Gå til innhold

Oppskrift på middagsrett til en person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske mye alene, og det blir ofte til at jeg ikke gidder å lage meg middag.

Har noen oppskrift på en deilig og sunn rett til en person?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg må sende deg oppskriftene jeg har på pm, er for mange til å poste her. de er for en person og ikke minst sunne :wink:

Kan ellers anbefale deg denne linken;

]http://middagforen.no/index.php

Skrevet

Tviler ikke på at de er sunne :ler:

Du trenger ikke sende de, før CD'n av deg når jeg kommer, ikke sant? :)

I dag lagde jeg meg wok med biff. Kjempegodt!

Skrevet

Wok er jo greit å lage til bare én og det passer fint med en pakke nudler.

Omelett, ha i en kokt potet i terninger, kanskje pølsebiter om du vil, hakket løk og revet ost.

I fiskedisken kan du enkelt be om et stykke til bare én. Lag risotto og ha i hakket løk, hakket gressløk, sitronsaft og terninger av laksefilet.

Surr terninger av tomat og strimlet purre i litt olje og ha over 1 dl fiskekraft. Legg på et stykke torskefilet og la surre under lokk noen minutter. Server med pasta.

Squash i staver og dampet spinat legges i en liten ildfast form, hell over en røre av egg, mel og melk. Dryss over litt revet ost og stek i ovnen.

½ grillet kylling kan kombineres med alt mulig rart, en enkelt salat, bakt potet, pasta, couscous +++

Bakt potet med fyll, kan være alt fra litt smør/rømme/dressing til mais, bacon, rester av gryterett, soppstuing osv osv.

En liten kjøpepizza kan "pyntes" litt med f.eks. ekstra grønnsaker, spekeskinke, revet ost ++

Skrevet

Nami :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...