Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har lest litt rundt på dette forumet, og har flere ganger lest at damene her sier de er blitt mer kravstore med alderen. Det er i og for seg naturlig nok logisk. Men jeg lurer på hva som menes med dette.

Hvilke egenskaper blir dere mer kresne på? Jeg blir litt bekymret etter å ha sett dette da jeg i en alder av 22 år enda ikke har vært sammen med en jente. Ikke hatt sex noen gang heller for den saks skyld. Hva vil skje om jeg mot formodning treffer en jente som i utgangspunktet er interessert i meg? Vil hun stikke av på grunn av min manglende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg er litt mindre kresen nå enn for 10 år siden.

Sannheten er vel heller at jeg har funnet ut hva som er viktig og mindre viktig for meg. Før var utseendet viktigst, nå er det viktigst at vi får hverdagen til å fungere.

Skrevet

Nei, det skal du ikke bekymre deg over.

Jeg er en (unnskyld at jeg sier det) attraktiv 31 år ung kvinne som har blitt mindre kresen med årene- men mer bevisst på hva som er riktig for meg! Ikke hør FOR mye på hav duleser her da...jenter er forskjellige, akkurat som dere gutter.

Da jeg var 18-25 var jeg ganske avvisende og overlegen med gutta, og ante ikke helt hva som var riktig for meg. Nå etter 1 langt forhold vet jeg mye mer om hva som er bra og ikke bra for meg neste gang jeg møter en mann :)

Det har ikke noe å si at du ikke har erfaring så lenge du spiller med åpne kort og dater jenter med ikke FOR mye erfaring...det kan vel bli litt skjevt?

Uansett- ting ordner seg alltid for snille og kjekke gutter og jenter! :wink: :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har ikke noe å si at du ikke har erfaring så lenge du spiller med åpne kort og dater jenter med ikke FOR mye erfaring...det kan vel bli litt skjevt?

Det var jo godt å høre, men jeg synes det virker som om de aller fleste jenter på min alder har så mye erfaring. De fleste jenter jeg kjenner har knapt vært single siden de var 15 år. Er de single er det bare for maks et halvt år av gangen.

Jaja, har ikke peiling jeg i hvertfall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville uten tvil foretrukket en mann uten erfaring. Det er jo et kjempekompliment å være den første og kanskje den siste?? Synes trofasthet er en viktig egenskap og ville stolt mer på en uten erfaring enn på en som hadde erfaring med sjekking av nye damer på byen hver helg.

Gjest Ikke som du tror
Skrevet

Jenter i dag kan gi inntrykk av å ha hatt seg med utrolig mange...og media vil være med å blåse opp dette inntrykket.

Men husk at det vil alltid finnes en gruppe jenter som har andre holdninger: det dreier seg om attitude...DE er også redde for å ikke være "gode nok", husk det..

Dessuten driver de bare å tester ut mange av dem..det gjelder vel bare å treffe på disse mer reale jentene som har lært hjemmefra at det ikke er om å gjøre å legge spor etter seg i flest mulig senger.

Lykke til i jakten! Det skal faktisk finnes en gruppe jenter som er deilige, pene, snille, intelligente og greie, og som IKKE har vært i lag med flere gutter enn noen ytterst få..eller ingen.

Skrevet

Jeg er 23, og har noen få korte forhold bak meg. Jeg har alltid vært singel i lange perioder. Og på en måte blir det nesten som om jeg er helt uerfaren når jeg treffer en gutt igjen.

Men jeg tror ikke du skal bekymre deg i det hele tatt. Dersom jeg kan snakke for flere jenter, så er det ikke grad av erfaring som betyr noe.

De fleste forventer nok ikke at du er verdensmester. Litt av spenningen er jo det å bli kjent med hverandre, og det skal være litt rart i begynnelsen. Synes jeg.

Lykke til :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har blitt mer kresen etterhvert, fordi jeg har lært av erfaring hva jeg ikke vil ha.

Men slapp av du, om du er uerfaren eller ikke, er ikke så nøye, det er andre egenskaper vi ser etter. Hva jeg ser etter, i alle fall.

Skrevet

Jeg har ikke merket at jeg har blitt hverken mer eller mindre kresen, men som Lea blir man mer bevisst på hva som er viktig/ikke viktig, hva man selv liker.

Skrevet

som andre sier, det har nok mer med at man finner ut hva man vil ha av kvaliteter i den mannen man treffer mer en at man er blitt mer kresen. Men man finner jo ut hva man IKKE vil ha av kvaliteter i en partner, etter at man har bommet ett par ganger.... :wink::ler:

Personlig så hadde jeg nok stusset litt på en jomfru... ikke egentlig fordi han ikke hadde erfaring nok, men fordi jeg "trenger" en mann som er selvsikker og trygg, også i senga! Men dersom man kan være det uten å ha hatt sex, så er det ikke noe problem.

men, også som andre her sier, vi jenter er like forskjellige som dere gutta! Man må bare finne den rette, og er h*n den rette, så spiller det ingen rolle hvor mange/få man har hatt sex med før!

Skrevet

Helt klart mer kresen. Men da mener jeg i forhold til dine sjelsevner og ansvarsfølelse og selvinnsikt - ike til hvor mange jenter du har hatt. Den eneste ulempen jeg kan se hvis jeg hadde innledet et forhold til deg, er at du ville fått skikkelig smaken på sex og blitt nysgjerrig på andre jenter - sjansen for at en person har sex med bare EN person hele livet er vel i våre dager mer sjeldent enn før. OBS - mente ikke at jeg er så uovervinnelig i sengen at det var derfor du skulle få smaken på det, mente generelt at man får vel lyst på mer av noe man liker hvis man først har vært seksuelt aktiv en stund. I hvert fall ble jeg det da jeg debuterte, og selv om jeg ikke har hatt skrekkelig mange, ville jeg nok vært FOR nysgjerrig til å være med bare en.

Så jeg ville vært redd for at du før eller siden ville være utro eller søke annet steds :-)

Mange måter å være kresen på, viktigste er å finne noe felles og finne ut av hvor man ser seg selv om noen år, og om det virker sannsynlig å komme dit med nåværende partner.

Skrevet

Jeg er sikkert den eldste her.....siden jeg har passert 40 år og vel så det :roll:

Mer kresen med årene? Tja, vil ikke kalle det kresen, men mer bevisst på hva jeg vil ha og hva jeg liker , og jeg tenker ikke kun på sex, men at hverdagen også skal fungere :)

Etter noen forhold og noen års erfaringer så er det naturlig etter mitt skjønn at man er seg selv bevisst på hvilke personer man ønsker å få et nærere forhold til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Godt at ikke erfaring er så viktig da. Men problemet mitt er jo at jeg ikke kommer langt nok til at jeg får muligheten til å vise hvem jeg er. Sikker på at mange synes jeg er veldig interessant på mange måter. Jeg synes dere jenter er for raske med å avvise gutter. Det indre teller jo mer for dere enn det gjør for oss gutter. Hvorfor avvise noen før dere vet litt mer om hvem vedkommende er?

Får dere virkelig så mange tilbud at dere må avvise på løpende bånd???

Eller er det kanskje jeg som er for rask til å foreslå å treffes igjen? Men på den annen side må jeg spørre. Kan ikke regne med å dumpe på jenta ved tilfeldigheter heller.

Klandrer ikke noen andre enn meg selv for at ingen har funnet meg interessant nok ennå. Synes bare dette er utrolig vanskelig. Føler at det må være noe feil ved meg, men jeg finner ikke ut av hva feilen er...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har blitt mer kresen på andre områder enn tidligere, og mindre kresen på ting som egentlig ikke betyr så mye. Før hadde jeg minstekrav på høyde, hårlengde, hårfarge, alt mulig! Ettersom jeg har blitt eldre har jeg blitt mer opptatt av hvordan vi fungerer sammen, og hvordan han har det med seg selv.

Skrevet

Jeg er sånn omtrent på alder med Sirissa, og er nok også blitt mer kresen - men det går ikke på utseende eller erfaring! Det har noe med at jeg vet hva jeg tenner på, og hvis det ikke er der, ja, det spiller det ingen rolle om fyren er både billedpen og superelsker!

Jeg tror nok mange bruker uttrykket "kresen" når det egentlig burde hete "kvalitetsbevisst" - det er jo to forskjellig ting.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg - jeg vil heller ha en hyggelig fyr uten erfring enn en ovelegen blei med mengder!

Gjest Unnskyld meg gjest
Skrevet

Unnskyld meg gjest...men du sier noe her som jeg reagerer på:

1)"Det indre betyr jo mye mer for dere jenter enn det gjør for oss gutter"....

Nei, ærlig talt, der får du skjerpe deg! Hvis du selv ikke er istand til å bry deg om en jente basert på det indre, hvordan kan du selv forvente at VI jenter skal bry oss om deg bare pga. det indre? Det ytre betyr endel det også!! Like mye for jenter som for gutter. :roll:

2)"Hvorfor ikke gi oss en sjanse, hvorfor avviser dere? "

Det kan jo vi jenter spørre menn om også! Det går begge veier, vet du. Jeg er pen, snill osv...men blir avvist av mange menn, jeg!!

Du bør kanskje foreta en aldri så liten selvransakelse, både av ditt utseende og andre ting? Tro hvertfall ikke at vi jenter gir almisser, mens gutta skal velge og vrake. Vi jenter velger ikke gutter som er "stygge", like lite som dere gutter velger jenter som er det, bare så du har det klart for deg.

Skrevet
Det har noe med at jeg vet hva jeg tenner på, og hvis det ikke er der, ja, det spiller det ingen rolle om fyren er både billedpen og superelsker!

Jeg tror nok mange bruker uttrykket "kresen" når det egentlig burde hete "kvalitetsbevisst" - det er jo to forskjellig ting.

:Nikke:

Skrevet

:Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet
Unnskyld meg gjest...men du sier noe her som jeg reagerer på

Det er ikke noe rart du reagerer fordi du misforstår.

1.) At kvinner føler større tiltrekning til personlighet enn utseende er da gammelt nytt. Hvor ofte ser man ikke svært godt utseende kvinner sammen meg middels/stygge menn? En mann kan føle veldig sterk tiltrekning til en kvinne bare ved å se hvordan hun ser ut. Dersom en mann ser en kvinne han liker kan han ønske å ha sex med henne umiddelbart. Dette er vanskeligere for kvinner, da de ikke føler like stor tiltrekning utelukkende på grunn av utseende.

Selvfølgelig betyr utseende mye for jenter også. Men det betyr ikke like mye for begge kjønn. Personlighet teller selvfølgelig en del også for menn. Når så du sist en svært attraktiv mann sammen med en mindre attraktiv dame? Ser du ikke vanligvis det motsatte? Aller vanligst er naturligvis at par er omtrent like attraktive.

2.) Dette med avvisning var bare en tanke som slo meg da jeg skrev innlegget. Gjelder sikkert begge veier dette. Men tatt i betraktning forskjellene i hvor stor vekt de ulike kjønnene legger på utseende og personlighet så var jeg ikke helt på jordet. (Men et godt stykke.)

Så når du kobler mitt innfall, punkt 2, med punkt 1 som jeg mener mange har misforstått, forstår jeg utmerket godt at du reagerer.

Gjest Anonymous
Skrevet
Unnskyld meg gjest...men du sier noe her som jeg reagerer på

Det er ikke noe rart du reagerer fordi du misforstår.

1.) At kvinner føler større tiltrekning til personlighet enn utseende er da gammelt nytt. Hvor ofte ser man ikke svært godt utseende kvinner sammen meg middels/stygge menn? En mann kan føle veldig sterk tiltrekning til en kvinne bare ved å se hvordan hun ser ut. Dersom en mann ser en kvinne han liker kan han ønske å ha sex med henne umiddelbart. Dette er vanskeligere for kvinner, da de ikke føler like stor tiltrekning utelukkende på grunn av utseende.

Selvfølgelig betyr utseende mye for jenter også. Men det betyr ikke like mye for begge kjønn. Personlighet teller selvfølgelig en del også for menn. Når så du sist en svært attraktiv mann sammen med en mindre attraktiv dame? Ser du ikke vanligvis det motsatte? Aller vanligst er naturligvis at par er omtrent like attraktive.

2.) Dette med avvisning var bare en tanke som slo meg da jeg skrev innlegget. Gjelder sikkert begge veier dette. Men tatt i betraktning forskjellene i hvor stor vekt de ulike kjønnene legger på utseende og personlighet så var jeg ikke helt på jordet. (Men et godt stykke.)

Så når du kobler mitt innfall, punkt 2, med punkt 1 som jeg mener mange har misforstått, forstår jeg utmerket godt at du reagerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...