AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Mulig jeg har antatt det bare, men nu stusser jeg litt For virker som forloveren min tror jeg skal betale hennes kjole? Kanskje det gulpet ut av meg for jeg trodde det var vanlig praksis mennå ser jeg at det ikke er det. Jeg har heller ikke så mye penger å går på lavbudsjett. Hun spurte om ikke hun også kunne få bli sminket å oppyntet av frisør å slikt på dagen- Helt ok men skal jeg betale alt dette?? Anonymous poster hash: 75206...6ab
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Det er vanlig å gi en forlovergave som takk for hjelpen/at de stiller opp. Jeg lot henne velge om hun ville at jeg skulle beyale kjole, frisør, eller om hun ville ha en helt annen gave - f.eks gavekort på hudpleiesalong. Min forlover valgte frisør. Da står hun for sin egen kjole. Men - om forlover pålegges av deg å gå med e bestemt kjole syns jeg du skal betale den. Kan hun velge kjole selv så suns jeg hun skal betale selv, eller evt få kjolen som forlovergave.Anonymous poster hash: c635d...bf1 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Nei hun kan velge kjole fritt... Anonymous poster hash: 75206...6ab
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Nei hun kan velge kjole fritt... Anonymous poster hash: 75206...6ab Kan hun velge kjole selv så syns jeg hun skal betale selv (da har hun jo f.eks mulighet til å bruke en hun allerede har), eller du kan tilby å betale den som forlovergave :-)Anonymous poster hash: c635d...bf1 1
LivLaga Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Kan hun velge kjole selv så syns jeg hun skal betale selv (da har hun jo f.eks mulighet til å bruke en hun allerede har), eller du kan tilby å betale den som forlovergave :-)Anonymous poster hash: c635d...bf1 Enig Dersom man derimot har preferanser på hvilken kjole de skal gå med (temabryllup eller matche resten av bryllupet) syns jeg brudeparet skal betale. 3
Gjest Evans Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Så lenge hun kan velge kjole helt fritt, så trenger det jo ikke kjolen være en kostand for henne, så da syns jeg ikke bruden skal måtte betale. Annerledes om det er "team-bryllup" eller brudeparet har en bestemt oppfatning om kjolevalget.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Hvis du bestemmer forloverens kjole, bør du tilby deg å betale for den. Hvis ikke, trenger du ikke. Når det gjelder frisør og sminke betalte jeg det for min forlover fordi hun "måtte" være der uansett, og som en takk for at hun stilte opp for meg. Jeg synes ikke bruden har plikt til å betale noe av dette, såfremt hun heller ikke legger føringer for hvordan forloveren skal se ut. Men det er viktig at det sendes tydelige signaler fra bruden om hva hun betaler og ikke, så ingen blir skuffet Anonymous poster hash: e6068...9c2 2
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Mulig jeg har antatt det bare, men nu stusser jeg litt For virker som forloveren min tror jeg skal betale hennes kjole? Kanskje det gulpet ut av meg for jeg trodde det var vanlig praksis mennå ser jeg at det ikke er det. Jeg har heller ikke så mye penger å går på lavbudsjett. Hun spurte om ikke hun også kunne få bli sminket å oppyntet av frisør å slikt på dagen- Helt ok men skal jeg betale alt dette?? Anonymous poster hash: 75206...6ab Hvis du har lagt føringer for kjolen, håret og sminken hennes så skal du betale, hvis hun får gå i hvilken kjole som helst, så skal hun betale selv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Jeg betalte ikke til min forlover, for hun valgte kjole selv. Men hun fikk sminke, håroppsett av meg + et smykke i forlovergave etter bryllupsreisen. Jeg betalte kjoler til brudepikene, fordi de ville jeg skulle matche meg, og siden jeg la føringer = betalte jeg. Synes det er rett og rimelig, egentlig? Vi betalte ikke dress til mannens forlover, men vi kjøpte slips og vest til ham, maken til mannens - igjen fordi vi la føringer... Anonymous poster hash: b61ca...a6c 2
Jade Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Mulig jeg har antatt det bare, men nu stusser jeg litt For virker som forloveren min tror jeg skal betale hennes kjole? Kanskje det gulpet ut av meg for jeg trodde det var vanlig praksis mennå ser jeg at det ikke er det. Jeg har heller ikke så mye penger å går på lavbudsjett. Hun spurte om ikke hun også kunne få bli sminket å oppyntet av frisør å slikt på dagen- Helt ok men skal jeg betale alt dette?? Det er vanlig med forlovergave, men ikke full pakke med kjole, hår og sminke. En av delene får da holde Hvis det "gulpet ut av deg" at du skulle spandere kjole på henne, så er det vel ikke så rart at hun tror at du skal betale den? Da passer det jo greit å gi den i forlovergave. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Det er vanlig med forlovergave, men ikke full pakke med kjole, hår og sminke. En av delene får da holde Hvis det "gulpet ut av deg" at du skulle spandere kjole på henne, så er det vel ikke så rart at hun tror at du skal betale den? Da passer det jo greit å gi den i forlovergave. Ja jeg er enig i det. Men så ville hun ha hår å sminke også... Men får vel bare gi henne ett beløp til kjolen så kan hun legge til hvis hun vil kanskje. Fint alternativ. Hår å sminke har jeg tenkt å betale for. Anonymous poster hash: 75206...6ab
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Har du sagt at du skal betale kjole får du nesten gjøre det. Hun skal vel være med deg til frisøren, og da er det jo hyggelig å bli ordnet sammen? Anonymous poster hash: 249c1...8a2 1
melatonin Skrevet 7. juni 2014 #13 Skrevet 7. juni 2014 Det er vanlig å gi en forlovergave som takk for hjelpen/at de stiller opp. Jeg lot henne velge om hun ville at jeg skulle beyale kjole, frisør, eller om hun ville ha en helt annen gave - f.eks gavekort på hudpleiesalong. Min forlover valgte frisør. Da står hun for sin egen kjole. Men - om forlover pålegges av deg å gå med e bestemt kjole syns jeg du skal betale den. Kan hun velge kjole selv så suns jeg hun skal betale selv, eller evt få kjolen som forlovergave.Anonymous poster hash: c635d...bf1 Det var et kjempe tips!! Et valg mellom gave, kjole eller hår/sminke var bra!
Birdo Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 Jeg har bestemt kjolen til forloveren min, men ho skal betale den selv av egen fri vilje Jeg skal betale sminke, hudpleie og gave til ho da, og kjole til datteren hennes siden ho skal være brudepike I tillegg skal ho betale håroppsett på oss begge, men dette er noe ho har valgt av fri vilje. Beste forloveren i verden ♥
Anglofil Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 Nei, hun skal ikke det, med mindre bruden setter opp spesifikke ønsker for kjolen forloveren skal ha på seg. Bruden kan selvsagt gjøre det uansett, men det må jo være etter hennes eget ønske, jeg synes det er frekt av forloveren å forvente dette. Mvh Yvonne 1
Gjest Tigress Skrevet 11. juni 2014 #16 Skrevet 11. juni 2014 Eg synest det er god folkeskikk å betale for hår og sminke, men kjole og sko må ho kunne betale for sjølv så lenge du som brud ikkje har ein heil masse krav til korleis den kjolen skal sjå ut.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #17 Skrevet 11. juni 2014 Nei, hun skal ikke det, med mindre bruden setter opp spesifikke ønsker for kjolen forloveren skal ha på seg. Bruden kan selvsagt gjøre det uansett, men det må jo være etter hennes eget ønske, jeg synes det er frekt av forloveren å forvente dette. Mvh Yvonne Det er da ikke frekt av forlover å forvente det når bruden har "gulpet" ut at hun har tenkt å betale for kjolen. Man foventer vel at folk mener det de sier... Anonymous poster hash: 49f79...352 3
Anglofil Skrevet 11. juni 2014 #18 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Det er da ikke frekt av forlover å forvente det når bruden har "gulpet" ut at hun har tenkt å betale for kjolen. Man foventer vel at folk mener det de sier... Anonymous poster hash: 49f79...352 Nei, det var heller ikke det jeg skrev? Det er frekt å forvente at bruden skal betale for kjolen hvis dette ikke er nevnt. Men selvsagt skal man holde en avtale hvis dette er nevnt. Nå skriver ikke ts at dette var avtale på forhånd, ergo ser jeg heller ikke helt problemstillingen din. Utifra hvordan jeg leser ts så har hun ikke "gulpet" ut at hun skal betale for kjolen. Mvh Yvonne Endret 11. juni 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #19 Skrevet 11. juni 2014 Kanskje det gulpet ut av meg for jeg trodde det var vanlig praksis mennå ser jeg at det ikke er det. Anonymous poster hash: 75206...6ab Anonymous poster hash: 249c1...8a2
Anglofil Skrevet 11. juni 2014 #20 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Anonymous poster hash: 249c1...8a2 Kanskje er stikkordet her. Det kommer helt an på hvordan ts formulerte seg. Med mindre hun sa "jeg skal betale kjolen din" så ser jeg ingen grunn til at forloveren har rett til å forvente at kjolen skal betales av ts. Har hun derimot lovet sin forlover å betale for kjolen må hun jo selvsagt stå for det hun har lovet. Mvh Yvonne Endret 11. juni 2014 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå