AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Har søsken som går i barnehage og oppdaget nettopp at barnehagen har lagt ut bilder derfra. Dette er bilder hvor ansikt vises godt og også bilder hvor mine søsken kysser andre barn. Dette blir jeg så provosert av!! Her har jo barnehagen virkelig ikke tenkt på personvern. Kanskje det er greit at barnehagen legger ut situasjonsbilder i lek som er pedagogisk rettet, men bilder hvor barn kysser og hvor man tydelig ser hvem dette er, er vel ikke etisk riktig!? Anonymous poster hash: 959ad...db7
Sissan1 Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Nei, det bør de ikke legge ut. De bør også ha et skjema der foreldre kan krysse av på om de syns det er ok at bilder av barna brukes på nett eller om man får besøk av avisa eller lignende. Ville sendt en melding til barnehagen og bedt dem slette det, jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 TS HER. Kan være det har blitt signert om at det er ok at bilder legges ut. Men kyssebilder, er ikke dette lite gjennomtenkt!??? Anonymous poster hash: 959ad...db7
Rosa Sitron Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Nei, det bør de ikke legge ut. De bør også ha et skjema der foreldre kan krysse av på om de syns det er ok at bilder av barna brukes på nett eller om man får besøk av avisa eller lignende. Ville sendt en melding til barnehagen og bedt dem slette det, jeg. Ikke bør, er lov pålagt. På den annen side ser ikke jeg problemet med disse bildene. Det situsjaonsbilder og det er slik som skjer i barnehagen. Er du sikker på at foreldrene dine ikke har godtatt at det leges ut bilder? 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Ta kontakt med barnehagen og be om at bildene fjernes. Anonymous poster hash: 79331...08c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 TS HER. Kan være det har blitt signert om at det er ok at bilder legges ut. Men kyssebilder, er ikke dette lite gjennomtenkt!??? Anonymous poster hash: 959ad...db7 Er du opptatt av å løse saken eller opptatt av å være sinna? Be dem fjerne dem, da vel, hvis dere har krysset av for at publisering er greit men ikke liker de bildene. Jeg ser for øvrig ingenting galt i småbarn som nusser hverandre, det hadde ikke provosert meg i det hele tatt. Men hvis de plager deg, kan du jo bare be om at de fjernes, gjerne uten masse utrops/spørsmålstegn, så ordner det seg nok. Anonymous poster hash: 6d368...07c 15
Druid Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 TS HER. Kan være det har blitt signert om at det er ok at bilder legges ut. Men kyssebilder, er ikke dette lite gjennomtenkt!??? Anonymous poster hash: 959ad...db7 hva er egentlig problemet? 5
Gjest Jørild Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Foreldrene krysser av for hva de synes er greit å legge ut på nett, så du får ta opp med foreldrene dine hva de har valgt og ikke. Kyssebilder er overhode ikke krenkende, men om du synes det er så ille må du ta det opp med foreldrene dine. Barnehagen forholder seg heldigvis ikke til søsken, men til foreldre. 12
GammelKaktus Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Når lillegutt begynner i barnehagen kommer jeg til å gi beskjed om at bilder av mitt barn ikke skal legges ut på nett under noen omstendigheter. Jeg legger ikke ut bilder av sønnen min på nett og da skal selvfølgelig ikke barnehagen gjøre det heller. Enkelt og greit
lalaB Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 (endret) Jeg vil tippe at barnehagen syntes at dette var et søtt bilde, og en fin situasjon. Og dersom du har gitt en fullmakt til at de kan legge ut bilder av barna dine, så har de ikke gjort noe galt. Dette handler bare rett og slett om at folk har ulike oppfatninger om hvorvidt barn som kysser er søtt og koselig, eller om det er "noe som ingen andre skal se". Dersom dette er problem for deg, så ta en prat med barnehagen, og bare forklar dem på en rolig og ordentlig måte at du ikke ønsker at de legger ut bilder av at barna dine er i fysisk kontakt med andre barn og viser omsorg og kjærlighet for hverandre. Endret 4. juni 2014 av lalaB 2
NoFuss Skrevet 4. juni 2014 #12 Skrevet 4. juni 2014 Man pleier vel å få et skjema hvor man må krysse av for om man ønsker eller ikke ønsker at bilder av barna skal publiseres, det er også vanlig både på barneskole og ungdomsskole. Hvis bildene er lagt ut uten samtykke fra foreldrene så ber man om å få bildene fjernet. At barn nusser er helt naturlig, men du er kanskje redd for at andre som ikke er tilknyttet til nettsiden skal få tilgang til bildene og legge noe mer i det? Jeg regner med at dette er en side som ikke er tilgjengelig for alle, hvis den mot formodning skulle være det så ville jeg krevd at den ble en lukket nettside.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor tar du opp dette her om ikke du har pratet m foreldrene dine? Det er vel strengt tatt ikke du som bestemmer dette. Du vet heller ikke om foreldrene dine har godtatt at bilder legges ut. Små barn som kysser er da bare søtt og skjer nesten daglig. Anonymous poster hash: b5124...928 4
Kittykat Skrevet 4. juni 2014 #14 Skrevet 4. juni 2014 (endret) Hvis foreldrene dine har skrevet under på at det er greit at bilder legges ut av barnet sitt, så kan du egentlig ikke gjøre noe. Og hvis foreldrene dine synes bildet er greit, så kan du heller ikke gjøre noe. Jeg har hatt barn i barnehage og fikk samme skjema. Til og med på skolen får man et sånt skjema. Skolen ligger ut bilder på hjemmesiden og der ser man hvem de er hvis man kjenner personene. En gang så var det til og med en svømmekonkurranse og et bilde ble lagt ut av de som vant. Den ene sønnen min er på det bildet og de hadde kun på seg badetøy. Skulle jeg laget trøbbel bare fordi min sønn ble avbildet i kun en badeshorts? Jeg kan ikke si at jeg ser problemet ditt her. Det er bilder som er tatt i forbindelse med lek, en tur e.l. og på et bilde så kysser to av barna. Jeg synes det høres søtt ut jeg. Dette er barn og for de er dette helt uskyldig lek. For oss som er eldre, så ser vi på kyssing som annerledes. Jeg tror du legger mer i dette enn hva det egentlig er. Endret 4. juni 2014 av Kittykat 5
Anglofil Skrevet 4. juni 2014 #15 Skrevet 4. juni 2014 Tråden er ryddet for personangrep. Yvonne (mod)
peanut_juice Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Ingen barnehager har lov til å legge ut bilder av barn uten samtykke fra foresatte. Ser ikke hva som er så galt med et uskyldig kyssebilde.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Det kommer jo også litt an på hvor de har lagt ut bildet? Er det i en lukket gruppe der bare foresatte i barnehagen har tilgang eller er det åpent for alle å se? Om det er det siste bør man etter min mening ikke vise barn fra en vinkel de kan gjenkjennes i. Er det en lukket gruppe bør de tenke over hva de legger ut, men da er det ikke så ille etter min mening. Uansett er det jo bare å snakke med de i barnehagen og få bildet fjernet? Anonymous poster hash: 41552...a7f
Gjest Jørild Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 Det kommer jo også litt an på hvor de har lagt ut bildet? Er det i en lukket gruppe der bare foresatte i barnehagen har tilgang eller er det åpent for alle å se? Om det er det siste bør man etter min mening ikke vise barn fra en vinkel de kan gjenkjennes i. Er det en lukket gruppe bør de tenke over hva de legger ut, men da er det ikke så ille etter min mening. Uansett er det jo bare å snakke med de i barnehagen og få bildet fjernet? Anonymous poster hash: 41552...a7f Som skrevet flere plasser i tråden så signerer foreldre ved starten av barnehageåret på hvor de synes det er greit at det legges ut bilder. Du har ofte flere valg type ingen bilder, lukket gruppe, offentlig osv. Dette har nok foreldrene krysset av for i denne saken, og barnehagen kan ikke ta høyde for at søsken til barnet kan være uenig. Det er fortsatt foreldrene som bestemmer.
smartbimbo Skrevet 8. juni 2014 #19 Skrevet 8. juni 2014 Kyssebilder? Det er jo så uskyldig.. Ro deg ned. Men forstår prinsippet om de bryter personvernsloven.
Ciara Skrevet 8. juni 2014 #20 Skrevet 8. juni 2014 Foreldrene krysser av for hva de synes er greit å legge ut på nett, så du får ta opp med foreldrene dine hva de har valgt og ikke. Kyssebilder er overhode ikke krenkende, men om du synes det er så ille må du ta det opp med foreldrene dine. Barnehagen forholder seg heldigvis ikke til søsken, men til foreldre. Helt riktig! --- TS - du burde tenke over at barn som kysser er noe helt uskyldig. Det virker som om du har et litt anstrengt syn på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå