AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Vi skal selge bolig og megler er utrolig positiv. Mener ganske bestemt at vi antagelig klarer å få 10000 under takst, og selge etter et par fellesvisninger. Leiligheter selger bra her i området, men jeg er bekymret for at vi blir skuffet. Er det vanlig at megler lover for mye? Anonymous poster hash: a03a7...bba
Dyregod Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Mener du over takst? Jeg har erfart at dette er litt tilfeldig og at man kan være uheldig eller heldig. Her i området er det noen som har fått 3 mill foren lleilighet og noen andre med akkurat samme type leilighet og standard har fått 2, 5 mill. Nå vet ikke jeg alle omstendighetene rundt disse da, men også som han vi fikk finansieringsbevis av i banken sa at markede er veldig variabelt så de bruker 10 % i sikkerhetsmargin når de beregner lån før man har solgt bolig. Men hvis dere bor i et attraktivt område vil det nok gå fint og mest sannsynlig over takst. Men man bør ikke basere seg på det for ingen kan garantere noe. Lykke til med salget Når er visning?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Selvfølgelig er megleren positiv, skulle han/hun være negativ og miste honnonaret liksom? Anonymous poster hash: 44aad...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Mener under. I våre øyne ville det vært bra nok, vi tør ikke ha for store forhåpninger. Blir jo likevel smittet av entusiasmen hennes, og det er litt skummelt Men boligmarkedet her går bra, så man får jo bare håper noen liker vår også! Vi skal ha visninger i midten/slutten av juni så er veldig spent! Tusen takk Anonymous poster hash: a03a7...bba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Mener under. I våre øyne ville det vært bra nok, vi tør ikke ha for store forhåpninger. Blir jo likevel smittet av entusiasmen hennes, og det er litt skummelt Men boligmarkedet her går bra, så man får jo bare håper noen liker vår også! Vi skal ha visninger i midten/slutten av juni så er veldig spent! Tusen takk Anonymous poster hash: a03a7...bba Hvorfor skal dere selge under takst? Meglere er alltid overpositive, enten til kjøper eller selger, alt etter hvem de har som kunde. Anonymous poster hash: 5232d...559 1
Dyregod Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Åja, under takst ja. Da er det noe annet. Jeg regner nesten alltid med at attraktive boliger går minimum til takst fordi de fleste ikke vil godta noe under. Men boliger i utkantstrøk går ofte til under takst. Si ifra hvordan det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå