Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heii jeg har en lillesøster på 14 år og jeg selv er 19. Jeg er ikke no ekspert på sånn gutte greier fordi jeg er litt opptatt med studie nå! Så jeg er ikke så mye til hjelp for lillesøstra mi som dør etter hjelp. Jeg lurte på om dere kunne hjelpe henne? :) Stakkars haha den perioden med guttevenner, typer og drama :P

Nå får dere lese det hun har å si:

HJELP! Det var en gutt (98'er) som fant meg på instagram og spurte om å få snappen og jeg ga den. Vi har snappa, skypa og chatta i mer enn en måned og HAN ER SÅÅ SØT! Han flørter veldig mye sånn "du har et perfekt smil, du er fiin, du er så søt, verdens søsteste" osv og jeg lurer på om dere tror om han liker meg? Vi bestemte oss for å møtes også og det gjorde vi og han er uuutrolig søt og snill. Jeg fikk 2 varme klemmer fra han hehehh ❤ Han spanderte en starbucks på meg hvor det sto; jaan" som betyr mitt hjerte/ mitt alt. Også når vi gikk ved siden av hverandre kom vi alltid borti hverandre. Ååååh <3 vi snakka og snakka og gikk oss vill i Oslo pga den dype samtalen haha., Han starter alltid chatten og snapper meg alltid først, får alltid nattameldinger, god morgen meldinger, vi snapper HVER ENESTE DAG og forteller mange hemmeligheter osv jeg er såå svak for han :( jeg er 99'er btw. OG jo den dagen, så møtte vi kompisene hans da, så gikk vi 4 rundt i byen osv også han ene kompisen snakker veeldig mye med meg og ja.... 3 dager senere så adder kompisen hans meg på face og begynner å poke meg å chatte å sier at han kødder med folk han liker, og han liksom kødda med meg.... Jah. Men joo vi skal møtes IMORGEN og jeg er såå nervøs HALO tenk om jeg driter meg fullstendig ut!? Han sier han har kjøpt gave til meg og at han skal spandere på meg selvom jeg takker nei. Er det riktig av meg?Hva skal jeg snakke om? Han er en søt gutt som er kanskje LITT sjenert så jeg må prøve å fikse det litt. HJELP. Takk for at dere tok deres tid til å lese litt av tenåringsgreiene mine haha ❤

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hun flørter med en, og så har kompisen hans nå invitert henne på date? Nei, seriøst, hvem liker hun egentlig? Dump en eller begge.

AnonymBruker
Skrevet

Her er svaret; NEI unnskyld jeg mente at kompisen har begynt å snakke med meg noe jeg ikke vil fordi jg liker den gutten jeg snakker om. Ikke kompisen. Jeg skal ut med han gutten imorgen :)

Hæ? Hun flørter med en, og så har kompisen hans nå invitert henne på date? Nei, seriøst, hvem liker hun egentlig? Dump en eller begge.

Anonymous poster hash: 34f72...cc7

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dagboken min da jeg var 14 år ;) Håpløs, uskyldig og så søt naiv :)

Likte en gutt en dag fordi han smilte til meg, likte en annen neste dag fordi han kjørte meg hjem på moped osv osv... Fullstendig utav kontroll, og med hormoner på utsiden :)

Pass nå bare godt på søsteren din, jeg hadde blitt så utrolig redd om datteren min på 14år valsa rundt i Oslo sentrum (vi bor i oslo, men der nede har hun ingenting å gjøre) med gutter hun egentlig ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 2bccb...83b

• Liker 1
Skrevet

Hei! Så gøy at du har funnet deg en gutt! Høres ut som om dere har det gøy sammen, og høres ut som om han liker deg! Men en ting må du huske på, og denne bør storesøsteren din notere seg også: Du må ikke la noen såre deg! Man snakker ofte om å beskytte seg mot graviditet og mot sykdommer,men det er ingen som snakker om å beskytte ditt hjerte - det mest dyrbare du har.

Vær forsiktig med han som liker deg, for selv om han liker deg er dere veldig unge! Det viktigste er at dere har det GØY sammen og RESPEKTERER hverandre:) Søsteren din bør ha litt innsyn i det syns jeg:P For en snill søster du hadde og da! Dere er heldig som har hverandre. :)

Med han gutten som du IKKE vil skal like deg: ikke snakk med han mer! Gutter i den alderen blir lett forvirret og tror at hvis du svarer og er snill så liker du dem. Hvis det er sånn at han vil noe annet enn det du vil, så kommer det ikke til å gå.

Hvis han ønsker å være kjærester og du vil være venner, så blir det ofte veldig forvirrende. Du må være tydelig med han! mange gutter tror at når jenter ler og er snille så liker de dem

Lykke til med kjærligheten!

Skrevet

Her er svaret; NEI unnskyld jeg mente at kompisen har begynt å snakke med meg noe jeg ikke vil fordi jg liker den gutten jeg snakker om. Ikke kompisen. Jeg skal ut med han gutten imorgen :)

Da sier du til han du dater hva som skjer, og du sier til kompisen hans at du ikke er interessert. Han er ikke en god kompis av han du dater når han forsøker seg på en jente kompisen allerede dater.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe de klarer seg nok! Jeg er utrolig glad i henne og vil jo selvfølgelig ikke miste henne på den måten, men ifølge henne så har de kjent hverandre lenge og han er visst overbeskyttende hørte jeg :) Men er litt enig, Oslo er ganske farlig for å si det sånn ;)

Høres ut som dagboken min da jeg var 14 år ;) Håpløs, uskyldig og så søt naiv :)

Likte en gutt en dag fordi han smilte til meg, likte en annen neste dag fordi han kjørte meg hjem på moped osv osv... Fullstendig utav kontroll, og med hormoner på utsiden :)

Pass nå bare godt på søsteren din, jeg hadde blitt så utrolig redd om datteren min på 14år valsa rundt i Oslo sentrum (vi bor i oslo, men der nede har hun ingenting å gjøre) med gutter hun egentlig ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 2bccb...83b

AnonymBruker
Skrevet

Lillesøster ville gjerne svare på dette:

Graviditet osv er ikke akkurat det vi skal holde på med haha! Jeg liker han veldig veldig veldig godt! Og ja kanskje unge men følelsene klarer jeg ikke å styre ;/ Er veldig svak for han . Gøy har vi det! :D ja jeg har en god søster... Som ikke kan noe om gutter HAHA hun leser dette akkurat nå :) glad i deg Hehe :* men han jeg ikke vil skal like meg, eller kompisen da, han kan sikkert like meg eller hva han vil men vil at han skal vite at jeg bare har følelser for denne ene spesielle gutten! Og ting han kompisen vil som jeg ikke vil? Neei vi har ikke tenkt noe sånt assa hahahah men tusen takk!! ❤

Hei! Så gøy at du har funnet deg en gutt! Høres ut som om dere har det gøy sammen, og høres ut som om han liker deg! Men en ting må du huske på, og denne bør storesøsteren din notere seg også: Du må ikke la noen såre deg! Man snakker ofte om å beskytte seg mot graviditet og mot sykdommer,men det er ingen som snakker om å beskytte ditt hjerte - det mest dyrbare du har.

Vær forsiktig med han som liker deg, for selv om han liker deg er dere veldig unge! Det viktigste er at dere har det GØY sammen og RESPEKTERER hverandre:) Søsteren din bør ha litt innsyn i det syns jeg:P For en snill søster du hadde og da! Dere er heldig som har hverandre. :)

Med han gutten som du IKKE vil skal like deg: ikke snakk med han mer! Gutter i den alderen blir lett forvirret og tror at hvis du svarer og er snill så liker du dem. Hvis det er sånn at han vil noe annet enn det du vil, så kommer det ikke til å gå.

Hvis han ønsker å være kjærester og du vil være venner, så blir det ofte veldig forvirrende. Du må være tydelig med han! mange gutter tror at når jenter ler og er snille så liker de dem

Lykke til med kjærligheten!

AnonymBruker
Skrevet

-Men jeg er redd hvis jeg sier til han gutten at kompisen er i veien, at det ødelegger vennskapet dems ! Tenk om de begynner å "krangle" eller diskutere og bli litt uvenner? Det kan fort skje!

Da sier du til han du dater hva som skjer, og du sier til kompisen hans at du ikke er interessert. Han er ikke en god kompis av han du dater når han forsøker seg på en jente kompisen allerede dater.

Skrevet

-Men jeg er redd hvis jeg sier til han gutten at kompisen er i veien, at det ødelegger vennskapet dems ! Tenk om de begynner å "krangle" eller diskutere og bli litt uvenner? Det kan fort skje!

Det burde jo han andre som kontaktet deg tenkt på selv. Det er jo han som har satt seg selv i denne situasjonen. Du kan si til han:

Takk for positiv oppmerksomhet, men jeg er interessert i ******* (navn) og jeg håper du vil respektere din kamerat og ikke fortsette med å gi meg uønsket oppmerksomhet.

Han du dater fortjener å vite sannheten om at kameraten har lagt an på deg. Men det er kanskje best at du forteller han dette når det bare er dere to, og han må love at han ikke hevner seg hvis han er den typen. Han kan si til sin kamerat at sånt er uakseptabelt og at han ikke liker slik oppførsel.

Lykke til :)

Skrevet

Åååå tusen takk! Dere er til mye hjelp ❤❤ skal snakke med kompisen jeg men jeg skal være med han ene gutten imorgen og har liksom ikke lyst til å snakke om akkurat det men jaja takk :D

Det burde jo han andre som kontaktet deg tenkt på selv. Det er jo han som har satt seg selv i denne situasjonen. Du kan si til han:

Takk for positiv oppmerksomhet, men jeg er interessert i ******* (navn) og jeg håper du vil respektere din kamerat og ikke fortsette med å gi meg uønsket oppmerksomhet.

Han du dater fortjener å vite sannheten om at kameraten har lagt an på deg. Men det er kanskje best at du forteller han dette når det bare er dere to, og han må love at han ikke hevner seg hvis han er den typen. Han kan si til sin kamerat at sånt er uakseptabelt og at han ikke liker slik oppførsel.

Lykke til :)

Skrevet

Virker nå som han gutten liker deg:) så bare kos dere sammen :)

Ang han andre så ville jeg sagt at du bare ikke skal prate så mye med han. Hvis du ikke viser noe interesse kan det hende han glemmer deg litt. Så får dere evt ta opp kontakten igjen senere som venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...