Gå til innhold

Hvordan var prøvetimen hos frisøren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig jeg hadde misforstått, men jeg trodde prøvetimen var at vi prøvde litt ulike frisyrer og kanskje litt ulik sminke. Ikke nødvendigvis i samme grad som på selve dagen, men i alle fall litt...?

Den prøvetimen jeg var på var en samtale på 10 minutter der frisøren spurte litt lett rundt hva jeg ønsker, og hvilke tenker jeg har. Hun virker proff for all del, men litt av grunnen til at hår og sminke koster så mye som det gjør er jo at det er inkl. prøvetimen, og da hadde jeg igrunnen forventet litt mer...

Hvordan var din prøvetime?

Anonymous poster hash: aff8d...c10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Anonymous poster hash: 00807...dc6
Skrevet

Det var noe sånt jeg forventet og... Men det var ikke helt sånn. Vi snakket om sminke og hvordan jeg vil ha håret, og så krøllet hun håret mitt for å se om det var mulig. Men jeg ble ikke sminket eller fikk håret satt opp.

AnonymBruker
Skrevet

Noen her har vel vært hos frisøren....?

Anonymous poster hash: aff8d...c10

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hos meg lagde frisøren en litt forenklet versjon av brullups frisyren. Ble kjempe fornøyd, men ble ikke utprøvd sminke

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde min prøvetime satt frisøren opp håret slik jeg skulle ha det på dagen, bare ikke like "polert". Prøvde litt forskjellige varianter for å se hva som var finest.

Anonymous poster hash: 21173...f18

Skrevet

Satt opp håret omtrent slik jeg skulle ha det på dagen, brukte 3-4 timer..

Skrevet

Kjære vene for noen slappe frisører.

Derfor gjør jeg det selv via YouTube. Nitrist egentlig, men ingen kan anbefale meg noen i Oslo sentrum som er flinke og effektive på oppsett av hår, så da har jeg ikke noe valg...

Skjønner ikke hvorfor man ikke kan avtale på forhånd at man forventer en eller flere oppsatser. Med sminke. På under to timer!

Frisører gjør som de vil, uten at man får valuta for pengene. Nei takk.

Og så mange timer er uakseptabelt. Det får være måte på hva man skal sitte seg igjennom på sin egen dag da.

Gjest Naria
Skrevet

Han satte opp håret mitt, men ikke like nøye som han vil være på selve dagen. Frisyren ble perfekt med en gang, så var ikke nødvendig å teste flere alternativer.

Så sminket han meg. Sminken ble veldig fin, men etter at jeg gikk derfra bestemte jeg meg for at den var for voldsom og jeg må ha mer naturlig sminke, siden jeg vil ligne mest mulig på meg selv og jeg til vanlig bruker lite sminke. Føler meg trygg på at han får til det også når datoen er her.

Betalte 500 kroner for prøvetimen.

Skrevet (endret)

Han satte opp håret mitt, men ikke like nøye som han vil være på selve dagen. Frisyren ble perfekt med en gang, så var ikke nødvendig å teste flere alternativer.

Så sminket han meg. Sminken ble veldig fin, men etter at jeg gikk derfra bestemte jeg meg for at den var for voldsom og jeg må ha mer naturlig sminke, siden jeg vil ligne mest mulig på meg selv og jeg til vanlig bruker lite sminke. Føler meg trygg på at han får til det også når datoen er her.

Betalte 500 kroner for prøvetimen.

Det var ikke værst. Og ikke i Oslo. Hahahahaha Endret av Wonders
Gjest Naria
Skrevet

Det var ikke værst. Og ikke i Oslo. Hahahahaha

Nei, ikke i Norge heller. Skal gifte meg i København. :)

Skrevet

Nei, ikke i Norge heller. Skal gifte meg i København. :)

Grattis!!!!!

Gjest Naria
Skrevet

Grattis!!!!!

Takk, gratulerer til deg også. Både bryllup og baby, det er ikke småtterier!

Skrevet

Har ikke hatt prøvetime ennå, men vi har snakket på telefon. Frisøren tilbød også begge forloverene mine prøvetime for å sette opp hår. Jeg skal ikke ha det oppsatt, men løst med lett krøll - og jeg regner med at det er det vi skal teste ut på prøvetimen, samt sminke. Svigerinna mi brukte samme frisør, og hun fikk satt opp hår og ble prøvesminket på prøvetimen. Har også et hårbånd som vi må finne ut av hvordan vi skal feste. Litt av poenget med prøvetimen er vel også å finne ut av hvor lang tid det vil ta å ordne håret? Slik at man slipper å få dårlig tid...

Skrevet (endret)

Hun viste meg noen bilder og vi diskuterte litt rundt mine ønsker. Prøvde ut litt forskjellig, og forklarte at hun kom til å gjøre det mer skikkelig på selve dagen. I tillegg tok hun bilder så hun kunne se på inndelinger osv når hun skulle gjøre det på bryllupsdagen. Hadde ikke prøvesminking, men skulle ha veldig lite sminke uansett.

Endret av Blådiamant
Skrevet

Takk, gratulerer til deg også. Både bryllup og baby, det er ikke småtterier!

Tusen takk. Stor stas nå!

Gjest Nesevisa
Skrevet

Jeg hadde med meg noen bilder på telefonen av hvordan jeg hadde sett det for meg, og frisøren kom med innspill på hva hun trodde ville bli finest. Så satte hun det opp skikkelig, akkurat som om det var bryllupsdagen. Dette var viktig fordi jeg har tykt og stritt hår, og hun var opptatt av at jeg skulle se utover dagen om frisyren holdt (så vi evt. kunne feste den enda bedre på bryllupsdagen).

Ble også sminket slik vi tenkte å gjøre det selve dagen. Kan tro jeg følte meg fin da jeg spankulerte ut fra frisøren klokka elleve en tirsdag formiddag med slitte jeans og t-skjorte, flip flops og DET vakre håret og sminken! :P

Var kjempefornøyd med frisøren min og det de leverte. Men samtidig tenker jeg at det skulle da bare mangle at man bruker prøvetimen på å gjøre forberedelsene skikkelig. Brudefrisør er dyrt, og da må de levere kvalitet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prøvetime i dag, i god tid før bryllupet. Det var det faktisk frisøren som anbefalte, det vil gi meg tid til å prøve andre hvis jeg ikke var fornøyd.

Jeg beskrev hvordan jeg så det for meg, og hun begynte å sette det opp og spurte om det var noe sånn jeg mente. (Og hun traff blink på første forsøk.) Hun kom også med et lignende forslag, så jeg skulle få noe å velge i, men vi var alle enige i at det var den første som var finest. Håret ble satt litt røft opp, for at jeg skulle få et inntrykk av hvordan det blir. Jeg ble litt kjent med frisøren, og har funnet ut at hun er lydhør for mine meninger (noen kan jo rett og slett overkjøre kundene), og har også funnet ut at hun er pirkete til tider, og hun synes det er gøy å sette opp hår på den måten jeg vil ha det. Det lover bra for et godt resultat.

Jeg prøvde også sminke, samme sted, annen person. Hun var også veldig dyktig. Startet med å spørre hva jeg tenkte, kom med forslag og spurte meg underveis hva jeg mente. Jeg kunne fortsatt kjenne meg selv igjen da hun var ferdig (det er ikke alle bruder som er gjenkjennelige). Jeg spurte om råd om vippene, og bestemte meg for å prøve vippe-extensions. Det var en kunde der som holdt på med det samtidig, så jeg fikk sett at hun er flink.

Prøvetimen betalte jeg ikke for, det trenger jeg heller ikke gjøre hvis jeg velger en annen frisør. Frisør på bryllupsdagen koster 2000, sminking tror jeg blir ca.500 (husker ikke hva hun sa), i tillegg til vippeextensions på forhånd. Dette er en liten salong, så det kommer ikke til å være andre kunder der den dagen. Hun ville ikke engang ta på seg å klippe brudgommen, i tilfelle det skulle bli liten tid.

Hva betaler dere andre for frisør/sminke? Synes det er mye penger, men nå som jeg har prøvd synes jeg også det er verdt det.

Et siste pluss, begge var rolige og behagelige mennesker, noe som sikkert er en fordel for en lettere stressa brud med alt for mange tanker i hodet.

Anonymous poster hash: ba73b...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...