Gå til innhold

Unødvendig silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anki...denne barndomsdrømmen mange jenter har mot og få større bryster kan sjeldent eller aldri la seg operere bort.....

Er det ikke behageligere å leve på illusjoner om at opererte bryster gjør en mer attraktiv?

Waco

Hvorfor skulle den ikke la seg operere bort?... :roll: Hvis jeg kan operere til meg større bryster så vil jeg jo få drømmen oppfyllt? Vil kun ha en B-cup, ikke noe D akkurat... Bare littegrann så jeg kan føle meg kvinnelig. Og ikke nødvendigvis attraktiv for andre, men for meg selv. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg Poirot, det er heller IKKE mitt ønske. Vil ikke at andre skal se på brystene mine?! Jeg vil bare at de skal se ut som de gjør nå med x antall innlegg i Bh-en. Da ser de ut som en liten B-cup omtrent. :) Er livredd for at de skal bli for store, så har masse bilder som jeg skal vise legen, de skal IKKE bli et blikkfang.

Gjest Phair
Skrevet

Når er det greit at noen ser på brystene deres da? Det er jo forskjell på stirring og legge merke til.

Gjest Poirot
Skrevet

Anki: jeg skjønner godt at en del vil ta silikon.Selv har jeg en helt flat venninde som la inn kjempesmå proteser, fordi hun ville ha litt pupper. Ser flott ut, selv om hun vel max har en stor A.

Samtidig så skjønner jeg det ikke helt hvis det kan "rettes på" ved gode innleggs-bher.

Har forøvrig sett flere innlegg fra jenter her inne som tar silikon. Først er de fornøyde, så angrer de på at de ikke la inn mer.... Blir liksom aldri fornøyde.

Tror det kan være lurt å være seg dette bevisst før en evt operasjon, at mye vil ha mer.

Skrevet

Når er det greit at noen ser på brystene deres da? Det er jo forskjell på stirring og legge merke til.

:) Tror bare at det man vel ikke ønsker er at når man treffer noen så skal de ha problemer med å se deg i øynene fordi de heller stirrer på store bryster. Hvis mine blir lagt merke til er det fordi jeg er så flat. Har faktisk opplevd at to ulike menn har stirret på brystet mitt og sagt følgende bevingede ord: Du har de minste brystene jeg noengang har sett! :cry: Men når det er sagt, så synes min samboer at de er helt flotte, så han jobber ivrig med å bygge opp selvtilliten min på det området.

Og Poirot: Jeg har også lest at det er mange som angrer og vil ha lagt inn mer, og selvsagt vet jeg ikke om dette kommer til å skje meg. Og har tenkt på operasjon i mange år, så dette er ikke noe jeg bare har kommet på den siste uken fordi jeg ikke passet den bikinien jeg ville ha. :wink:

Er fortsatt i tenkeboksen, og venter nok litt til.

Skrevet

Synes det er interessant å lese om så mye meninger om silikon, men hvorfor bry seg så mye med hva andre gjør? Er vel litt typisk norsk.

Men, jeg blir irritert også, man blir beskylt for å være usikker, misfornøyd med kroppen, ha komplekser osv osv når man har silikon. Jeg gjorde inngrepet for et par år siden og har aldri angret. Vi jenter har akkurat som menn ulikt syn på hvordan vi liker puppene, kanskje en start å akseptere det.

Gjest Poirot
Skrevet

Men, jeg blir irritert også, man blir beskylt for å være usikker, misfornøyd med kroppen, ha komplekser osv osv når man har silikon. Jeg gjorde inngrepet for et par år siden og har aldri angret. Vi jenter har akkurat som menn ulikt syn på hvordan vi liker puppene, kanskje en start å akseptere det.

Så du mener at mange av de som tar silikon er svært fornøyde med utseendet på sine bryster?

Isåfall synes jeg det er enda mer rart å gjøre det. (Ut fra hva jeg har lest om silikon her inne er det heller ikke det jeg sitter igjen med som inntrykk. Det virker må meg som at alle som tar silikon ER misfornøyde, er usikre, har komplekser osv. Noe som forøvrig er helt leigitimt.

(Forøvrig; hvis du tror at det å bry seg med hva andre gjør er typisk norsk, tror jeg du tar veldig feil...)

Skrevet

Nå begynner det å bli virkelig interessant! Det å ønske seg større bryster behøver ikke være det samme som at man er misfornøyd eller har komplekser.

Jeg kjenner meg ikke igjen i denne beskrivelsen. Jeg kjenner flere andre jenter med silikon og ingen av de kan på noen måte sies å ha noen form for komplekser eller er usikre. Tvert i mot er det sterke jenter som vet hva de ønsker og står for det fullt ut.

At det finnes en del andre eksempler er sikkert, men jeg tror det på ingen måte er typisk.

Gjest Poirot
Skrevet
Nå begynner det å bli virkelig interessant! Det å ønske seg større bryster behøver ikke være det samme som at man er misfornøyd eller har komplekser.

Jeg kjenner meg ikke igjen i denne beskrivelsen. Jeg kjenner flere andre jenter med silikon og ingen av de kan på noen måte sies å ha noen form for komplekser eller er usikre. Tvert i mot er det sterke jenter som vet hva de ønsker og står for det fullt ut.

At det finnes en del andre eksempler er sikkert, men jeg tror det på ingen måte er typisk.

Hvorfor tar man silikon hvis man er fornøyd med hvordan man ser ut?

Har stor tro på at ikke alle er usikre, men det virker jo som (ihvertfall her inne) at mange har store komplekser og er misfornøyde. Det er ihvertfall svaret jeg har fått når jeg har spurt hvorfor. (Er jo forøvrig bare å se i denne tråden også)

Selv liker jeg eks fjeset mitt, ville jo ikke falle meg inn å betale over 20.000 for å ta en operasjon med fare for komplikasjoner for å endre på det, når jeg er fornøyd!!

Skrevet

Jeg tror at de fleste som opererer på kroppen sin har et eller annet kompleks som de vil fikse på? Ellers ville de vel ikke gått gjennom en farlig operasjon for å fikse på noe er fornøyd med?...

De jeg kjenner som har gjort det har hatt komplekser, men ikke på den måten at det hemmer de i hverdagen eller noe og at de går rundt og gråter fordi de er så mislykket.... Det er vel mer at de ikke er fornøyd, ikke føler seg feminine, ikke liker å kle av seg foran partneren osv.

Kan jo hende det er noen som er helt fornøyde med kroppen sin og likevel opererer, men tror ikke det representerer flertallet akkurat.

Skrevet

Vi menesker har jo alltid fikset på utseendet vårt. Akkurat nå er plastiske operasjoner relativt nylig blitt vanlig og møter derfor en del skepsis. Det er en voldsom økning i antall brystoperasjoner og etter hvert vil man nok ikke reagere så mye. Det er en del av utviklingen. Vi farger håret, er det fordi vi er misfornøyd?, Vi bruker neglelakk, er det fordi vi er misfornøyd? Vi fjerner kroppshår, vi soler oss brune, osv osv osv. Alt dette gjør vi pga utseende og plastiske operasjoenr har kommet for å bli.

Gjest Poirot
Skrevet
Vi menesker har jo alltid fikset på utseendet vårt. Akkurat nå er plastiske operasjoner relativt nylig blitt vanlig og møter derfor en del skepsis. Det er en voldsom økning i antall brystoperasjoner og etter hvert vil man nok ikke reagere så mye. Det er en del av utviklingen. Vi farger håret' date=' er det fordi vi er misfornøyd?, Vi bruker neglelakk, er det fordi vi er misfornøyd? Vi fjerner kroppshår, vi soler oss brune, osv osv osv. Alt dette gjør vi pga utseende og plastiske operasjoenr har kommet for å bli.[/quote']

Folk farger håret fordi de ikke liker sin egen, de lakker negler for å bli penere enn de er uten, de liker ikke hvit hud og synes kroppshår er ekkelt.

Man er mao ikke fornøyd med utgangspunktet.

Gjest Gjesta
Skrevet
Vi menesker har jo alltid fikset på utseendet vårt. Akkurat nå er plastiske operasjoner relativt nylig blitt vanlig og møter derfor en del skepsis. Det er en voldsom økning i antall brystoperasjoner og etter hvert vil man nok ikke reagere så mye. Det er en del av utviklingen. Vi farger håret' date=' er det fordi vi er misfornøyd?, Vi bruker neglelakk, er det fordi vi er misfornøyd? Vi fjerner kroppshår, vi soler oss brune, osv osv osv. Alt dette gjør vi pga utseende og plastiske operasjoenr har kommet for å bli.[/quote']

Når man farger håret, er det null problem å fjerne fargen evt. farge over med ny farge.

Neglelakk er enkelt og fjerne. Kroppshår gror ut på null komma niks, og brunfargen forsvinner til vinteren...

Silikonpupper derimot, koster det mangedobbelte både å anskaffe og avskaffe!...I de fleste tilfeller tar vel folk silikon for å ha den resten av livet (jada,vet man skifter etter noen år), mens man farger derimot håret og neglene for en kort periode!

Clea

Skrevet
...

Folk farger håret fordi de ikke liker sin egen, de lakker negler for å bli penere enn de er uten, de liker ikke hvit hud og synes kroppshår er ekkelt.

Man er mao ikke fornøyd med utgangspunktet.

Der tar du for mange sin del HEEELT feil Poirot!!

Jeg har selv farget håret colabrunt, bleiket det, stripet det, tatt røde striper etc etc, det er IKKE fordi jeg ikke liker mitt blonde hår men fordi jeg synes det er artig å gjøre endringer. jeg gjør det for å få ett annet utseende en det jeg har hatt, ikke fordi jeg er missfornøyd, men fordi jeg elsker variasjon og blir lei av å se nøyaktig lik ut hver dag hele livet.

Jeg lakker neglene når jeg har lyst til det, men heller ikke det fordi jeg synes neglene mine er styggere uten lakk. Jeg synes ikke huden min er stygg uten brunfarge, men synes det er deilig å være brun på sommeren.

så alle disse tingene som ikke er drastiske endringer som utgjør noen fare, de gjør jeg rett og slett fordi jeg ønsker forandring og variasjon, ikke fordi jeg er missfornøyd med slik jeg ser ut fra starten av.

Men jeg ville derimot ALDRI tatt en operasjon dersom jeg ikke engang var missfornøyd med puppene mine!! Da skjønner man ikke faren ved å operere seg, legge seg under full narkose!! Ellers så så er man på det for en ny form for ekstremsport.... :roll:

men man trenger ikke være en usikker person eller føle seg misslykket all over for å ta silikon, men jeg vil nå håpe at de fleste som gjøre det gjør det fordi de ikke synes de er slik de ønsker FØR operasjonen. å putte inn silikon for samme grunner som man farger håret synes jeg er drastisk og skummelt!

Gjest agurk
Skrevet

Klart man opererer fordi man er misfornøyd. Er man helt fornøyd ville man ikke etenkt på operasjon engang vel?!

Gjest Poirot
Skrevet

Aline: Joda, ser klart hva du mener. Men da blir det igjen som du selv sier, og som sagt over her: at silikon er en drastisk endring, som ikke kan sammenliknes med neglelakk, sminke og hårfarge.

Selv har jeg hatt gule stafylokokker etter en operasjon, og ligget ukesvis på isolat, med besøk av hjemmesykepleien hjemme i uker etterpå. Arret ble mørkelilla og klumpete. En mulig (rikitgnok sjelden) bivirkning av brystoperasjoner er koldbrann i brystvorten....

De som utsetter seg for slik når de er FORNØYDE med utseendet sitt er etter min mening spik spenna gærne.

Skrevet
...

De som utsetter seg for slik når de er FORNØYDE med utseendet sitt er etter min mening spik spenna gærne.

Kunne ikke vært mer enig!

Skrevet

Statistisk er det 5-6% av operasjonene som kan kalles mislykket. Av de lar de aller fleste seg rette opp ved et nytt inngrep, så sjansen for å ende opp mislykket er veldig liten. Det må selvsagt hver enkelt vurdere, og avgjøre om man vil ta sjansen. Alle inngrep medfører selvsagt en risiko. Men, mitt poeng, er at det må hver enkelt avgøre.

Alle jeg vet om er kjempefornøyde med sine inngrep. Uten å beskylde noen for uvitenhet her, tror jeg det er mye av det ute blant folk flest.

Skrevet
Statistisk er det 5-6% av operasjonene som kan kalles mislykket. Av de lar de aller fleste seg rette opp ved et nytt inngrep, så sjansen for å ende opp mislykket er veldig liten. Det må selvsagt hver enkelt vurdere, og avgjøre om man vil ta sjansen. Alle inngrep medfører selvsagt en risiko. Men, mitt poeng, er at det må hver enkelt avgøre.

Alle jeg vet om er kjempefornøyde med sine inngrep. Uten å beskylde noen for uvitenhet her, tror jeg det er mye av det ute blant folk flest.

Så man øker altså sannsynlighet for mislykkete operasjoner etterhvert som man tar flere..... 1 operasjon 5-6 % hva med 3 operasjoner da......10... eller 25 som mikkel jensen som han heter på norsk...?

Sannsynligheten for mislykkethet må jo doble seg ved vært forsøk...... Til slutt må det gå gærent...

Waco

Skrevet

det er en risiko å utsette seg for en operasjon, uansett hva slags, med full narkose og alt!!

Om puppene blir misslykket er jo èn ting, det er risikoen ved å utsette seg for en operasjon og full narkose dersom man i utgangspunktet er fornøyd med slik man ser ut at jeg ikke skjønner.

Har derimot forståelse for de som sliter med hvordan de ser ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...