Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har endel inkassogjeld hos Lindorff. Ca. 400 000. Har hatt endel mer i tillegg også. Dette er nå i orden da vi fikk gode avtaler på de. Mange godtok til og med lavere enn hovedkravet pga. situasjonen. Alle andre enn Lindorff har vært alrighte å forholde seg til og har vist forståelse for hvordan ting er og hvorfor det har blitt slik. (IKKE luksusforbruk)

Så kommer vi til Lindorff.. At de som jobber der kan komme hjem og se barna sine i øynene etter jobb slik de oppfører seg kan jeg ikke begripe.

Lindorff nekter å gi en eneste krone i reduksjon selv ved tilbud om fullt oppgjør. Hvorfor? Jo, fordi vi eier bolig.. Da tenker du kanskje det er forståelig, at boligen er verd mye mye mer enn vi har lån på. Neida, den ble kjøpt for 4 mnd siden og det er sikkerhet i bolig på 300 000 mer enn vi kjøpte den for. Dette er ikke noe problem i følge Lindorff, for de kan bare vente til den er verdt mer.

Kan nevne at saldo til Lindorff er over det dobbelte av hovedkravet, og vi har tilbudt å betale 80% av saldo. (hjelp fra familien som krever at ALT blir borte hvis de skal bidra). Dvs Lindorff og kreditorene ikke bare får dekket det opprinnelige kravet, men tjener hundretusner i tillegg på vårt tilbud. Men de planlegger da heller å vente i årevis til boligen er verdt mer enn boliglånet så de kan tvangsselge boligen til en barnefamilie og få noen kroner ekstra.

OM dette skulle skje vil jo kravet være mye mye større. Og selv om de skulle få 400 00 om mange mange mange år vil vi jo skylde de enorme beløp fortsatt. Renten er på ca 80 000 kr i året, og vil jo bare øke og øke etterhvert som dette forenter seg.

Jeg fatter ikke hvordan folk greier å jobbe der og med den største selvfølgelighet fatte slike avgjørelser og formildle det ikke bare uten et snev av empati, men med en stor grad av selvtilfredshet.

Få avsluttet en sak med en god løsning og et godt overskudd? neida, melke melke melke så mye man overhodet har mulighet til.

Anonymous poster hash: 971bb...29f
AnonymBruker
Skrevet

Som debattanten sier, men gjort er gjort og det eneste man kan gjøre nå er å få avsluttet saken.

Slutte å fokusere på tanken om folkene som jobber der, og hvordan de kan gå hjem til barna sine med god samvittighet. Dette har jo ikke noe med saken å gjøre, de er arbeidstaker som alle andre. Det er ikke dette situasjonen handler om og gjør det ikke bedre at du synes de er ufyselige folk.

Anonymous poster hash: f6dd8...b74
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjip situasjon dere er i, men skyld ikke på Lindorff.

Jeg syns Lindorff er greie, mye greiere å ha med å gjøre enn andre selskap.

Anonymous poster hash: 2d1f5...a3f

• Liker 3
Skrevet

Det er dette som er hele forretningskonseptet bak inkassoselskaper. Hvis de ikke hadde kunne flå de som misligholder gjelden, ville de heller ikke ha tjent penger, og dermed heller ikke ha eksistert.

Synd med sant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være harde ord ts. Men business er business. Lindorff driver ikke sosialkontor. De inndriver gjeld og mere til. :regler:

Anonymous poster hash: 9bc56...25c
  • Liker 13
Skrevet

holder meg langt unna alt som heter inkassobyrå, de har som oppgave og innkreve mest mulig penger av det du har hatt plikt på å betale før det gikk til purring.

Skrevet

Folkene som jobber i Lindorff har regler å forholde seg til, så ikke skyld på de. Dere har satt dere i en så stor gjeld, Lindorff er ikke den store stygge ulven, dere visse hva dere gikk til, jeg antar dere leste kontrakten før dere tok opp lån. Så dere har bare dere selv å skylde. Vær heller ekstatisk at de andre kreditorene gikk med å de nye betingelsene.

• Liker 22
Skrevet

Skjønner at du er forbannet, men det er faktisk feil personer dere er forbannet på. Det er dere som har satt dere i denne situasjonen, ikke Lindorff. For å snu litt på flisa, ville du ha godtatt mindre tilbake enn det du lånte ut?

Håper dere finner en løsning på dette, så blodtrykket deres kan gå ned, og at dere sover godt om natten. ( Regner med at det er med dere som alle andre, at økonomien kan holde en våken om natta.)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er dere som har satt dere i denne situasjonen, ikke Lindorff eller andre kreditorer. Så jeg syns ikke de er for jævlige, de gjør bare jobben sin.

Anonymous poster hash: d88ec...135
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være harde ord ts. Men business er business. Lindorff driver ikke sosialkontor. De inndriver gjeld og mere til. :regler:

Det er her logikken svikter for min del. Det de nå gjør er å tvinge oss til offentlig gjeldsordning. Vi har en SVÆRT nøktern bolig, med det som kan beskrives som lav standard. Alt med unntak av noe småtteri som maling og billig laminat er alt fra byggeår 1970. Vi vil da få beholde bolig, og inntekten er det fra namsmannen "intet til utlegg" på alle begjæringer. Lindorff vil med andre ord få 0,- kr de neste 5 årene, så er vi gjeldsfrie.

Dette er dog ikke ønskelig fra vår side da vi så langt det er mulig ønsker å gjøre opp for oss og i tillegg har noen privatlån (oppgjør til de andre kreditorene) som vil lage mye problemer for familien.

Skrevet

Når skyldner går hen og kjøper seg hus, som attpåtil blir belånt til et godt stykke over pipa, så er det helt forståelig at Lindorff ikke gidder å "være snille". Det er for dem helt åpenbart at skyldner hadde midler til å gjøre opp for seg, men valgte å ikke gjøre det.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du nesten forventer å få rabatt fordi dere har klart å pådra dere så mye gjeld...

Uansett er det dere som er skyld i dere, så hvorfor de ikke skal kunne se barna sine i øynene fordi at dere er på bærtur økonomisk skjønner jeg ikke. De har uansett hørt alle tåplige unskyldninger før...

(Lurer på hva folk bare MÅ ha til 400 000 i inkassogjeld...)

Anonymous poster hash: 99664...810
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du er forbannet, men det er faktisk feil personer dere er forbannet på. Det er dere som har satt dere i denne situasjonen, ikke Lindorff. For å snu litt på flisa, ville du ha godtatt mindre tilbake enn det du lånte ut?

Her har du tydeligvis misforstått, så jeg skal forklare ved å ta et konkret krav.

Storebrand, kredittkort. Kredittgrense 30 000.

Hovedkrav 36 550 (renter o.l før kravet gikk til inkasso)

Saldo pr i dag: 81 200

Vi har tilbudt: 64 960 kr

Så for å svare på spørsmålet ditt, JA, jeg hadde godtatt å få tilbake over det dobbelte av det jeg lånte.

PS: Jeg valgte ut dette kravet da jeg hadde en full gjennomgang av denne kontoen. Penger ut VS penger inn er litt over 9000 kr. Resten er renter og gebyrer. Saldo pr i dag ville med andre ord vært litt over 9000 kr med 0% rente og ingen gebyrer.

AnonymBruker
Skrevet

Å ta opp boliglån med så mye forbrukslån er intet annet enn på trynet.

Anonymous poster hash: aa7b1...c41
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan i all verden fikk dere huslån hvis dere har hatt flere utleggsforretninger med "intet til utlegg" som konklusjon?

Anonymous poster hash: 07ca8...ef9

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Her har du tydeligvis misforstått, så jeg skal forklare ved å ta et konkret krav.

Storebrand, kredittkort. Kredittgrense 30 000.

Hovedkrav 36 550 (renter o.l før kravet gikk til inkasso)

Saldo pr i dag: 81 200

Vi har tilbudt: 64 960 kr

Så for å svare på spørsmålet ditt, JA, jeg hadde godtatt å få tilbake over det dobbelte av det jeg lånte.

PS: Jeg valgte ut dette kravet da jeg hadde en full gjennomgang av denne kontoen. Penger ut VS penger inn er litt over 9000 kr. Resten er renter og gebyrer. Saldo pr i dag ville med andre ord vært litt over 9000 kr med 0% rente og ingen gebyrer.

Fyttirakkern..

Skal si de tjener grovt på disse kreditkortene. 36000 kr...til 81000.. Er sjeleglad jeg alltid betaler så snart som mulig om jeg har brukt kreditkortet. Uansett. Er det første jeg betaler, ellers kan en havne opp i et helvetes uføre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en mistanke om at diskusjonen ville vri seg over på alt annet og hvordan ditt og datt.

Kort fortalt: En godt betalt jobb ble lagt ned og flyttet avdelingen til asia, en kronisk syk kone, og 2 syke barn, hvorav det ene alvorlig. Boliglån: samarbeid med Husbanken + familien da vi fikk halvert boligkostnadene pr mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har også mye inkassosaker/gjeld fra tidligere. Han har fått ordnet seg betalingsordninger med alle sammen, samt tatt opp ett privat lån, for å bli kvitt de aller dyreste. Man kan ikke bli sur fordi ikke alle aksepterer det man selv ønsker. Man kan spørre, også kan man bli glad når noen faktisk går med på en deal, også må man bare bite i det sure eplet angående de som ikke gjør det. Til syvende og sist så er det jo helt klart ikke deres problem, og de har garantert ikke dårlig tid med å få inn de pengene!

Og det er helt klart at det å kjøpe seg ett hus er sjelden en POSITIV ting når man skal bevise for kredittselskaper at man prøver å gjøre alt for å bli kvitt gjelden sin. Det går nok heller andre vei.

Jeg må også si som noen andre her at jeg syns det er veldig merkelig at dere i det hele tatt har fått boliglån! Dere må da ha betalingsanmerkninger med all den innkassogjelden?

Jeg tror eneste løsningen her er å være glad for alle de som har inngått en deal med dere, også må dere ordne en egen betalingsordning med de som ikke er med på dealen!

Anonymous poster hash: 66fff...ea8
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde en mistanke om at diskusjonen ville vri seg over på alt annet og hvordan ditt og datt.

Kort fortalt: En godt betalt jobb ble lagt ned og flyttet avdelingen til asia, en kronisk syk kone, og 2 syke barn, hvorav det ene alvorlig. Boliglån: samarbeid med Husbanken + familien da vi fikk halvert boligkostnadene pr mnd.

Ja, det var derfor jeg blant annet skrev:

"Nå er det mye rart som kan skje her i livet, men uansett så låner man ikke penger som ikke kan betales tilbake."

Håper det ordner seg for dere med jobb og økonomien i fremtiden.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...