AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Jeg mistenker at jeg har ADD, og skal snart til lege for å bli henvist til DPS. Noen her som vet eller har erfaring med dette? Jeg har hørt at noen fikk diagnosen etter veldig, veldig kort tid(kanskje noen få timer), mens andre ikke fikk noen diagnose før etter ett år. Hva er vanligst? Anonymous poster hash: dae1a...5fc
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 For meg tok det ca et halvt år etter at jeg kom til. Høres rart ut med noen timer. Det er jo mye som skal gåes igjennom, ting som skal utelukkes, kanskje det er noe annet, osv. Det er ikke bare å fylle ut et skjema, og værsågod her er resepten din... Jeg endte opp med ADD og Asperger. Henvisningen gjaldt i utgangspunktet kun ADD, men fikk selv mistanke om Asperger før jeg slapp til. Noe som viste seg å stemme bra. Psykologen spurte om mye rart. Ikke bare spørreskjema. Jeg tenker at hun prøvde å se hvordan jeg reagerte på spørsmålene vel så mye som å få vite svarene på de. Bli kjent med meg rett og slett. Vanskelig å unnagjøre slikt på noen timer. Føler hun var veldig grundig, og det er jeg glad for. Anonymous poster hash: 0eb5e...29b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Fra første time på DPS til jeg startet med ritalin tok det ca 3 mnd. Det ble ganske raskt klart at det var adhd jeg har, men man skal igjennom en viss mengde skjemaer/tester, intervju, det skal snakkes med familie eller lærere om hvordan en var som barn(siden tegn skal være tilstede før fyllte 7 år), man skal evt igjennom en EEG på epilepsisenteret(ikke alle gjør dette, men noen steder gjør de det alltid) Så selv om diagnosen kan settes rimelig kjapt, så må man ofte regne med litt ventetid på div ting for å få kartlagt alt, ta høyde for ferier osv... Regner med div blodprøver og EKG er gjort hos legen din før du starter opp på DPS. Mellom 3-6 mnd fra utredning starter til du er ferdig er rimelig normalt. Lykke til!Anonymous poster hash: 69f18...992
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Jeg lurer også. Hvor lang tid tar det fra man blir henvist til man får time på DPS, ca? Anonymous poster hash: 0e5ec...f64
ohdeergod Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har gått til utredning. Og lurer på det samme. Jeg har vært gjennom alt; skjemaer, intervjuer, "tankeoppgaver" osv. Så jeg vil tro jeg er helt ferdig. Lurer på når jeg får svar på om jeg har ADD/ADHD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå