AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Ja, vil gjerne høre hva dere andre single typisk spiser til middag, da altså mat som ikke krever masse jobb, men passer til hverdager og for én person (Om det går an å spise som restemat dagen etter er det selvsagt topp det også da) Jeg for min del har gått lut lei den klassiske men sinnsykt kjedelige kyllingfileten som man liksom alltid havner tilbake på når man ikke vil være for usunn, og vil gjerne høre hva dere andre lager dere Anonymous poster hash: a7831...b72
Chiquita Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Ovnsstekt laks m ris da? Det pleier jeg å spise når jeg (forven gangs skyld er alene hjemme)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Ja, ovnsstekt laks er faktisk en favoritt Pleier å ha den i sølvfolie, sammen med løk, paprika og et fedd hvitløk, samt salt og pepper. Så har jeg enten over en blanding av pesto og creme fraiche, eller sweet chili saus og litt limesaft, og steker i ovnen. Spiser sammen med grov ris av noe slag og gjerne brokkoli, tomat og andre grønnsaker fra kjøleskapet. Kjempegodt! TS Anonymous poster hash: a7831...b72
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Nudler, lasagne, spagetti Anonymous poster hash: 6a1bc...83f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Når jeg spiser alene liker jeg å ha fersk fisk og grønnsaker. En enkel versjon er å steke en bit filet og div. grønnsaker sammen i ovnen. Feks store biter av squash og aubergine, pluss cherrytomater delt i to. Ha olivenolje, salt og pepper over, og la grønnsakene få et forsprang på fisken, 15 min, feks. 180 grader. Fiskestykket trenger ca. 8-10 minutter, avhengig av størrelse og type fisk. Så urter og/eller ruccola drysset over på tallerkenen, noen ristede pinjekjerner eller mandelflak, en sitronbåt - ferdig. Godt med litt brød til, eller som det er. Anonymous poster hash: 2e3bc...725 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Når jeg spiste alene gitt det i laksepakke (laks i folie med grønt), wraps med ulikt fyll, spaghetti bolognese, lasagne med hvitsaus av creme fresh (og da ble det jo rester!), ovnsstekt kotelett med grønnsaker etc. Laget egentlig mye i form, var så greit å bare sette det i ovnen og gjøre andre ting mens maten ble ferdig. Anonymous poster hash: c0b79...db4
flinkeceline Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Kyllingvinger i marinade samt hvitløksbaguette
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Wok bestående av grønnsaker,fiskekaker,nuddler, og saus(eg pleier å gå for en variant med korma og yoghurt naturell).Dette er billig,enkelt og kan varmes raskt opp igjen, Anonymous poster hash: 76d8c...c3d
Gjest Minpin Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Er ikke singel, men svarer likevel da jeg ikke bor med kjæresten min. Jeg absolutt elsker souvlaki. For å mette en person trenger du: - 1/2 boks matyoghurt. - 1 kyllingfilet (kan byttes ut med 150 gram strimlet svinekjøtt siden du er lei av kylling). - 1/2 agurk. - 1 tomat. - 2 pitabrød. - 2-4 hvitløksfedd (avhengig av hvor glad du er i hvitløk). - 1/2 SS olivenolje. - 1/2 sitron. - Salt. - Pepper. - Oregano. - Persille (kan sløyfes). Først lager du hjemmelaget tzatziki. Rasp 1/4 agurk og klem ut det overflødige vannet. Ha så agurken i matyoghurten. Press hvitløksfeddene og ha de oppi, så olivenoljen. Bland, og smak til med salt og pepper. Husk å sette på ovnen til pitabrødene. Mens du venter på at den skal bli varm kutter du opp 1/4 agurk samt tomaten og har det i ei skål. Deretter kutter du opp kyllingfileten i terninger og steker den. Krydre med salt, pepper og oregano. Når pitabrødene er varme og kyllingen stekt er det bare å kose seg. Ha lag på lag med agurk og tomat, kylling og tzatziki i pitabrødet. Topp det hele med sitronsaft og gjerne litt persille. You're in for a treat!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Kyllingfilet/kotelett/laksefilet med villris, stekt sjampinjong og smørdampet brokkoli. Supper elsker jeg, og har i flere dager. Spaghetti bolognese. Wok. Kyllinggryter Anonymous poster hash: b5e55...323
Gjest avocadoen Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Jeg kan vel ikke regnes som singel da, men har en kjæreste som bor borte en stund pga jobb. Typisk hverdagsmiddag for meg er ovnstekt fisk, wok, pasta carbonara (som jeg blir syk av men som er kjempegodt), hjemmelaget suppe, koteletter, semuliegrøt eller hvordan det skrives som jeg og blir syk av, quesadilla, kyllingsalat (tips: bruk mango i kyllingsalaten! Digg!) ... Fjorland? Toro? Med mindre man vil ha skyhøyt blodtrykk på grunn av haugevis av salt, så spiser man ikke posesuppe. Fjorland kan være ok det, men er vel ikke akkurat det beste en kan spise. Best at maten er fersk.
Gjest Ennasus Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Grønnsaker - enten wokket, stekt, kokt, grilla, bakt i ovnen eller som salat. Sammen med pasta, ris, coscous, risotto osv. Hvis du spiser kjøtt så kan du jo bruke det til hva som helst av kjøtt egentlig. Kylling, fisk, skalldyr, svin... Ellers er jeg veldig glad i supper. Eks. tomatsuppe med egg, aspargessuppe, blomkålsuppe, betasuppe, grønnsakssuppe. Hvis du lager alt fra bunnen av bestemmer du jo mengde selv, og da blir det jo lettere å beregne hvor mange dager du vil ha retten
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. juni 2014 #14 Skrevet 4. juni 2014 Pleier å lage bolognese-saus og fryse den ned i porsjonspakker (fyller en-liters plastposer med ziplock, og klemmer det relativt flatt, da tiner det også fort), eller lasagne som også fryses ned. Fisk med potet og raspet gulrot/gulrotstuing. Hjemmelaget tomatsuppe. Pannekaker (fryser ned de som blir igjen). Ymse typer salater. Pasta i alle mulige varianter. Og når jeg ikke orker å herje villmann på kjøkkenet, men trenger å stagge hungeren, så blir det havregrøt (enkelt, fort å lage, og metter ei god stund) eller knekkebrød (enklere kan det vel neppe bli).
Sunbeam Skrevet 4. juni 2014 #15 Skrevet 4. juni 2014 Jeg er virkelig ikke noen mesterkokk (er helt katastrofal på kjøkkenet), så jeg ender opp med å spise ute et par ganger i uka (Peppes og Indisk når det gjelder middag... hehe). Ellers er det mye salat i disse varme dager. Og egg. Også drikker jeg massemasse smoothie, mest av fruktsorten, men skal få kjøpt meg ny blender så jeg får puttet opp litt grønnsaker også. Så spiser jeg veldig mye frukt og lager måltider ut av det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #16 Skrevet 4. juni 2014 Stekt ris er en av mine favoritter. Kok opp ris, i mellomtiden kuttes og stekes løk og sopp, pluss eventuelt andre langstekte grønnsaker. Rør sammen et par egg og sleng oppi, stek så det blir eggerørekonsistens på dem. Så er det bare å ha oppi paprika, tomat, squash, mais eller hva man nå ønsker av grønnsaker som bare trenger å varmes litt, pluss risen og krydder/sweet chilisaus/soyasaus etc. Stek til det ser passe ferdig ut. Jeg lager alltid så det holder til to dager. Anonymous poster hash: a5fe9...824 1
Thorn Skrevet 4. juni 2014 #17 Skrevet 4. juni 2014 -stekt ris -stekt laks med brokkolimos -stekt kylling med ymse tilbehør (soppstuing er en favoritt ♡ ) -hjemmelagd bolognese -pasta og kjøttdeig med ost -pastagrateng med pølse -hjemmelaget tomatsuppe med tilbehør etter hva som er i skap/kjøleskap -hjemmelagde kyllingnuggets eller fiskepinner -fiskegrateng (lager mye og fryser ned i porsjonsformer) -fiskekaker med brokkoli og gulrot eller råkostsalat Det blir ofte til at jeg lager store porsjoner og enten fryser ned eller spiser det samme tre, fire dager på rad. I hektiske perioder går jeg for det siste, så trenger jeg kun å varme maten noen minutter i microen. Når jeg har litt bedre tid liker jeg å spise forskjellige ting hver dag, så da går det med litt mer tid til matlagingen. Men jeg lager sjelden noe som tar mer enn en 20-30 minutt, minus eventuell ovnstid. 1
hjertesukka Skrevet 4. juni 2014 #18 Skrevet 4. juni 2014 Pleier ofte å lage supper fra bunnen av, det er ikke så vanskelig og mye bedre enn toro. Idag har jeg feks potetsuppe med vårløk og nepe. Kokes i buljongvann og spes med fløte. Jeg liker den litt tjukk og kremete. Og så har jeg brød til. Noen ville kanskje ikke kalle det middag, men for meg er det det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #20 Skrevet 4. juni 2014 Tomatsuppe med pølsebiter, kyllingfilet med grønnsaker, takeaway kinesisk, grandiosa .. spiser det som faller meg inn der og da Anonymous poster hash: 9d2db...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå