Gå til innhold

Hjelp - kortet mitt har blitt hacket!

Anbefalte innlegg

Gjest Anastasia
Skrevet

Dette er skikkelig krise, jeg reiser til USA i morgen og satt inn 10.000 kr på kredittkortet til å betale hotellene jeg skal bo på. Jeg ringte Santander og de sa det var noe som het Go Voyages Paris som har trukket kortet mitt for nesten 7000 kr. Har bare lyst å gråte, kommer til å få en dritt-ferie for jeg har ikke råd til noe :(

Jeg har sjekket med Booking.com der jeg booket hotellene mine men de har ikke trukket meg. Er det noen som har opplevd dette før? Er det vanskelig å få igjen pengene når sånt skjer? Jeg får jo ikke gjort noe mer, reiser i morgen og blir borte 1 mnd. Får sikkert låne penger av familien men er bare så utrolig kjipt! Jeg som er så forsiktig med kortet mitt også skjer dette. Burde jeg ta ut pengene som er igjen og sperre kortet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke hacket dersom du virkelig hadde den utgiften hos Go Voyages Paris? Snakk med banken?

• Liker 2
Skrevet

Du bør sperre kortet ja!

Gjest Anastasia
Skrevet

Det er jo ikke hacket dersom du virkelig hadde den utgiften hos Go Voyages Paris? Snakk med banken?

Nei men det har jeg ikke, aldri hørt om det. Når jeg søker opp den nettsiden står det ikke noe tlf-nr dit, virker veldig shady. Noen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg får igjen pengene? Santander er stengt, så jeg får ikke ringt før i morgen. For noe stress!

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at kredittkortselskapet fort leverte meg pengene jeg mistet, også tok de oppgjør med de som hadde trukket de osv. Heldigvis er det kredittkortet ditt du har satt penger på, da bruker kredittkortselskapet å være flinke med å ordne opp fort.

Anonymous poster hash: 82ed3...246
Skrevet

Nei men det har jeg ikke, aldri hørt om det. Når jeg søker opp den nettsiden står det ikke noe tlf-nr dit, virker veldig shady. Noen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg får igjen pengene? Santander er stengt, så jeg får ikke ringt før i morgen. For noe stress!

Okei, det er kjedelig. Da burde kortet sperres, og du skal hvis ikke jeg tar helt feil, ha tilbake pengene fra banken. Altså mener jeg det er banken som må ta tapet da du ikke har gjort noe galt. Mener jeg.

Gjest Anastasia
Skrevet

Ok, takk for svar. Er litt roligere nå, vet jo at det sikkert ordner seg, er bare så kjedelig når jeg er stresset fra før! Jeg var forresten i Paris i september, men skjønner ikke hvordan kortet kan ha blitt hacket der. Er jo først nå jeg så det, har full kontroll på hva som går inn og ut på kortet.

AnonymBruker
Skrevet

Som regel ordner kredittkortselskapet/banken opp når det er svindel på kredittkort. Hadde vært mye vanskligere å fikse dersom det var vanlig visa :)

Anonymous poster hash: 3c599...d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...