Gå til innhold

mørkt belegg langs vannkanten i toalettet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg grønn over at det har kommet en mørk/brun kant langs vannkanten i toalettskålen, resten av doen er ren, men akkurat den kanten sliter jeg grusomt med å få bort.

Har lest tips som at Nyco salt skal hjelpe, cola, klorin, wc rens av alle slag osv.

Har prøvd å skrubbe som f med jif skurekrem, det hjelper ikke noe særlig før jeg blir utmattet av å prøve.

Har dere noe tips? Funker cola faktisk? Klorin? Hva er best?

Anonymous poster hash: ce89f...b1c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg grønn over at det har kommet en mørk/brun kant langs vannkanten i toalettskålen, resten av doen er ren, men akkurat den kanten sliter jeg grusomt med å få bort.

Har lest tips som at Nyco salt skal hjelpe, cola, klorin, wc rens av alle slag osv.

Har prøvd å skrubbe som f med jif skurekrem, det hjelper ikke noe særlig før jeg blir utmattet av å prøve.

Har dere noe tips? Funker cola faktisk? Klorin? Hva er best?

Jeg syns klorin har god effekt. Men det må få virke en stund. Bare heller en liten mengde oppi og legger på lokket og lar det stå et par timer.

Anonymous poster hash: 30c18...49e

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags drikkevann har du i heimen? Privat brønn? Offentlig grunnvann el overflatevann? Stort kommunalt renseanlegg?

Anonymous poster hash: 47ea8...0de
AnonymBruker
Skrevet

Det som også er litt av problemet er at av og til går vannstanden i toalettet litt ned slik at vannkanten ikke når opp til den misfargede kanten.. Er det noe der jeg gjør feil eller? Da sliter jeg ekstra, for det jeg har i toalettet, når ikke alltid opp til den fargekanten..

AnonymBruker
Skrevet

Vet faktisk ikke helt hva slags drikkevann jeg har eller hvor det kommer fra, har nettopp leid denne leiligheten..

AnonymBruker
Skrevet

Vet faktisk ikke helt hva slags drikkevann jeg har eller hvor det kommer fra, har nettopp leid denne leiligheten..

Så sjekk da. Hvilken kommune bor du i og hva slags kommunal vannforsyning har du.

Den misfargede kanten du har får du ikke vekk uten å "tette" toalettet. Finn noe plast du tetter toalettet med, så skyller du ned til vannnivå når ønsket nivå (over den kanten). Hell i klorin og la det ligge slik i ett døgn. Så du ut plasten og skyller ned. Enkelt og greit. Men viktig at plasten er stor og tett nok til å ikke gå videre ned i sluket. Da kan du tette røret...

Anonymous poster hash: 47ea8...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...