AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #21 Skrevet 6. juni 2014 Hvordan blir det tatt om man dukker opp som heterofil? Dvs, partneren min er bifil og jeg kunne gjerne tenkt meg at vi deltok på festivalen sammen. Både for å støtte partneren min, men også for å bidra til å gjøre bifile litt mer synlige. Men jeg har inntrykket av at rene homofile fort ser litt ned på bifile i hetero-forhold, at de liksom "velger" en partner av motsatt kjønn fordi det er "normalen" og enklest. Stemmer det? Anonymous poster hash: 8c97e...c44 Jeg kan ikke tenke meg at det stemmer. De homsene jeg kjenner er bare happy for at streitinger støtter dem, og hele poenget er jo at man skal få elske hvem man vil, uavhengig av legning og kjønn. Anonymous poster hash: 35982...838 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #22 Skrevet 6. juni 2014 Hvorfor er det ingen heterofestivaler For at du skal ha noe å spørre om. For all del, gå i gang og arranger en. Motivasjonen din er vel den forferdelige intoleransen, diskrimineringen, mobbingen, drapene, fengslingen osv. av heterofile som pågår over hele verden da? Anonymous poster hash: 35982...838 3
Gjest lurven Skrevet 6. juni 2014 #23 Skrevet 6. juni 2014 For at du skal ha noe å spørre om. For all del, gå i gang og arranger en. Motivasjonen din er vel den forferdelige intoleransen, diskrimineringen, mobbingen, drapene, fengslingen osv. av heterofile som pågår over hele verden da? Anonymous poster hash: 35982...838 så du mener at alle som diskriminers skal ha sin egen festival, da blir det mange festivaler
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #24 Skrevet 6. juni 2014 så du mener at alle som diskriminers skal ha sin egen festival, da blir det mange festivaler Nei, det mente jeg ikke, men det er nå engang en temmelig stor andel mennesker lgbt-problematikken gjelder - enten de er skeive selv eller kjenner noen som er det. Sånn sett angår det vel nesten hele befolkningen. Hvem som helst står imidlertid fritt til å arrangere en festival. Anonymous poster hash: 35982...838 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #26 Skrevet 7. juni 2014 vet ikke om jeg kjenner noen homofile Hva med å bli kjent med noen? Anonymous poster hash: 35982...838 1
Gjest lurven Skrevet 7. juni 2014 #27 Skrevet 7. juni 2014 Hva med å bli kjent med noen? Anonymous poster hash: 35982...838 har ikke det store behovet for det, vet uansett ikke hvordan
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #28 Skrevet 7. juni 2014 har ikke det store behovet for det, vet uansett ikke hvordan Du kunne fått utvidet horisonten din, kanskje forstått bedre hvorfor slike festivaler arrangeres, kanskje fått nye venner. Vet ikke helt hvordan jeg heller - men hvis du skriver til LLH og forklarer saken, hjelper de deg kanskje. Eller du kan dra på Europride og snakke med noen der. Anonymous poster hash: 35982...838 2
jabx Skrevet 8. juni 2014 #29 Skrevet 8. juni 2014 Hvorfor er det ingen heterofestivaler Fordi heterofile ikke er en minoritet som i alle år har blitt forfulgt, undertrykket, hetset, trakassert, henrettet, lynsjet, osv. for hvem de er. Heterofile har i alle år kunnet uttrykke sin legning, så de har ikke noe særlig behov for å markere den. Homofile har derimot endelig en mulighet til å markere seg, og siden det selv i Norge i 2014 finnes slike som deg så er det veldig nyttig med en homofestival.
jabx Skrevet 8. juni 2014 #30 Skrevet 8. juni 2014 så du mener at alle som diskriminers skal ha sin egen festival, da blir det mange festivaler Det får da være opptil hver enkelt gruppe. Det er jo ikke slik at enten må alle undertrykte grupper ha en festival eller så må ingen det. De får velge selv. Herregud, hvor gammel er du? 2
Gjest lurven Skrevet 8. juni 2014 #31 Skrevet 8. juni 2014 Fordi heterofile ikke er en minoritet som i alle år har blitt forfulgt, undertrykket, hetset, trakassert, henrettet, lynsjet, osv. for hvem de er. Heterofile har i alle år kunnet uttrykke sin legning, så de har ikke noe særlig behov for å markere den. Homofile har derimot endelig en mulighet til å markere seg, og siden det selv i Norge i 2014 finnes slike som deg så er det veldig nyttig med en homofestival. hva mener du med slike som meg
Gjest lurven Skrevet 8. juni 2014 #32 Skrevet 8. juni 2014 Det får da være opptil hver enkelt gruppe. Det er jo ikke slik at enten må alle undertrykte grupper ha en festival eller så må ingen det. De får velge selv. Herregud, hvor gammel er du? Hva har alderen min med dette å gjøre?
jabx Skrevet 8. juni 2014 #33 Skrevet 8. juni 2014 Med slike som deg mener jeg folk som sprer dritt om homofile. Med negative holdninger til homofile. Alderen din lurer jeg bare på fordi du virker så ekstremt lite reflektert, og måten du formulerer deg på tyder på at du kanskje har litt å gå på når det gjelder modenhet. 3
Gjest lurven Skrevet 8. juni 2014 #34 Skrevet 8. juni 2014 Hvor har jeg spredd dritt om homofile? Jeg mener at de ikke trenger sin egen festival i Norge 2014.Siden de allerede har fått de fleste rettigheter de trenger.
jabx Skrevet 9. juni 2014 #35 Skrevet 9. juni 2014 En måte du slenger dritt om homofile på er at du prøver å fornekte all jævelskapen de må gjennomgå selv i Norge i 2014. Du slenger dritt ved å sammenligne med heterofile, som om heterofile er i nærheten av å kunne sammenlignes med hva homofile har måttet gjennomgå. Og så videre. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #36 Skrevet 11. juni 2014 Hvor har jeg spredd dritt om homofile? Jeg mener at de ikke trenger sin egen festival i Norge 2014.Siden de allerede har fått de fleste rettigheter de trenger. Det er akkurat der du misforstår. De har kanskje rettigheter på papiret, men opplever likevel en hel masse dritt. Blant annet fra deg når du sier at de ikke trenger en festival og at heterofile også bør få en festival. Nettopp derfor foreslo jeg at du kanskje burde bli kjent med noen homofile. Det tror jeg du ville hatt godt av, og det tror jeg ville hjulpet deg å forstå hvordan du bidrar til undertrykking og hat mot homofile selv om det du sier kanskje ikke var vondt ment. Anonymous poster hash: 35982...838 2
Gjest Jørild Skrevet 11. juni 2014 #37 Skrevet 11. juni 2014 Hvorfor er det ingen heterofestivaler Fordi ingen har gidda og lage en. Her har du en gylden mulighet til å lage din helt egen festival!
Gjest lurven Skrevet 11. juni 2014 #38 Skrevet 11. juni 2014 Det er akkurat der du misforstår. De har kanskje rettigheter på papiret, men opplever likevel en hel masse dritt. Blant annet fra deg når du sier at de ikke trenger en festival og at heterofile også bør få en festival. Nettopp derfor foreslo jeg at du kanskje burde bli kjent med noen homofile. Det tror jeg du ville hatt godt av, og det tror jeg ville hjulpet deg å forstå hvordan du bidrar til undertrykking og hat mot homofile selv om det du sier kanskje ikke var vondt ment. Anonymous poster hash: 35982...838 Den er litt drøy, påstår du at de opplever dritt når jeg sier at de ikke trenger sin egen festival
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #39 Skrevet 11. juni 2014 Den er litt drøy, påstår du at de opplever dritt når jeg sier at de ikke trenger sin egen festival Ja, faktisk. Fordi du åpenbart ikke skjønner hvorfor de trenger en egen festival. Du er tydeligvis uvitende, eller enda verre aksepterende, overfor den dritten homofile i Norge opplever i hverdagen. Anonymous poster hash: 35982...838 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå