AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Litt usikker om denne skulle postes her, eller under kjæledyr. Men strengt tatt er det jo ett spørsmål om hva vi har lov til, så da havna det her. Jeg og kjæresten leier en bolig, 110kvm. Utleier bor ikke her. Vi har ingen husdyr. Og i kontrakten så står det at vi ikke kan ha husdyr / at vi må høre med huseier før vi skaffer oss husdyr . Vi flyttet nylig inn,og spurte om å ha katt, men fikk nei. Så har svigers spurt om vi kan passe deres hund neste helg. Fordi dem skal bort. Vi har veldig lyst. Men usikker om vi kan pga. Huseier. Gubben mener at vi kan ikke ha dyr permanent, men at det alltid er lov å ha besøkende med dyr, eller passe dyr for en kort periode. Selvfølgelig om det skulle være ødeleggelser går det på oss. Jeg er skeptisk, og trodde det betydde at vi ikke kunne ha noe dyr innen for dørene.. Kan spørre huseier, men ville ikke plage de med det. Så hva mener dere ? Kan vi ha hunden i to døgn ?Anonymous poster hash: 9d455...cdc
kaprifolen Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Uten at jeg kan linke til det nå, så mener jeg å ha lest ganske mange ganger i alike debatter at huseier ikke kan nekte deg det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Ikke bekymre deg for om du plager huseier. Spør, og er du heldig får du ja. Anonymous poster hash: 94178...f48 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Uten at jeg kan linke til det nå, så mener jeg å ha lest ganske mange ganger i alike debatter at huseier ikke kan nekte deg det. Jo, det kan huseier - men de skal som regel ha en god grunn. Allergi, hensyn til andre beboere, at husrommet er for lite og at dyret (etter at det er anskaffet) er til sjenanse er gode grunner. Jeg tror ikke utleier med loven i hånd kan nekte TS å passe på en hund en helg. Men det betyr ikke at det lureste er å ture frem uten noen form for kommunikasjon. Det kan være greit å holde seg inne med huseier, og normal høflighet er også en fin ting. Anonymous poster hash: b79ec...2fc
kaprifolen Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Jo, det kan huseier - men de skal som regel ha en god grunn. Allergi, hensyn til andre beboere, at husrommet er for lite og at dyret (etter at det er anskaffet) er til sjenanse er gode grunner. Jeg tror ikke utleier med loven i hånd kan nekte TS å passe på en hund en helg. Men det betyr ikke at det lureste er å ture frem uten noen form for kommunikasjon. Det kan være greit å holde seg inne med huseier, og normal høflighet er også en fin ting. Anonymous poster hash: b79ec...2fc Nå var det jo nettopp en helg det var snakk om...
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Nå var det jo nettopp en helg det var snakk om... Ja? Poenget mitt var at selv om TS strengt tatt har lov (såvidt jeg oppfatter det ihvertfall, men jeg er ingen jurist og kan ha misforstått) - så er det ikke nødvendigvis noe sjakktrekk å bare ture frem som hun vil "fordi hun kan" fremfor å ta en prat med utleier som et voksent og høflig menneske.Anonymous poster hash: b79ec...2fc 1
kalinka85 Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Ifølge loven kan ikke huseier nekte dyrehold så lenge det ikke er til sjenanse for noen. Men liker de ikke dyr, og en annen leiesøkende ikke er i besittelse av dyr så skjønner vel de fleste hvem som får leie.
brightness Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Spør uansett. Er jo bare kleint om han finner det ut og dere ikke har sagt noe når dere fikk nei til katt.
Gjest AnneShirley Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor bor dere ikke i svigers hus og passer hunden der?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Jeg hadde neppe sagt noe, siden det bare er snakk om en helg. Hvis huseier bodde i samme hus, hadde jeg nok spurt/sagt i fra.Anonymous poster hash: 0073d...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå