AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har blitt invitert til bryllupsfest til en tidligere kollega av meg, og takket ja. De skal gifte seg i utlandet men ha bryllupsfest her i Norge. Saken er at jeg ikke har mulighet til å møte opp da jeg har kjæreste i utlandet som jeg tilfeldigvis skal dra å besøke da festen er. Vi ser hverandre ikke så ofte, og ingen av oss har mulighet senere i sommer. Er dette veldig frekt av meg? Anonymous poster hash: f8f8b...1a7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Hva som er frekt? Å takke ja når du visste du ikke kunne komme? Takke ja og la vare å komme uten å si fra? Melde avbud? Lure dem? Hva lurer du på? Anonymous poster hash: a1495...8b5
Snakkis Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Da må du melde at du ikke kan komme fortest mulig vel? Hvis ikke får jo de unødvendige utgiftsposter bare fordi du ikke gav beskjed om at det dukket noe opp som gikk i veien for at du kunne komme. Hallo? Må du virkelig spørre om dette? 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Hva som er frekt? Å takke ja når du visste du ikke kunne komme? Takke ja og la vare å komme uten å si fra? Melde avbud? Lure dem? Hva lurer du på? Anonymous poster hash: a1495...8b5 Det jeg lurte på var om det er frekt å melde fra at jeg ikke har mulighet til å komme likevel da jeg allerede har takket ja. Jeg har hverken tenkt å lure noen eller å ikke si ifra. Det gjør jeg så klart. Da må du melde at du ikke kan komme fortest mulig vel? Hvis ikke får jo de unødvendige utgiftsposter bare fordi du ikke gav beskjed om at det dukket noe opp som gikk i veien for at du kunne komme. Hallo? Må du virkelig spørre om dette? Ja, jeg synes nesten det er greit å spørre da jeg aldri har deltatt i hverken bryllup eller bryllupsfest før. Anonymous poster hash: f8f8b...1a7 1
Snakkis Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Nei ok! Jeg tenker at det bare er logisk tekning å normal folkeskikk som alle burde ha lært seg i tidelig alder! 2
MockingJay Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Nei ok! Jeg tenker at det bare er logisk tekning å normal folkeskikk som alle burde ha lært seg i tidelig alder! Samtidig som å lære seg å skrive tidlig kanskje? Dropp spydihetene, hvor gammel er du? 16 og i opprørsk humør? Gi bare beskjed så fort som mulig ts 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Nei ok! Jeg tenker at det bare er logisk tekning å normal folkeskikk som alle burde ha lært seg i tidelig alder! Men i alle dager da, det handler vel ikke om folkeskikk bare fordi jeg stiller et spørsmål vedrørende om det er frekt å gi beskjed om at man ikke kan komme likevel da man allerede har takket ja? Det får være måte på hvilke beskyldninger du lirker ut av deg. Samtidig som å lære seg å skrive tidlig kanskje? Dropp spydihetene, hvor gammel er du? 16 og i opprørsk humør? Gi bare beskjed så fort som mulig ts Det skal jeg gjøre, og takk for svar TS Anonymous poster hash: f8f8b...1a7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Du må selvsagt ringe så fort som mulig og si at du må melde avbud fordi det tilfeldigvis dukket opp noe annet du hadde mer lyst til. Anonymous poster hash: 00777...35c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 AB over her: Ja, det er selvsagt frekt. Anonymous poster hash: 00777...35c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Hvis det er kort tid siden SU fristen gikk ut eller den ikke har gått ut enda bør du ringe og si at du da du takket ja glemte at du hadde planer. Da er du ikke frekk. Dersom festen er om to uker er det frekt av deg å si at du ikke kan komme likevel om du ikke har en god grunn. Du må vurdere hvor du ligger mellom disse. Mange vil nok mene at kjærestebesøk ikke er en god grunn, spesielt de som vet lite om forholdet. Anonymous poster hash: a7604...f27 2
Snakkis Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Samtidig som å lære seg å skrive tidlig kanskje? Dropp spydihetene, hvor gammel er du? 16 og i opprørsk humør? Gi bare beskjed så fort som mulig ts Det er ikke spydighet med realitet. Normale normer heter det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå