Gå til innhold

Vektoperasjon - misbruk av det offentliges midler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kollegaer som begge har gjennomført vektoperasjonen Gastric Bypass (GBP). Begge sliter igjen i dag med overvekt. Når man gjennomgår en operasjon, endres kroppen, men hodet må også omstille seg. Hvis man ikke vil gå opp i vekt igjen, kan man bare spise 200 ml med mat. Den ene forsyner seg to ganger med mat + en dessert. Den andre langer innpå med tre retter, en dessert og smører med seg stor nisteboks både til frokost og lunsj. Sistnevnte har t.o.m. blitt reoperert, men fortsetter som før.

Jeg mener at dette rett og slett er misbruk av det offentliges midler. Overvektige blir operert for 100.000 kr., men av egen fri vilje fortsetter å spise som før. Hva var vitsen med operasjonen da?

Kan tilføye at jeg selv er vektoperert. Jeg spiser det magen sier, og ikke det øynene ser. Jeg ble operert av egne midler og vil ikke reopereres. Anonymous poster hash: 05042...f31

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter med vekten og tenkte at å operer meg vil være en lettvint løsning. når jeg satte meg litt inn i det fant eg ut at man må jo slanke seg på gamlemåte alikavel, mentalt og hele kostholdet må forandres på. pluss at det er veldig dyrt.

så jeg blir veldig frustrert og sint når jeg hører om folk som faktisk har råd til en slik operasjon og får en slik fantastisk mulighet for så å kaste det bort for jaja, man kan jo legge seg under kniven igjen :( Fy skamme seg.

Og du... stå på. ikke gi opp. du vil se fantastiske resultater og elske det :) lykke til videre.

Skrevet (endret)

I utgangspunktet mener jeg det er en nødvendighet.

Overvektige nordmenn er et problem for samfunnet i Norge og vår økonomi.

Jeg er ikke spesielt kjent med hvordan det er med slankeoperasjoner, men etter det jeg har hørt "kan man ikke bli større enn så så mye etter en slik operasjon". Men dette vet nok du bedre enn meg siden du har vært gjennom det.

Men at de faller tilbake til gamle spor og ender opp som de var før operasjonen kan den virke noe bortkastet, ja.

Endret av Tibbie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...