Gjest Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Etter å ha vært uten noen timer i går, kom katten min på kvelden hjem med tydelig vondt i poten sin. For noen uker siden fikk han et kutt i poten, men da klarte han å gå på benet og det gikk over i løpet av natten, nå klarer han ikke dette. Jeg ble først redd for om han hadde blitt bitt av huggorm, da symptomene lignet en del: slapp, halter, klarer ikke stå på benet, ingen synlige merker. Vi tok han med til dyrlegen, men hun kom ikke fram til noe annet enn feber, smerter og noe høy puls. Hun mente det kanskje var litt tidlig å se om han hadde blitt bitt, men han var ikke hoven. Hun anbefalte å holde han inne i natt, noe vi har gjort. I dag er han ikke noe bedre, fortsatt halter han veldig, er varm på ørene (antar det er feber) og nå er poten hoven. Dyrlegen snakket om en annen katt de hadde inne som var blitt bitt der poten var like stor som en tennisball, slik er det ikke her, men vi ser tydelig at den ene poten er større enn den andre. Han er ikke slapp i dag, men har veldig vondt når jeg tar på poten. Det er høyre bakpote på oversiden av den. Har noen her råd til hva det kan være? Regner med det ikke nytter å dra til dyrlegen igjen, da hun heller ikke fant ut av noe :/ Han klager veldig, men han er fra før av en litt sutrete pus, så jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Han vil veldig gjerne ut, men jeg får meg ikke til å slippe han ut når poten er som den er.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Merkelig at dyrlegen ikke gjorde noe der og da!! Kutt i poten, hoggorm eller ikke, har nok i allefall blitt til en infeksjon, at poten er hoven kan tyde på at det er puss inni der som skulle vært ute. Er det en annen dyrlege du kan dra til? Katten skulle i allefall hatt smertestillende og antibiotika når han er så sjuk som han er. Anonymous poster hash: e6e74...280
Gjest Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Skal sjekke opp i om det er noen andre dyrleger her. Synes poten blir mer og mer hoven, og begynner å bli litt stresset nå Men han er ihvertfall ikke slapp slik som i går.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Uff... Ikke bra av veterinæren. Ikke slipp ut katten iallefall. Der ute kan han treffe andre katter, mus, trafikk osv som får ham til å overbelaste poten. Han kan ha blitt bitt, havnet i en eller annen ulykke og brekt noe, tråkket på en spiker, f.eks., men om han har feber høres det jo ut som bitt eller lignende. Jeg ville forventet at veterinæren ga katten beroligende så man fikk undersøke poten skikkelig, ta temperatur, og røntge poten om det er mistanke om brudd, samt skrive ut smertestillende og hvis infeksjon, antibiotika. Anonymous poster hash: 16f6d...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå