Gå til innhold

Hold (sting) i siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere for å bli kvitt det ved jogging/løping? Er så kjipt å måtte avslutte en løpeøkt pga av det.

Anonymous poster hash: 9ff83...c0d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tren like etter å ha spist/drukket mye, la det synke en times tid først, varm opp og ikke start for hardt. Vet ikke åssen form du er i, men jeg var kjempeplaget med sting da jeg først begynte å løpe, men forsvant i takt med at formen ble bedre:)

Anonymous poster hash: 52d59...293
Skrevet

Ikke tren like etter å ha spist/drukket mye, la det synke en times tid først, varm opp og ikke start for hardt. Vet ikke åssen form du er i, men jeg var kjempeplaget med sting da jeg først begynte å løpe, men forsvant i takt med at formen ble bedre:)

Anonymous poster hash: 52d59...293

Hvor lett man får hold har ingenting med hvor god form man er i. Jeg løp en gang halvmaraton på 1:33, og måtte være veldig nøye på hvor lenge jeg måtte vente etter å ha spist før jeg dro ut på løpetur. Selv om jeg venta 2,5-3 timer hendte det av og til at jeg fikk hold, eller at jeg hadde venta så lenge at jeg gikk tom for karbohydrater.

Løsningen ble å kutte ut løping og gå over til sykling. Det er ristebevegelsen i løpinga som gir hold, det er jeg overbevist om, for på sykkelen får jeg aldri hold, selv om jeg nettopp har spist. Man må sykle lenger i både tid og distanse for å få samme treningseffekt som av en joggetur, men det er helt greit for meg, da kan jeg ta forskjellige veier når jeg er ute og sykler og få variasjon. Med løpinga ble det stort sett den samme runda med noen små variasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...