Gå til innhold

Hva synes dere om dette styrkeprogrammet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om et styrkeprogram med disse øvelsene? Er alle muskelgrupper inkludert?

Utfall

Knebøy

Bulgarsk utfall

Hip thrust

Planken

Push-ups

Dips

Sidehev

Jeg skal trene hjemme, og er ikke så veldig sterk enda, så trener foreløpig med egen kroppsvekt og manualer.

Er 2 ganger i uka ok? Eller 3?

Anonymous poster hash: 64293...cb3

Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet

Følger med på denne jeg. Lurer litt på det samme:)

AnonymBruker
Skrevet

Skuldrene og spesielt ryggen burde få trening også. Prøv hantelroing og (stående) skulderpress for eksempel. Om du burde trene 2 eller 3 ganger i uka er umulig å svare på, da det avhenger mye av hvilken intensitet du trener med.

Hvis du trener tungt ville jeg heller delt opp øvelsene i 2 dager så du får litt variasjon og fortsatt får trent hele kroppen.

A: Knebøy
Bulgarsk utfall

Push-ups

Sidehev

Skulderpress

Omvendt roing

B:

Utfall

Hipthrust

Dips

Hantelroing

Planken

Anonymous poster hash: 29ea5...2a0
Skrevet

Ser greit ut. Jeg ville hatt med diagonalløft i tillegg da, for ryggen. Og en øvelse for sidemusklatur, som f.eks at du ligger på ryggen med føttene opp til magen (så de er ca 90grader), armene ut til siden og rull underkroppen fra side til side.

Eller du kan bare ta skrå situps. Jeg ville tatt begge deler. :)

Gjest multibox
Skrevet

Du burde legge til benpress, leg extensions, leg curls, step up og kanskje hoppetau

Skrevet

Jeg synes det er for mye fokus på å "inkludere alle musklene". Hvis du heller tenker på hva du vil oppnå, så er det lettere å sette opp et program.

Å trene alle musklene spesifikt er kun relevant dersom du ønsker å bli bodybuilder. Om du vil bli rask, spenstig, og ha god holdning så må du trene etter funksjon. Om du vil bare bli sterkere i hele kroppen, så er det også funksjon som er relevant. Det er alltid mer for pengene når du trener multileddsøvelser, og det er stor forskjell på om du trener i låste baner eller fri.

For meg er isolasjonsøvelser noe man enten gjør for oppvarming eller for pre/re-hab.

Konkret om øvelsene du satt opp: Øvelsene er bra de, men du mangler dra-øvelser og det er ikke noe poeng å trene alt mulig av beinøvelser. Da er det bedre å fokusere på en, eller to.

Programmet ditt sier ingenting om repetisjoner, sett, pauser eller progresjon - og det er dette som er viktig i et program. Om du ikke har erfaring med programmering selv er det sterkt anbefalt å enten bruke en som har det (les: kvalifisert PT) eller bruke et ferdiglaget program fra internett.

Skrevet

Skuldrene og spesielt ryggen burde få trening også. Prøv hantelroing og (stående) skulderpress for eksempel. Om du burde trene 2 eller 3 ganger i uka er umulig å svare på, da det avhenger mye av hvilken intensitet du trener med.

Hvis du trener tungt ville jeg heller delt opp øvelsene i 2 dager så du får litt variasjon og fortsatt får trent hele kroppen.

A: Knebøy

Bulgarsk utfall

Push-ups

Sidehev

Skulderpress

Omvendt roing

B:

Utfall

Hipthrust

Dips

Hantelroing

Planken

Unødvendig for en nybegynner å begynne med 2-delt program..

AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig for en nybegynner å begynne med 2-delt program..

Du liker kanskje å gjøre de samme øvelsene 3 ganger i uka, men jeg hadde blitt dritt lei etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...