Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 I dag var jeg hos legen. Der satt det en flott slank pen jente på 19-20. Hun skule legges inn for å ta 200 g silikon. Jeg og sambo holdt på å ramle av stolen når vi hørte dette. Hun hadde flotte pupper som stod så fint til kroppen hennes! Var alldeles ikke flat, så ut til å være en b-cup (eller litt mer). Jeg ble trist, jeg. Synd at kvinner føler så ille med seg selv at når man er normal føler man for å operere. At flate kvinner vil ta silikon kan jeg fortstå. At en flott jente med pupper vil ta det, det skjønner jeg ikke.
Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Min mening er nok allerede kjent, men... Jeg synes slikt er ufattelig trist; hun trenger sannsynligvis psykologhjelp til å akseptere kroppen sin som den er, i stedet for å jakte på et uoppnåelig ideal. Sannsynligvis vil hun aldri bli fornøyd. Når puppene er "perfekte", vil hun finne noe nytt hun ikke er fornøyd med, som kan opereres. Og så videre, og så videre... Det er også moralsk betenkelig at plastiskkirurger faktisk foretar inngrep på personer som henne du beskriver, men de er mer opptatt av penger enn moral og argumenterer nok med at "vi bare gir kundene det de vil ha. Hvis jeg ikke opererer henne, finner hun nok noen som vil"
Gjest agurk Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Selv om du synes puppene hennes var fine gjorde nok ikke hun det. Kan og hende hun abselutt ikke er misfornøyd med de, men kanskje har ett ønske om større pupper. Ikke alltid man trenger være misfornøyd for å ønske seg noe annet! Noen ønsker små pupper, andre ønsker store. Synes det er unødvendig å rakke ned på folk som er misfornøyde med kroppen sin.
Holly Hobbie Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 jeg kan faktisk ikke skjonne dette jaget etter store pupper i det hele tatt. Jeg har "bare" en b-cup men synes det er absolutt nok, har aldri onsket meg storre! Jeg kan godt skjonne at kvinner med veldig store pupper vil redusere storrelsen, ettersom man kan faa vondt i ryggen og det er tungt aa baere paa altfor store bryst....men synes det er ganske tullete aa ta brystoperasjon for aa bli storre (med mindre man er helt, komplett flat,da).
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 Selv om du synes puppene hennes var fine gjorde nok ikke hun det. Kan og hende hun abselutt ikke er misfornøyd med de, men kanskje har ett ønske om større pupper. Ikke alltid man trenger være misfornøyd for å ønske seg noe annet! Noen ønsker små pupper, andre ønsker store. Synes det er unødvendig å rakke ned på folk som er misfornøyde med kroppen sin. Har da ikke rakket ned på noen! Forteller kun om en jeg møtte i dag, som hadde en kropp de aller fleste (deriblant min samboer) ville snudd seg etter fordi den var så flott MED større pupper enn mange jeg kjenner har. Det MÅ være lov å si at det er trist at en slik flott jente vil operere seg. Akkurat som at jeg ville syntes det ville vært trist om hun var der for fettsuging, ansiktsløfting eller å fikse på nesen, når alt så flott ut. Hadde man stilt 10 jenter på rad og bedt meg plukke ut de som ville tatt silikon, ville jeg ALDRI ha pekt på henne, for hun hadde pupper. (Jeg har diskutert med folk her inne mht silikon før, keg jeg har jo fått høre opp og ned i mente hvor ille det er å være flat. Det forstår jeg. Dette var ingen flat jente. Dette var en jente med større pupper en mange andre.)
waco Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Jeg ble trist' date=' jeg. Synd at kvinner føler så ille med seg selv at når man er normal føler man for å operere. At flate kvinner vil ta silikon kan jeg fortstå. At en flott jente med pupper vil ta det, det skjønner jeg ikke.[/quote'] Kanskje jenter med små pupper lider av like store komplekser som jenter med store pupper?? Eller skal bare de med store pupper som skal få lov til å operere seg til bedre selvtillit? Waco
Gjest agurk Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Men hovedsaken er jo hvordan hun føler seg, ikke du. Hun var tydeligvis ikke fornøyd med str selv om du synes de var fine. Klart det er trist at ikke alle synes de er perfekte, men det må å være rom for at man kan forbedre utseende sitt dersom man ønsker det!
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #8 Skrevet 17. juni 2004 Kanskje jenter med små pupper lider av like store komplekser som jenter med store pupper?? Waco Hun hadde ikke små pupper.
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Men hovedsaken er jo hvordan hun føler seg' date=' ikke du. Hun var tydeligvis ikke fornøyd med str selv om du synes de var fine. Klart det er trist at ikke alle synes de er perfekte, men det må å være rom for at man kan forbedre utseende sitt dersom man ønsker det![/quote'] Har jeg sagt det ikke bør være rom for det? Har jeg sagt at HUN var fornøyd med dem? Nei. Jeg har sagt at JEG synes det er trist at en som har pupper de fleste ville vært fornøyd med (Hadde trang utringet t-skjorte på, så vi så de godt) velger å operere for å få dem større. Sambo ble helt satt ut, han, for han synes hun var så flott OG hadde fine pupper. Det er jo da jeg sier her at det er trist at ikke hun kan se seg selv med andres øyne......
Gjest Turi Skrevet 17. juni 2004 #10 Skrevet 17. juni 2004 Kanskje hun hadde på seg BH med silikoninnlegg, og eg. ikke hadde pupp i det hele tatt?
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Kanskje hun hadde på seg BH med silikoninnlegg' date=' og eg. ikke hadde pupp i det hele tatt?[/quote'] Meget mulig, men uansett hadde hun mye pupp, med tanke på hvor mye hun viste frem i utringningen.
waco Skrevet 17. juni 2004 #12 Skrevet 17. juni 2004 Hun hadde ikke små pupper. Kanskje kompleksene hennes er like (u)reelle som alle andre jenter som har problemer med puppestørrelsen sin....? At kvinner som er litt store får svære pupper etterhvert som de blir eldre er da helt helt helt normalt.... Bare jeg trasker en tur på Grønlands Torg ser jeg jo det.... store damer = store pupper.....dess eldre jo større... Ok... jeg synes personlig det er synd at vi i det hele tatt gidder bruke ressurser på å operere overfladisk skjønnet, når problemet som regel er ganske pysisk... Problemet her er at disse operasjonene stjeler fra mennesker i helsekø...noen vil si at de betaler privat og dermed har rett til å stjele leger og sykepleiere og medisiner fra de som ikke har råd til å betale...men her er jeg bare uenig så det får likeså være sånn... At jenter som har B-cup ønsker seg D-cup er jo kanskje en investering sett fra hennes side.....? Waco
~Viva~ Skrevet 17. juni 2004 #13 Skrevet 17. juni 2004 Jeg synes slikt er ufattelig trist; hun trenger sannsynligvis psykologhjelp til å akseptere kroppen sin som den er, i stedet for å jakte på et uoppnåelig ideal. Sannsynligvis vil hun aldri bli fornøyd. Når puppene er "perfekte", vil hun finne noe nytt hun ikke er fornøyd med, som kan opereres. Og så videre, og så videre... Det er også moralsk betenkelig at plastiskkirurger faktisk foretar inngrep på personer som henne du beskriver, men de er mer opptatt av penger enn moral og argumenterer nok med at "vi bare gir kundene det de vil ha. Hvis jeg ikke opererer henne, finner hun nok noen som vil" Slettes ikke enig med deg. Jeg har b-cup men skulle ønske meg litt større og ikke minst penere pupper. Jeg trenger absolutt ikke psykologhjelp og er strålende fornøyd med meg selv på alle måter bortsett fra denne. Silikon er jo aldri nødvendig sånn sett, så hvorfor skal ei med en liten A-cup ha større "rett" på en slik operasjon enn ei med B-cup? Har en bekjent som nå skal til SVerige for å legge inn 1100 gram i hver pupp. Hun ser ut som en levende barbiedukke, er tynn som ei fjøl og har foretatt ca fem ulike inngrep i en alder av 22 år. At en kirurg er villig til å gjennomføre mer på henne synes jeg er moralsk forkastelig. At man legger inn 200 gram på en vanlig slank jente med en vanlig b-cup synes jeg ikke er noe å rope opp om i det hele tatt. Selvfølgelig burde vi alle vært fornøyde med oss selv uansett så lenge vi har helsa i behold. Men slik er det ikke, og fordi om en ser flott ut men har et eller annet kompleks en vil fikse på, så betyr det ikke at man hater kroppen sin og trenger hjelp for det.
Gjest Poirot Skrevet 17. juni 2004 #14 Skrevet 17. juni 2004 Har en bekjent som nå skal til SVerige for å legge inn 1100 gram i hver pupp. Hun ser ut som en levende barbiedukke, er tynn som ei fjøl og har foretatt ca fem ulike inngrep i en alder av 22 år. :o
waco Skrevet 17. juni 2004 #15 Skrevet 17. juni 2004 Ja jeg veit, det er en galskapsskjønnetsbølge som skyller over oss... Er det michael jackson som er alle disse jentene store helt? Ingen ærlig mann vil egentlig si at han digger jenter med store pupper. Disse jurene deres bruker dere for å oppnå status og bekreftelse hos andre jenter... - Akkurat som det er jenter som ser på andre jenters rumper... Waco
Gjest agurk Skrevet 17. juni 2004 #16 Skrevet 17. juni 2004 Jeg synes igrunn at dersom man oppererer seg for sin egen del er det greit, men dersom man oppererer for at andre skal digge puppene dine blir det feil! Det er vel helst i det siste tilfellet man legger inn over en kilo :o
waco Skrevet 17. juni 2004 #17 Skrevet 17. juni 2004 Jeg synes igrunn at dersom man oppererer seg for sin egen del er det greit, men dersom man oppererer for at andre skal digge puppene dine blir det feil! Det er vel helst i det siste tilfellet man legger inn over en kilo :o Ingen opererer seg for andres skyld timien, det er bare en liten ansvarsfraskrivelse enkelte kommer med....
Andrine22 Skrevet 17. juni 2004 #18 Skrevet 17. juni 2004 Men hovedsaken er jo hvordan hun føler seg, ikke du. Hun var tydeligvis ikke fornøyd med str selv om du synes de var fine. Klart det er trist at ikke alle synes de er perfekte, men det må å være rom for at man kan forbedre utseende sitt dersom man ønsker det! Man bare MÅ leve med seg selv selv om man ikke er perfekt! Har du ikke fått med deg at ingen er perfekte? Jeg er ikke perfekt, men kunne ikke i verden tenke meg å legge meg under kniven for å rette opp i "småfeil", jeg må heller lære meg å leve med det. Skal man reparere på seg selv så snart man ikke er helt perfekt, er det mange som må bruke utrolig masse penger (som de kanskje ikke har), og likevel tror jeg ikke det gjør de lykkeligere...
Gjest agurk Skrevet 17. juni 2004 #19 Skrevet 17. juni 2004 Man bare MÅ leve med seg selv selv om man ikke er perfekt! Har du ikke fått med deg at ingen er perfekte? Jeg er ikke perfekt, men kunne ikke i verden tenke meg å legge meg under kniven for å rette opp i "småfeil", jeg må heller lære meg å leve med det. Skal man reparere på seg selv så snart man ikke er helt perfekt, er det mange som må bruke utrolig masse penger (som de kanskje ikke har), og likevel tror jeg ikke det gjør de lykkeligere... Men dette bør bli opp til hver enkelt person! Og valgene som blir tatt bør respekteres! Du tar dine valg, andre velger anderledes. Man MÅ ikke ha små pupper vis man ikke vil, man MÅ ikke lære seg og leve med skavankene sine. Man har faktisk valget i dag!
Tigerlily Skrevet 17. juni 2004 #20 Skrevet 17. juni 2004 jeg er en liten b, og kunne absolutt tenkt meg silikon (stor sjanse for at jeg legger inn). dersom jeg går med vanlig bh/ingen bh så ser jeg helt flat ut. fordi jeg går med push-up bher så ser det ut som om jeg har dobbelt så store pupper som jeg egentlig har (inkludert mye mer kløft). jeg har ikke en perfekt kropp, og ønsker meg heller ikke en perfekt kropp. det jeg vil ha er pupper jeg er fornøyd med og som matcher resten av kroppen min. sånn som de er nå, har jeg små bryster, kraftig/muskuløs overkropp, kraftig underkropp - en timeglassform uten puppene. selvsagt er det mange som legger inn silikon som ikke burde gjøre det - men det gjelder absolutt ikke alle, selv ikke de av oss som ikke "trenger" det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå