Gå til innhold

Beste sted å registrere mat og trening på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd flere dagbøker for kosthold og trening, men syns det har vært noe tungvindt med de.

Siste jeg prøvde var slank.no, men den syns jeg det tok tid å registrere så jeg bruker altfor mye tid på det.

Hvilken syns du er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd noen, av dem jeg fant ut av liker jeg Myfitnesspal bedre enn Grete Roede, men den er ikke 100% perfekt den heller.

• Liker 1
Skrevet

Glemte å se at den kan både være nettbasert og som app i tillegg. Den bør også ha norske matvarer inne med mengde/vekt lett tilgjendelig.

AnonymBruker
Skrevet

Diett.no er en grei side.

Anonymous poster hash: 78954...ca7

Skrevet

Enig med AB over, liker diett.no :)

Skrevet

Jeg liker myfitnesspal eller diett.no.

AnonymBruker
Skrevet

Myfitnesspal.Hadde diett.no,men bytta fordi myfitnesspal er gratis,pluss at den har app til telefoenen.Noen diett.no ikkje har

Anonymous poster hash: b819d...0f6
Skrevet

Takk for svar :) Tror jeg tester begge.

Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Shap up appen er best, eller den heter vel Lifesum nå :) Synes den er bedre enn myfitnesspal på grammålinger. Myfitnesspal har hele tiden bare enheter i målingene. Tungvint. Ellers hadde den vært best :)

Veldig enkelt å legge til treningsøkter på den også.Man får opp ca kaloriforbrennning. Mens man på myfitness må opprette de selv og selv finne ut hvor mye man forbrenner

Endret av Heartbeat
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Lifesum (gamle ShapeUp) til registrering av matinntak. Den er veldig enkel og grei å bruke. Og så bruker jeg Shapelink (shapelink.com) for registrering av trening. Shapelink er min treningsdagbok. Fører så over kaloriforbruk fra Shapelink til Lifesum på slutten av dagen for å se det totale kaloriregnskapet.

Anonymous poster hash: 1b6eb...1c3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Diett.no, FitDay.com og MyFitnessPal.com. Av disse tre liker jeg MyFitnessPal best. Gratis, og har en enorm database med matvarer og -merker. Jeg var også godt fornøyd med Diett.no inntil de begynte å kreve penger, da var det bare ikke verdt det lenger. Ulempen med MyFitnessPal er at den ikke gir like god oversikt over næringsstoffer, men samtidig er det lett å bli litt vel opphengt i tall som uansett bare blir omtrentlige, så kanskje er det like greit.

Jeg har kun brukt disse sidene for å registrere mat da, ikke trening.

Anonymous poster hash: a8b0a...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...