Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del prat om at gutter skal prate om ting, ikke bruke sloss, skal prate om følelser osv. Og det har de blitt lært opp til mange steder, og noen mener at gutter i dag er så feminine.

Driver vi på å ødelegger guttene slik at de ikke får seg et godt liv når de blir eldre og skal finne seg ei jente?

Anonymous poster hash: 5441f...6e6
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg visste ikke at feminitiet vrs. maskulinitet var knyttet til evnen til å banke hverandre?

Og det første paradokset som slår meg er Nelson Mandela.....

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del prat om at gutter skal prate om ting, ikke bruke sloss, skal prate om følelser osv. Og det har de blitt lært opp til mange steder, og noen mener at gutter i dag er så feminine.

Driver vi på å ødelegger guttene slik at de ikke får seg et godt liv når de blir eldre og skal finne seg ei jente?

Det å kunne snakke og vise følelser er vel en nødvendighet for å kunne bli kjent med jenter.

Anonymous poster hash: e4a4f...119

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at feminitiet vrs. maskulinitet var knyttet til evnen til å banke hverandre?

Nelson Mandela var en terrorist og drap mange.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg tror heller problemet er at man skal skjule følelsene sine sånn at d ikke tør vise interesse.

AnonymBruker
Skrevet

Mener du Ghandi? Nelson Mandela var vel bokser og kvinnebedårer...

Anonymous poster hash: f99b8...986

• Liker 2
Gjest Enhjørning
Skrevet

Man kan da fint være en sterk(liker ikke ordet tøff) gutt/mann uten at man sloss og de trenger heller ikke være feminine bare fordi de klarer å snakke om følelsene sine. Ja takk, begge deler ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det å drive på med slikt bare skaper usikkre nervøse gutter.

Skrevet

Må det å være tøff henge sammen med å banke opp folk? Sunn lekeslossing, prøving og feiling er noe gutter blir fratatt i oppveksten, og det hjelper dem ikke at de skal måtte kommunisere på en måte som jenter syns fungerer. Jeg så en dokumentar i fjor som het bully eller noe, som tok opp problemet med mobbing og utrfrysning på amerikanske skoler. Da så jeg en av disse kvinne lærerne skulle ta tak i et problem der en annen gutt ble slått og mobbet av noen andre. Dialogen gikk noe sånn som at han skulle fortelle henne hvordan det fikk han til å føle seg, og det var det. Sånn tror kvinner løser noe som helst. HVa er poenget? Kommer den gutten til å få et bedre voksenliv nå tror du, eller ville han ha tjent på å ha selvtillit nok til å løse konflikten enten verbalt eller fysisk med de som plaget han?

• Liker 5
Gjest Idollet
Skrevet

Må det å være tøff henge sammen med å banke opp folk? Sunn lekeslossing, prøving og feiling er noe gutter blir fratatt i oppveksten, og det hjelper dem ikke at de skal måtte kommunisere på en måte som jenter syns fungerer. Jeg så en dokumentar i fjor som het bully eller noe, som tok opp problemet med mobbing og utrfrysning på amerikanske skoler. Da så jeg en av disse kvinne lærerne skulle ta tak i et problem der en annen gutt ble slått og mobbet av noen andre. Dialogen gikk noe sånn som at han skulle fortelle henne hvordan det fikk han til å føle seg, og det var det. Sånn tror kvinner løser noe som helst. HVa er poenget? Kommer den gutten til å få et bedre voksenliv nå tror du, eller ville han ha tjent på å ha selvtillit nok til å løse konflikten enten verbalt eller fysisk med de som plaget han?

Så enig, så enig. Det de virkelig trenger er å få tillit nok til seg selv til å beskytte seg selv, og bli beskyttet av andre. Ikke å prate om følelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å lære å være seg selv, uavhengig av kjønn, vil jeg tro er det beste og det mest riktige.

Å bli presset inn i kjønnsroller man ikke føler seg vel med, har fått mange til å ha en vanskelig oppvekst.

Anonymous poster hash: 47da1...68b

• Liker 3
Skrevet

Det store problemet er at mange voksne overfører sin egen usikkerhet rundt mennesker og følelser på barna. Og ikke at gutter læres opp til å snakke om følelser. Gutter lærer dessverre også å ikke handle i takt med sine følelser, fordi mange fedre er så stengte og handlingslammet for å ta ansvar i sitt eget liv, og ikke handler ut fra sine følelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være tøff er ikke synonymt med å være drittsekk.

Og når ble det å vise følelser et tegn på svakhet? Å vise følelser er en styrke.

Anonymous poster hash: 51f7b...5b8

• Liker 5
Gjest Idollet
Skrevet

Det store problemet er at mange voksne overfører sin egen usikkerhet rundt mennesker og følelser på barna. Og ikke at gutter læres opp til å snakke om følelser. Gutter lærer dessverre også å ikke handle i takt med sine følelser, fordi mange fedre er så stengte og handlingslammet for å ta ansvar i sitt eget liv, og ikke handler ut fra sine følelser.

Hvorfor skal folk så absolutt handle ut fra sine følelser. Man skal gjøre det riktige, ikke hva følelsene sier, for følelsene kan ofte gi feil utslag.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal folk så absolutt handle ut fra sine følelser. Man skal gjøre det riktige, ikke hva følelsene sier, for følelsene kan ofte gi feil utslag.

Følelsene er da det viktigste når det gjelder kjærlighet og partnerskap?

• Liker 2
Gjest lillelarve
Skrevet

Man kan da fint være en sterk(liker ikke ordet tøff) gutt/mann uten at man sloss og de trenger heller ikke være feminine bare fordi de klarer å snakke om følelsene sine. Ja takk, begge deler ;)

Enig!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nelson Mandela var en terrorist og drap mange.

Og den andre siden av mannen var det mennesket som sammen med Desmond Tutu er hele årsaken til at Sør Afrika ikke ble styrtet rett ut i en rasistisk krig.

Den andre siden er mannen som kjente verdien i å snakke sammen om det som er/var vanskelig og som ellers lett kunne generert et land hvor rasistiske drap ble foretatt av hevn.

Ser du hva jeg mener når jeg bruker ham som det store paradokset i TS sitt spørsmål?

De to egenskapene er ikke kjønnsdefinerte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og den andre siden av mannen var det mennesket som sammen med Desmond Tutu er hele årsaken til at Sør Afrika ikke ble styrtet rett ut i en rasistisk krig.

Den andre siden er mannen som kjente verdien i å snakke sammen om det som er/var vanskelig og som ellers lett kunne generert et land hvor rasistiske drap ble foretatt av hevn.

Ser du hva jeg mener når jeg bruker ham som det store paradokset i TS sitt spørsmål?

De to egenskapene er ikke kjønnsdefinerte.

Hvite blir jo drept i hopetall i Sør-Afrika ... Anyway, er det prat om hva kvinner blir tiltrukket av.

• Liker 1
Skrevet

Det samme gjelder jenter. Jeg synes jeg ser den jenta som klarer å 'føle' seg ut av en situasjon med mobbere uten at hun har en solid dose selvtillit.

Begge kjønn sliter hvis de lærer at det kun finnes én riktig måte å oppføre seg på - enten det er å være en huleboer med steinansikt som undertrykker alt som kan ligne følelser, eller et ekstremt følelsesmenneske som overanalyserer og snakker alt i hjel.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å være tøff er ikke synonymt med å være drittsekk.

Og når ble det å vise følelser et tegn på svakhet? Å vise følelser er en styrke.

Anonymous poster hash: 51f7b...5b8

Å ikke vise følelser betyr ikke å være drittsekk.

Anonymous poster hash: f99b8...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...