-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Jeg er ganske mye alene, og det blir ofte til at jeg ikke gidder å lage meg middag. Har noen oppskrift på en deilig og sunn rett til en person?
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Jeg tror jeg må sende deg oppskriftene jeg har på pm, er for mange til å poste her. de er for en person og ikke minst sunne Kan ellers anbefale deg denne linken; ]http://middagforen.no/index.php
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2004 Tviler ikke på at de er sunne Du trenger ikke sende de, før CD'n av deg når jeg kommer, ikke sant? I dag lagde jeg meg wok med biff. Kjempegodt!
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Wok er jo greit å lage til bare én og det passer fint med en pakke nudler. Omelett, ha i en kokt potet i terninger, kanskje pølsebiter om du vil, hakket løk og revet ost. I fiskedisken kan du enkelt be om et stykke til bare én. Lag risotto og ha i hakket løk, hakket gressløk, sitronsaft og terninger av laksefilet. Surr terninger av tomat og strimlet purre i litt olje og ha over 1 dl fiskekraft. Legg på et stykke torskefilet og la surre under lokk noen minutter. Server med pasta. Squash i staver og dampet spinat legges i en liten ildfast form, hell over en røre av egg, mel og melk. Dryss over litt revet ost og stek i ovnen. ½ grillet kylling kan kombineres med alt mulig rart, en enkelt salat, bakt potet, pasta, couscous +++ Bakt potet med fyll, kan være alt fra litt smør/rømme/dressing til mais, bacon, rester av gryterett, soppstuing osv osv. En liten kjøpepizza kan "pyntes" litt med f.eks. ekstra grønnsaker, spekeskinke, revet ost ++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå