Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har god økonomi, og ein del sparepenger.

Har bodd i leiligheten min i ca 4 år, og denne er verdt over 2 millioner.

Vil nå pusse opp leiligheten min for ca 100 000, for å få den presentabel til å selge dersom sjansen byr seg, (Leilighet i nybygg. Ca 8 år gammel og har ikke blitt pusset opp).

Jeg spurte banken om å låne ca 20 000 til dette, og få det innbakt i huslånet. Resten har jeg spart opp.

Lånet mitt i banken er på 900 000 og jeg har aldri misligholdt lånet.

De tilbyr meg da et lån med rente på 13 prosent!! Er ikke dette veldig høy rente!??

Og dette må da være forbrukslån!? Jeg får ta og prate med dem i morgen, men akkurat nå er jeg veldig sint og skuffet og føler meg LITE verdsatt som kunde.

Prøver banken å bli kvitt meg?

:(

Anonymous poster hash: 1814a...314
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytt bank.

På kva bakgrunn?

Ser då ut som om TS har fått eit heilt vanleg forbrukslån.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hvilken bank du bruker og hvilke lånevilkår du har. Med 13% rente vil jeg si det lønner seg å bytte bank.

Anonymous poster hash: acaef...b9d
  • Liker 2
Skrevet

Bare spar opp de siste 20.000?

Men ja, kanskje på tide å bytte bank også. Men ville helt klart gått for banken med best boliglånsrente, uavhengig av om de ville låne meg 20.000 ekstra eller ei.

Har man god økonomi og sparepenger er det unødvendig å låne til oppussing. Spar opp det lille du mangler.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Få en refinansiering i en ny bank. Så kan du bruke "overskuddet" til å pusse opp for. 20000 er vel egentlig fort spart opp eller?

Anonymous poster hash: c8927...230
  • Liker 1
Skrevet

På kva bakgrunn?

Ser då ut som om TS har fått eit heilt vanleg forbrukslån.

Fordi de gir TS et dårlig tilbud. Enhver bankfunksjonær bør vite at det beste er å øke boliglånet om økonomien tillater det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

13% er då eit godt lån? Dei fleste forbrukslån har vel prosent på 15-18?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare spar opp de siste 20.000?

Men ja, kanskje på tide å bytte bank også. Men ville helt klart gått for banken med best boliglånsrente, uavhengig av om de ville låne meg 20.000 ekstra eller ei.

Har man god økonomi og sparepenger er det unødvendig å låne til oppussing. Spar opp det lille du mangler.

Ja, er absolutt vant med å spare til ting. Har aldri hatt forbrukslån før og sparer flittig hver måned.

Grunnen til at jeg ikke "har tid" til å spare de siste 20 000 er at jeg har fått et godt tilbud fra en håndverker som jeg stoler hundre prosent på. De er populære og har fulle ordrebøker til midten av 2015. Men de kontaktet meg fordi de har fått en avbestilling nå i juni og har derfor et vindu på en uke. (Min leilighet er bitteliten, men ligger sentralt i Oslo og det tar ikke mer enn 1 uke å for dem å få den shipshape.)

Har plutselig veldig dårlig tid å "finne" de 20 000 kronene. Tipper jeg kontakter YA eller noen. Har hørt at de er raske å svare. Og kan betale dem tilbake i løpet av 2-3 måneder, så selv om de tar ågerrenter så får det gå!

Skikkelig skuffet over banken min nå. Tenk at 15 år som kunde skal settes på spill over usle 20 000...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Triste-TS over, altså

Gjest brutal_mann
Skrevet

Refinansier. Ingen grunn til å bli i banken. Jeg gjorde det for en del år siden da min bank nektet å sette ned renten på billånet. Stakkars banken ble så lei seg, synd for dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Refinansier. Ingen grunn til å bli i banken. Jeg gjorde det for en del år siden da min bank nektet å sette ned renten på billånet. Stakkars banken ble så lei seg, synd for dem.

Kom gamlebanken din med eit mottilbud og prøvde å matche tilbodet til nyebanken?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kom gamlebanken din med eit mottilbud og prøvde å matche tilbodet til nyebanken?

Ja, men jeg avslo. Enten så vil de ha meg som kunde og kommer meg i møte med en eneste gang, eller så får de ha det så godt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har god økonomi, og ein del sparepenger.

Har bodd i leiligheten min i ca 4 år, og denne er verdt over 2 millioner.

Vil nå pusse opp leiligheten min for ca 100 000, for å få den presentabel til å selge dersom sjansen byr seg, (Leilighet i nybygg. Ca 8 år gammel og har ikke blitt pusset opp).

Jeg spurte banken om å låne ca 20 000 til dette, og få det innbakt i huslånet. Resten har jeg spart opp.

Lånet mitt i banken er på 900 000 og jeg har aldri misligholdt lånet.

De tilbyr meg da et lån med rente på 13 prosent!! Er ikke dette veldig høy rente!??

Og dette må da være forbrukslån!? Jeg får ta og prate med dem i morgen, men akkurat nå er jeg veldig sint og skuffet og føler meg LITE verdsatt som kunde.

Prøver banken å bli kvitt meg?

Hvilken bank har du, TS?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank har du, TS?

Sparebank1 SR

Skrevet

Stakkars banken ble så lei seg

:troest:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke vanlig å få forbrukslån til oppussing når så mye av lånet er nedbetalt? Det får man jo glatt bakt inn i boligen. Bytt bank.

Anonymous poster hash: 5ca75...1a3
AnonymBruker
Skrevet

Husk å regne inn at du skal betale på de 20.000 over mange år, selv med lavere rente.

Og gebyret ved refinansiering.

Det er ikke sikkert det blir så mye billigere å refinansiere boliglånet enn å ta opp et kortvarig forbrukslån da.

Anonymous poster hash: fef92...730
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk samme driten fra banken min. Nesten akkurat samme situasjon med lån og verdi på boligen. Dem kunne ikke gi meg lån på 80.000, men dem kunne gi meg lån på 80.000kr til 13% rente da selvfølgelig.

Gikk til en annen bank for og høre. Der fikk jeg 80.000kr i lån og byttet bank tvert. Nå tjener dem penger på meg og det fortjener dem ;D

Anonymous poster hash: f52c9...6e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...