AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Jeg og kjæresten min har vært sammen i rundt to måneder. Vi har det veldig fint sammen og jeg synes hun er herlig, det er derimot en ting som plager henne en del, at hun er tynn. Hun er undervektig og liker spesielt ikke å vise overkroppen sin. Både fordi hun er tynn, så man kan såvidt se ribbeina hennes og fordi hun har små pupper. Jeg synes hun er nydelig og har sagt dette til henne og prøvd å vise det. Jeg skjønner også litt hvordan hun har det, jeg var selv undervektig før, men har gått opp i vekt det siste året. Så nå er jeg såvidt normalvektig. Det jeg lurer på er hva kan jeg gjøre for å gi henne litt bedre selvtillit angående dette? Hun prøver å spise mer og slike ting, men det hjelper så lite. Anonymous poster hash: 6cdde...c9d
Gjest Kvinneline Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 (endret) Mine erfaringer angående dette med dårlig selvtillit rundt det å være for tynn, er desverre at vi andre kan gjøre lite. En av mine venninner hadde det slik i litt yngre dager, og det utgjorde svært lite selv om jeg, andre venner og familie, og kjæresten hennes prøvde å gi henne økt selvtillit. Kjæresten fortalte jo henne hele tiden at hun var den vakreste, at han ikke hadde vært der om hun ikke var nydelig i hans øyne osv. Hun hadde virkelig dårlig selvbilde, og kunne f.eks aldri gå i tettsittende. Hun spiste mye, og begynte etterhvert med styrketrening og proteinshaker for vektøkning. Det hjalp litt, men hun gadd ikke prøve så lenge. Etterhvert som vi har blitt eldre har selvtilitten hennes økt Nå liker hun seg selv, og aksepterte tilslutt at hun var tynnere enn oss andre. Litt har hun også lagt på seg, det kommer med alderen etterhvert. Kjæresten din må jobbe med seg selv og sine tanker. Selvfølgelig hjelper det også litt at du forteller henne at du liker henne som hun er. Hvis hun er ute etter råd, kan du jo nevne styrketrening og proteinrik mat. Det er som regel det som hjelper for å øke kroppsmassen. Edit: mye skrivefeil her Endret 3. juni 2014 av Kvinneline
Shasimi Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 (endret) Jeg kan bare gi råd på dette utifra mitt ståsted som litt overvektig. Men jeg antar følelsene ikke er så ulike. Du som kjæreste kan ikke gi henne denne selvtilliten/tryggheten på seg selv, den må hun finne selv. Men det du kan forsøker er å vise at du er glad i kroppen hennes. Beundre den åpenlyst, kjærtegne og vise med hele deg at du liker det du ser. Tar kanskje litt tid, men dette hjalp ihvertfall for meg. Edit pga for rask posting Endret 4. juni 2014 av Shasimi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå