkt å ha nr.lapp på kortene...helt til en dame sa i dag; "Det kan være greit å sette nr. også på kortene fordi mange ganger ser gjstene på kortene som står ved siden av gaven også setter de dem tilbake ved feil gave. Da kan det være greit at nr. står der."

Men setter dere nr. på alt? Feks. om du får 12 glass av en og samme person, setter du nr.lapp på alle 12 glassene da?

Skrevet

Joda, men jeg tenker meg vel at en slik merking er en ekstra sikkerhet jeg da. Skulle det bli en feil i boka så kan man sjekke med navnene/ nummeret på kortet + gaven, liksom. Og skulle kortet bli borte, så har man skrevet i boka. Men..kanskje det bare blir unødvendig ekstraarbeid? :roll:

Skrevet

Jeg vet ikke helt....har liksom aldri gjort dette før :ler:

Skrevet
Jeg vet ikke helt....har liksom aldri gjort dette før :ler:

Ikke du heller nei? :sjarmor:

Skrevet

Nope :wink: Men har vært gaveåpner i ett bryllup, menhusker ikke helt hva vi gjorde for bryllupet var i 1998 og jeg har en lett utgave av Alzheimer :ler:

Skrevet
Nope :wink: Men har vært gaveåpner i ett bryllup' date=' menhusker ikke helt hva vi gjorde for bryllupet var i 1998 og jeg har en lett utgave av Alzheimer :ler:[/quote']

Det skjønner jeg godt. 1998..det er jo cirka hundre år siden. Da hadde jeg jo ikke møtt min tilkommende en gang.. Startet en helt ny tidsregning da vettu. :wink:

Skrevet

:ler: Hadde heller ikke møtt min..så årene før det teller ikke.......på orntli :wink:

Skrevet

Jeg kommer til å be gaveåpnerne sette en nr. lapp på kortet og en på gaven (f.eks et av glassene). Dersom en gave består av flere deler som kanskje ikke hører helt sammen, vil jeg ha lapp på flere av delene.

I boka vil jeg de skal skrive nr. og hva gaven består av, f.eks 4 vinglass og hvem gaven er fra. Da er jeg sikker på at jeg får full oversikt.

Skrevet

Våre gaveutpakkere satte nrlapp på gaven og kortet og skrev så opp på en laptop hva hvert nr var (også antall) og fra hvem. Veldig greit system. Vil anbefale å ha nr på kortene også, så er man bombesikker.

Skrevet

vi skal sette nummerlapp på gaven og et på kortet. er så greit og gjøre det sånn synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...