Gå til innhold

Persienner/rullgardin

Anbefalte innlegg

Gjest Enhjørning
Skrevet

Nå fungerer det ikke lenger med vanlige gardiner da det er lyst nesten hele natten her. Har et veldig stort vindu (kan ta mål senere) og sliter med å finne noe rimelig og pent. Kan eventuelt dele det opp i flere. Så, har dere noe å anbefale som kan stenge ute lyset? :) Og burde jeg gå for rullgardin eller persienner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har rullegardin fra IKEA på soverommet. Mørkeblå. På stua har vi mørke gardiner som blender ganske så bra, også fra IKEA (vi sover med døra mellom soverom og stue åpen).

Skrevet

Begge soverom her i huset ligger vestvendt, hvilket fører til god steking mot vinduene fra relativt tidlig til sola går ned.

På hovedsoverommet har vi grå persienner, mens vi på barnerommet har hvite, lystette rullgardiner. Min erfaring er at det er svalere på barnerommet ved leggetid enn det er på soverommet vårt.

Både persiennene og rullgardinene er billige typer (Jysk og Kid)

Skrevet

Begge soverom her i huset ligger vestvendt, hvilket fører til god steking mot vinduene fra relativt tidlig til sola går ned.

På hovedsoverommet har vi grå persienner, mens vi på barnerommet har hvite, lystette rullgardiner. Min erfaring er at det er svalere på barnerommet ved leggetid enn det er på soverommet vårt.

Både persiennene og rullgardinene er billige typer (Jysk og Kid)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har persienner og rullergardin + lystette gardiner fra Kid. De er ikke hundre prosent lystette, men mørker det ganske godt ned og sammen med rullegardinen blir det ganske bra. Om jeg var deg hadde jeg funnet noen helt fullstendig lystette gardiner av den typen man har på hotell.

Anonymous poster hash: 15656...5ef
Gjest Enhjørning
Skrevet

Takk for svar! :) Skal sjekke det ut så fort jeg får muligheten. Har ikke råd til å bruke så mye penger på det for øyeblikket så alt er bedre enn ingenting. Ifjor sommer hang jeg tepper over gardinstanga men det gidder jeg ikke i år. Teppene var ikke store nok heller :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...