Gå til innhold

Planleggingsdag i barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år falt planleggingsdagen på tirsdagen - den dagen de har smøremåltid i barnehagen til min datter. De får mat i barnehagen en dag i uka, og vi betaler faktisk en del for det. Da planleggingsdagen falt på denne dagen tenkte jeg det var naturlig at smøremåltidet ble tatt en annen dag. Da jeg spurte barnehagen om dette fikk jeg bare høre at "Nei... det var det ingen planer om. Og det har da aldri vært et tema tidligere... men hvis jeg syns dette var urettferdig så..".

Jeg vet ikke om jeg gidder å gjøre noe med det, men.. Hva synes dere?.

Anonymous poster hash: d573a...523
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du regnet på hva det koster per Tirsdag?

Skrevet

Hadde ikke orket å krangle på det. Et smøremåltid en ussel dag kan umulig koste så mange kroner...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg orker heller ikke å krangle, men når de bare har den ene dagen i uka.. Så er det litt dumt at den bare forsvinner, og at vi foreldre i tillegg betaler for det.

Caa 35 kr per dag er det.

Skrevet (endret)

Hadde ikke ofret det en tanke :)

Men etter mange samtaler med kommunen de siste ukene har jeg lært at det man betaler i kostpenger skal gå i 0. Altså må barnehagen bruke disse pengene på mat. Barnehagen skal ikke tjene penger på kostpengene.

Endret av LilleBallerina
  • Liker 3
Skrevet

Nei, jeg orker heller ikke å krangle, men når de bare har den ene dagen i uka.. Så er det litt dumt at den bare forsvinner, og at vi foreldre i tillegg betaler for det. Caa 35 kr per dag er det. Anonymous poster hash: d573a...523

Det er kanskje en latte du kunne ha fått. Ikke så mye mer.

• Liker 1
Skrevet

Oh my... Hadde virkelig ikke tenkt på det engang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tipper de valgte å ha planleggingsdagen på en tirsdag så de kunne spare noen kroner. Tviler på jeg hadde gjort noe - hva kan man egentlig gjøre? Men det er smålig av barnehagen å ta penger for et produkt de ikke leverer.

Anonymous poster hash: b8e85...70a
Skrevet

Kostpengene skal som sagt over her gå i null, og er på eget budsjett. Så pengene kommer til å bli brukt på mat til barna, eventuelt får dere tilbake penger når året er omme.

AnonymBruker
Skrevet

Kostpengene skal som sagt over her gå i null, og er på eget budsjett. Så pengene kommer til å bli brukt på mat til barna, eventuelt får dere tilbake penger når året er omme.

Rart at ikke barnehagen svarte dette når jeg spurte. Og til dere andre - jeg har ikke planer om å lage en sak ut av dette. Det var bare noe jeg kom til å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor grådig kan du bli?

Anonymous poster hash: f6ea4...6a2

Skrevet

Jeg synes det er litt rart med dere som sier at det er snakk om småpenger, selv om det er det isolert sett for den ene familien. Dersom dette er en barnehage med 50 barn (og da er det jo en ekstremt liten barnehage), tjener barnehagen over 1700,- kr på å legge planleggingsdagen på tirsdag uten å ta måltidet en annen dag. Selv om 1700,- kr også er et lavt beløp, er det da virkelig ikke ok at barnehagen bare tar disse pengene som er barna sine? I tillegg skal dette som sagt før gå på eget budsjett, så hva som skjer med disse pengene synes jeg er et helt betimelig spørsmål.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt mer på dette. Men når det er sagt, så er jeg ganske sikker på at mange barnehager (deriblant vår) bruker matpengene på andre ting.

Vi betaler 460 kr per mnd for ett varmt måltid per uke (gjerne fiskesuppe, eller fiskekaker) og brødmat til lunsj hver dag. En treåring som vår spiser ikke så mye, så jeg synes de budsjetterer raust til seg selv. Barna har med seg matpakke til to av dagens tre måltid (frokost og maten de spiser i tretida) hver dag.

Den gangen vårt barn var syk, innlagt på sykehus og borte fra barnehagen i et halvt år, slapp vi å betale barnehagepengene. Men matpengene, de måtte vi betale, hver mnd, selv om barnet ikke var der i et halvt år. DET syntes jeg var merkelige saker...

Anonymous poster hash: 1589a...6c9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært vår barnehage som hadde spart noen kroner på matservering som utgår, hadde de antagelig spart de kronene og brukt dem på glitter og klistremerker til bursdagskronene, eller is til sommerfesten, eller annen luksus det ikke er rom for i budsjettet...

Anonymous poster hash: d1e03...b20
  • Liker 1
Skrevet

Hvis de har eget budsjett for dette, så bruker de sikkert litt ekstra på smørelunch en annen dag. Kanskje en deilig varmlunch?

Skrevet

Jeg lurer på hva barnehagen tror de sparer på å ha smøremåltid EN gang i uken. Har hver avdeling sin dag, eller har hele barnehagen samme dagen? Det må i så fall bli et vannvittig høyt svinn på pålegg. En åpnet leverpostei holder ikke en uke, tubepålegg holder vel maks to uker, samme med skinkepålegg og ost. Da må det jo kastes, dersom det ikke blir spist... Veldig lite økonomisk.

• Liker 2
Skrevet

Det var mye.

Hos oss får barna alle måltidene, og kostpengene er på 430,- mnd.

Var lunsj/middagsmat 3 dager i uken.

Ville ikke tenkt på at maten ikke ble flyttet.

Vi overstiger ALLTID matbudsjettet.

I fjor var det "bare" med 15.000...

Jeg ville ikke tenkt mer på dette. Men når det er sagt, så er jeg ganske sikker på at mange barnehager (deriblant vår) bruker matpengene på andre ting.

Vi betaler 460 kr per mnd for ett varmt måltid per uke (gjerne fiskesuppe, eller fiskekaker) og brødmat til lunsj hver dag. En treåring som vår spiser ikke så mye, så jeg synes de budsjetterer raust til seg selv. Barna har med seg matpakke til to av dagens tre måltid (frokost og maten de spiser i tretida) hver dag.

Den gangen vårt barn var syk, innlagt på sykehus og borte fra barnehagen i et halvt år, slapp vi å betale barnehagepengene. Men matpengene, de måtte vi betale, hver mnd, selv om barnet ikke var der i et halvt år. DET syntes jeg var merkelige saker...

AnonymBruker
Skrevet

Smørelunsj faktsik.. Barnehagen til guttungen, og flere barnehager jeg vet om har varmt måltid 1 dag i uka.. Men nå har de skive og pålegg til lunsj hver dag ellers (tar ikke med mat selv i barnehagen)

Hadde varm måltidet gått vekk pga helligdag/planleggingsdag hadde jeg ikke giddet å brydd meg om de hadde tatt det en annen dag eller ei...

Anonymous poster hash: 07288...7c0
Skrevet

Vi betalte 350,- i vår barnehage, og det dekket kun råstoffene. Noen skal jo stå og lage denne maten også. Det går som oftest med en 30-50% stilling på kjøkkenet. Hvor mye tror du ikke denne personen koster?

At dere måtte betale matpenger mens barnet var sykt er jeg enig i at var rimelig spesielt.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende at den ansatte du snakket med(hvis det var sånn det foregikk) ikke hadde tenkt over det. Uansett, pengene går definitivt ikke i egen lomme. Det hender jo på varme dager at barnehager/skoler kjøper inn is og lignende. Kanskje pengene brukes til slikt i stedet?

Anonymous poster hash: e1831...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...