aline Skrevet 18. juni 2004 #41 Skrevet 18. juni 2004 Det er mye man kan få til å se større ut så lenge man kan ha klær utenpå!! Hvem vet om hun hadde BH med luft eller vann eller olje, som dyttet det lille hun kanskje hadde opp og fylte ut det som hun ikke hadde med "juks"? (det kan se ut som mye i en utringning dersom du har rett BH, uten at du trenger ha mer en en lite a i utgangspunktet) Kanskje var hun ei med middels pupper som heller burde gått i terapi, kanskje ho var ei med små pupper som hadde slitt med komplekser for det i flere år og var lei av å være flat så fort ho ikke hadde på seg klær. Jeg trodde at de som skulle gjennomgå slike operasjoner i norge var igjennom en psykolog-konsultasjon jeg? mulig det bare er i amerikanske serier... :oops: Vi vil jo uansett aldri vite hvorfor folk vi synes er ok ut, gjør ting vi ikke forstår. Men vi vet heller aldri om de er "fine" i utgangspunktet, eller om de bare er flinke til å skjule sine "skavanker". Ser ut som jeg har en full b-cup når jeg bruker rett BH, uten BH ser jeg ut som en liten A (selv om a er for lite, så ser det slik ut fordi kroppen min er større), så førsteinntrykket er ikke alltid "sannheten".
Gjest Ethereal Skrevet 18. juni 2004 #42 Skrevet 18. juni 2004 Jeg trodde ikke jenter en gang likte gutter som likte silikon... Men hvor feil kan man ta...? Det er nok heller et myte at jenter opererer seg for gutters skyld. Jeg vet om mange tilfeller av jenter som har tatt operasjon og alle gangene har det vært pga sin egen manglende selvfølelse.... Jeg begynner nesten lurer på om kvinner bare er opptatt av ytre ting? Waco Av og til har du veldig gode poenger, Waco. Jeg tror virkelig det er noe i det der at jenter opererer seg for jenter, ikke for guttene. Men det er like trist for det. Jeg skulle virkelig ønske at folk fikk et mer realistisk syn på kroppen sin; det er tross alt ikke en pyntegjenstand...
Gjest Hel Skrevet 18. juni 2004 #43 Skrevet 18. juni 2004 Jeg bruker selv 75 AA og skulle veldig gjerne hatt større pupper. Ikke bare pga. at de er små men det er veldig stor (i mine øyne) forskjell mellom den høyre og venstre. Dette er noe jeg ønsker for meg selv og bare meg. Ikke for gutter, ikke for jenter, bare meg.
Gjest Poirot Skrevet 18. juni 2004 #44 Skrevet 18. juni 2004 Dette er noe jeg ønsker for meg selv og bare meg. Ikke for gutter' date=' ikke for jenter, bare meg.[/quote'] Skal ikke kritisere deg for dette ønsket, bare lurer på en ting: Tror du at du hadde ønsket deg større pupper om du bodde alene i en hytte på fjellet og sjelden møtte andre? Eller om du var en eskimo som levde i store klesplagg og sjelden tok dem av?
aline Skrevet 18. juni 2004 #46 Skrevet 18. juni 2004 Ikke det at jeg er Rah, men jeg har tenkt det samme som henne. Personlig så hadde jeg nok hatt andre behov generellt dersom jeg bodde alene på ei hytte på fjellet og sjeldent møtte andre eller om jeg var en eskimo som levde i store klesplagg og sjeldent tok dem av. Jeg ville ikke bare hatt mindre behov for en kvinnelig kropp, jeg ville også hatt mindre behov for å sminke meg, kjøpe klær jeg følte meg stilig i, fikse håret, stelle neglene og andre ting jeg gjør for å føle meg vel med meg selv i det samfunnet jeg en gang eksisterer i. Man eksisterer i ett samfunn og dersom man endrer det samfunnet, så endrer også det i samfunnet seg. det gjelder oss alle innbiller jeg meg. Ville du kledd deg likt eller sminket deg, gått til frisøren like ofte og shoppet klær like ofte dersom du hadde bodd en av overnevnte steder?
Gjest Hel Skrevet 18. juni 2004 #47 Skrevet 18. juni 2004 Det kan jeg da ikke svare på når jeg aldri har vært i den situasjonen og sikkert aldri kommer til å være det. Men ja, jeg tror faktisk jeg ville ønsket det uansett.
waco Skrevet 18. juni 2004 #48 Skrevet 18. juni 2004 Det kan jeg da ikke svare på når jeg aldri har vært i den situasjonen og sikkert aldri kommer til å være det. Men ja, jeg tror faktisk jeg ville ønsket det uansett. Om du bodde i en hottentott landsby og alle gikk toppløse ville ingen brydd seg om slikt...
Gjest Hel Skrevet 18. juni 2004 #49 Skrevet 18. juni 2004 Om du bodde i en hottentott landsby og alle gikk toppløse ville ingen brydd seg om slikt... Nei men nå er det så slik at jeg ikke bor i en "hottentott" landsby hvor alle går toppløse.
Gjest Poirot Skrevet 18. juni 2004 #50 Skrevet 18. juni 2004 Saken er vel, Rah, at et behov for større pupper skapes av det samfunnet man lever i, selv om man danner det i sitt eget hode. Vi er nok alle mer eller mindre påvirket av stedet og tiden vi lever, når det kommer til hvordan vi ønsker å se ut. Hadde du levd på 20-tallet, da kvinner surret seg inn for å få flatere bryster kan det tenkes du ikke ville følt behov for silikon.
Gjest Hel Skrevet 18. juni 2004 #51 Skrevet 18. juni 2004 Nei, jeg har da aldri nektet på det. Men samfunnet er nå slik som det er. Men fordi samfunnet har gjort meg ufornøyd med puppene mine betyr det ikke at jeg gjør det for andre enn meg selv.
Gjest gloria Skrevet 18. juni 2004 #52 Skrevet 18. juni 2004 :o :o :o Det blir bare ekkelt, rett og slett ekkelt! Lurer på om det blir litt tungt for henne i lengden..Hun får jo en liten last å bære på.. :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #53 Skrevet 18. juni 2004 ehem.... jeg har da lest en tråd lenger ned her om brystreduksjon, "hvor fint det skal bli når folk ser meg i øynene igjen"... handler jo LITT om utseende det og?? de med små pupper har ikke mulighet til å sette seg inn i hvordan det er å ha store pupper, og omvendt! personlig er jeg glad for at jeg hadde små pupper, og muligheten til å legge inn proteser, enn å ha digre dæsse-jur, da jeg synes at svære pupper er stygt.
Gjest Poirot Skrevet 18. juni 2004 #54 Skrevet 18. juni 2004 ehem.... jeg har da lest en tråd lenger ned her om brystreduksjon, "hvor fint det skal bli når folk ser meg i øynene igjen"... handler jo LITT om utseende det og?? de med små pupper har ikke mulighet til å sette seg inn i hvordan det er å ha store pupper, og omvendt! personlig er jeg glad for at jeg hadde små pupper, og muligheten til å legge inn proteser, enn å ha digre dæsse-jur, da jeg synes at svære pupper er stygt. Skjønner ikke hva du prøver å si her. Noen synes stort er stygt, noen synes smått er stygt. Noen har perfekt størrelse, men likevel pupper som ser rare ut. Det var ikke akkurat det denne tråden handlet om. Den ahndlet om at jeg synes det er trist at unge jenter som ser flotte ut føler de må operere seg.
Gjest Anki Skrevet 19. juni 2004 #55 Skrevet 19. juni 2004 Jeg har siden jeg var bare 8-9 år gammel ønsket meg bryster. Husker jeg pleide å be til gud hver kveld at jeg måtte få det, og var kjempeglad da de endelig begynte å vokse litt da jeg var rundt 12. Hvor jeg fikk ideen om det fatter jeg ikke, for jeg vet mange av venninnene mine var kjempelei seg når de fikk bryster, de ville ikke ha de! Mens jeg var bare så misunnelig! Ble aldri mer enn en liten B, og tenkte hele tiden på at jeg ville ha større. På den tiden jeg var ung var det faktisk ikke så veldig mye snakk om bryster og kropp slik det er i dag. Vi gikk jo rundt i digre dunjakker og gjemte bort kroppen vår! Da jeg ble gravid og ammet fikk jeg endelig store bryster, var en liten C. Syntes det var helt fantastisk!! Endelig så jeg ut som en kvinne. Men etter to ammerunder har jeg praktisk talt ingenting igjen, og fyller ikke en A-cup. Jeg vurderer alvorlig å operere meg, fordi jeg føler meg som en mann. For andre ser jeg nok ganske normal ut, kjøper alltid for store bh-er (80A) som jeg så fyller i med innlegg. Da ser kroppen min nokså normal ut. Hadde jeg bodd i en Igloo så hadde jeg nok ikke tenkt på å operere meg nei... Da hadde nok det å få tak i dagens måltid stått høyere på prioriteringslisten! Synes det er merkelig at en 19 år gammel jente får operert seg, de klinikkene jeg har kontaktet har hatt minimumsgrense på 20 år. Har lest at de fleste som opererer seg er kvinner som har ammet barn og ønsker å få fylden tilbake igjen. Tviler på at de fleste som opererer seg vil ha dobbel D cup...
waco Skrevet 19. juni 2004 #56 Skrevet 19. juni 2004 Anki...denne barndomsdrømmen mange jenter har mot og få større bryster kan sjeldent eller aldri la seg operere bort..... Er det ikke behageligere å leve på illusjoner om at opererte bryster gjør en mer attraktiv? Waco
Tigerlily Skrevet 19. juni 2004 #57 Skrevet 19. juni 2004 jeg husker at jeg, som anki, lå og drømte om den dagen jeg fikk pupper... jeg tenkte alltid at jeg skulle få store, pene pupper som alle ville se på, og beundre. jeg endte opp med små, fine pupper som ingen ser på. hvorfor tror du, waco, at alle som opererer seg lever på en livsløgn og er styrt av samfunnet, at vi ikke er levende, tenkende individer som kan ta beslutninger for oss selv? vi er faktisk ikke små overstyrte nikkedukker.
Gjest agurk Skrevet 19. juni 2004 #58 Skrevet 19. juni 2004 [ Mener du faktisk å si at du ikke ser forskjell på det å operere bort en dobbel nese, og å operere bort en liten oppstopper? Jeg må nesten ha svar på det før jeg diskuterer videre med deg, timien. beklager at det tok litt tid før jeg svarte! Nei, jeg synes ikke det er noen forskjell på å operere en dobbelt nese og en liten opstopper. Grunnlaget for operasjonen er den samme, at eieren er misfornøyd. Begge operasjonene utføres for at man skal bli penere. Den eneste forskjellen er at det er sosialt akseptert å operere det som samfunnet synes er stygt, men ikke det du synes er stygt! Det må være opp til hver enkelt å bestemme hva han/hun synes er verd å rette på. Samfunnet kan ikke sette en størrelsesgrense på hva som er greit! Enten er man for eller så er man i mot!
waco Skrevet 19. juni 2004 #59 Skrevet 19. juni 2004 jeg husker at jeg, som anki, lå og drømte om den dagen jeg fikk pupper... jeg tenkte alltid at jeg skulle få store, pene pupper som alle ville se på, og beundre. jeg endte opp med små, fine pupper som ingen ser på. hvorfor tror du, waco, at alle som opererer seg lever på en livsløgn og er styrt av samfunnet, at vi ikke er levende, tenkende individer som kan ta beslutninger for oss selv? vi er faktisk ikke små overstyrte nikkedukker. Jeg så jo svaret i stad...."vi bor jo ikke i en hottentottlandsby...."
Gjest Poirot Skrevet 19. juni 2004 #60 Skrevet 19. juni 2004 jeg tenkte alltid at jeg skulle få store, pene pupper som alle ville se på, og beundre. jeg endte opp med små, fine pupper som ingen ser på Skjønner ikke hvorfor noen vil at folk skal se på brystene deres fremfor dem selv. Jeg vet hvor slitsomt det er å ha folks øyne på brystet en hel kveld, det er ikke noe å misunne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå