Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp klippet håret mitt, og tenkte litt på å stripe det lysere. Gikk innom en frisørsalong her i Kristiansand for å spørre om pris. Det var snakk om foliestriping (den aktuelle salongen bruker ikke hetterstriper) og jeg har langt hår. Prisoverslaget var ca 2.200 kr, men kunne også bli høyere. Er det bare meg som synes dette var veldig dyrt, eller er det normale priser? Jeg er ganske så grønn når det kommer til frisørpriser, så det er bare greit å vite om jeg bør sjekke prisen flere steder :)

Anonymous poster hash: 031fc...a9e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp klippet håret mitt, og tenkte litt på å stripe det lysere. Gikk innom en frisørsalong her i Kristiansand for å spørre om pris. Det var snakk om foliestriping (den aktuelle salongen bruker ikke hetterstriper) og jeg har langt hår. Prisoverslaget var ca 2.200 kr, men kunne også bli høyere. Er det bare meg som synes dette var veldig dyrt, eller er det normale priser? Jeg er ganske så grønn når det kommer til frisørpriser, så det er bare greit å vite om jeg bør sjekke prisen flere steder :)

normalt for langt hår! Pleier å betale litt mer

Anonymous poster hash: 139d4...a95

Skrevet

Dessverre normal pris det ja.

Gjør det hos lærling,det gjør jeg!

Skrevet

Hvor langt hår har du?
jeg betalte 1100 kr for striping (kun halvehåret ca), klipp på meg selv, klipp på min unge med en fargestripe i + voksing og farging av bryn. Jeg har hår som rekker til litt nedpå ryggen. Dette var i en nabokommune til krsand :)

AnonymBruker
Skrevet

Mye billigere hos læring. Og de er som regel like flinke :)

Anonymous poster hash: 1f9e1...3f6
Skrevet

Har fått sånne priser når jeg har spurt jeg også, og verre.
Men der jeg går nå koster det bare sånn 600 kr for hår ca nedenfor puppene. 300 kr hos lærling. Så sikkert lurt å se seg litt rundt.

Skrevet

Det synes jeg hørtes skikkelig dyrt ut! Med mindre du har hår nedenfor korsryggen synes jeg du skal forhøre deg noen andre steder!

• Liker 2
Gjest Peaches
Skrevet (endret)

Helt normal pris dessverre.. Striping og hårfarging er voldsomt dyrt!

Endret av Peaches
Gjest Blomst83
Skrevet

Her jeg bor(har flyttet) betalte jeg litt i overkant av 1000 første gang jeg farget håret, vil vel anta at strip/helfarging går under det samme...? Og nå som det kun er etterveksten som skal tas betaler jeg 600. Jeg bor ikke i hovedstaden,men bor heller ikke på et øde lite sted.

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Hos oss koster det rundt 1200 kr for striping av hele håret. Prisen kan øke om det er tjukt hår :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns det var fryktelig dyrt til å være sørlandet. Vet av erfaring at det er dyrere i de største byene, som Oslo, Bergen etc.

Jeg bor og på sørlandet, og betaler rundt 800-1000 for full striping av mitt lange hår (nedenfor skuldrene). Kan hende prisen er såpass stiv dersom du har superlangt hår, da....

Ville sjekket andre frisører evt lærling :)

Anonymous poster hash: 72cbe...6a4
Skrevet

da jeg tok lyse foliestriper betalte jeg 1300,- og det synes jeg var dyrt! :P

Skrevet

Helt sykt! Hva er det som koster så mye?? Produktet, tiden, timebetaling, leie??? Derfor jeg ikke går til frisør lengre.

• Liker 1
Skrevet

Helt sykt! Hva er det som koster så mye?? Produktet, tiden, timebetaling, leie??? Derfor jeg ikke går til frisør lengre.

De pleier å si det er fordi det sliter på saksa, men man bruker ikke saks akkurat da. Det sliter på engangshanskene i tillegg til at fargen koster 100 kr :jepp:

Skrevet

De pleier å si det er fordi det sliter på saksa, men man bruker ikke saks akkurat da. Det sliter på engangshanskene i tillegg til at fargen koster 100 kr :jepp:

Det er liksom ingenting som rettferdiggjør prisen. 2200 bare for striper??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 850 kr for klipp, hårkur, striper i folie, 2 forskjellige farger. Og jeg har hår ned til korsryggen.

Anonymous poster hash: b077f...b23
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Ser at det er litt varierende tilbakemeldinger. Men tror nok helt klart at jeg må forhøre meg litt rundt først. Jeg har oppklippet hår, det lengste håret rekker vel ned til et sted på overarmen (i samme høyde som under armene). Dårlig forklart, men håret er jo ikke sååå veldig langt. Tror at i prisen så hadde de regnet med at jeg måtte vaske håret først + balsam, og bare det utgjorde visstnok 150-200 kr. Til dere som kommer med eksempler fra Sørlandet, har dere noen bra og ikke alt for dyre salonger å anbefale i Kristiansand, Lillesand, Vennesla eller Søgne?

Skrevet

OJ, det var dyrt! Pleier bare å betale mellom 1000-1800 for striper i Kristiansand. 1500-1800 hos vanlig frisør og 800-1200 hos lærlig.

Anne margrethes har veldig flinke lærlinger:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å betale rundt 1200 kr for lyse foliestriper(og dette er en bra frisørsalong!), så jeg synes den prisen du oppgir høres veldig høy ut. Skal sies at jeg ikke har veldig tykt hår, men det er god lengde på det.

Anonymous poster hash: 869de...38b
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er hos frisøren betaler jeg 2300-2500, dette er for striper og klipp. På kvitteringen står det 1500,- for striper (700 for klipp, og evt kur og andre ting), og da bruker de nesten to timer på å gjøre selve stripejobben. Det syns jeg faktisk ikke er så dyrt, det tar jo mye tid. Dette er for øvrig i en bra frisørsalong i Oslo.

Anonymous poster hash: e903b...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...