Gå til innhold

Normalt at en 6-åring vil bygge muskler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 6 år har de siste månedene blitt veldig opptatt av hvordan kroppen hans ser ut. Jeg begynner å bli litt bekymret, men vet ikke om jeg bare overreagerer.

Han driver stadig å "trener" for å få mer tydelige muskler. Han har en typisk atletisk kropp fra naturens side, og har vel lagt merke til det. Man kan tydelig se musklene på magen, bena og armene. Han er veldig opptatt av Hulken, så det kan komme derfra.

Her om dagen sto han foran speilet og utbrøt plutselig: "Se, mamma! Nå har magen min blitt mindre!"

Andre ganger kan han vise fram musklene i leggene og påstår at de har blitt større.

Er jeg litt hønemor her? I mitt hode kan dette sidestilles med små jenter som er opptatt av å være tynne. Vi sier ofte at barn ikke skal bygge muskler, men bare leke og ha det gøy. Tilsvarende når han påpeker at han kan bli tjukk av å spise for mye usunn mat.

Anonymous poster hash: c7e9a...848
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært bekymret hvertfall. Barn ser jo selvsagt at folk har forskjellige kroppsformer og vet at "mamma/ pappa sier jeg må spise grønnsaker for da blir jeg sunn og sterk"

Datteren min også "ttrener" når vi er hjemme, hun er da med meg når jeg gjør øvelser som feks knebøy. Syns det er bra å vise barn sunnhet og inkludere dem i det. Hun er med for hun syns det er morsomt å få være med. Hun vet også at om man spiser sunn mat så får man sunn og sterk kropp, og de som spiser usunn mat har usunn kropp.

Syns det er bra at barn får det inn i ung alder at det er viktig å ta vare på kroppen sin. Men at det selvsagt er viktig å kose seg av og til på feks lørdager med litt godis og annet godt.

Anonymous poster hash: 73343...734

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært bekymret hvertfall. Barn ser jo selvsagt at folk har forskjellige kroppsformer og vet at "mamma/ pappa sier jeg må spise grønnsaker for da blir jeg sunn og sterk"

Datteren min også "ttrener" når vi er hjemme, hun er da med meg når jeg gjør øvelser som feks knebøy. Syns det er bra å vise barn sunnhet og inkludere dem i det. Hun er med for hun syns det er morsomt å få være med. Hun vet også at om man spiser sunn mat så får man sunn og sterk kropp, og de som spiser usunn mat har usunn kropp.

Syns det er bra at barn får det inn i ung alder at det er viktig å ta vare på kroppen sin. Men at det selvsagt er viktig å kose seg av og til på feks lørdager med litt godis og annet godt.

Anonymous poster hash: 73343...734

Jeg også synes det er bra at barn er klar over at det er viktig med en sunn og sterk kropp, og vi snakker mye om hva slags mat som er bra for kroppen og ikke.

Mulig jeg bare leser for mye inn i dette.

Anonymous poster hash: c7e9a...848

AnonymBruker
Skrevet

Vær glad han ønsker å ha en sunn kropp og allerede har et forhold til usunn mat. Så slipper du at han blir sittende 14 timer foran en PC hver dag å ese ut...

Anonymous poster hash: de519...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...