AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Er det mulig? Eller må man helst trene mye kondisjon i tillegg?Anonymous poster hash: e2432...e49
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Er det mulig? Eller må man helst trene mye kondisjon i tillegg?Anonymous poster hash: e2432...e49 Man kan fort få en bedre apetitt av vektrening, noe som kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt. Dessuten kan muskelmassen øke, som også kan bidra med vektoppgang. Det kreves egentlig ganske stor disiplin med maten for å gå ned i vekt med styrketrening. Jeg hadde anbefalt kondisjon i tillegg. Anonymous poster hash: 0c2e7...141
Gjest multibox Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Selvfølgelig. Men da håper jeg ikke du er en av de som tror styrketrening er å sitte stille i benpressmaskinen med en bok og kopp te mens du "presser" 30kg sammenhengende i 10 minutter. Styrketrening skal være TUNGT enten du er gutt eller jente. Og om du skal ned i vekt er kostholdet 3 ganger så viktig som hva du gjør på gymmet 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Takk for svar! Jeg sitter absolutt ikke stille, og legger på vekter så fort det blir for lett. Har økt fra 28kg i benkpress til 38kg på ca 1 mnd. Er dette lite? Har ingen peiling selv hvor rask fremgang jeg må ha. Har forresten også gått opp 2kg, men det er kanskje muskler? Spiser ganske sunt, så kan ikke tro det er fett. Er kvinne btw.Anonymous poster hash: e2432...e49
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Takk for svar! Jeg sitter absolutt ikke stille, og legger på vekter så fort det blir for lett. Har økt fra 28kg i benkpress til 38kg på ca 1 mnd. Er dette lite? Har ingen peiling selv hvor rask fremgang jeg må ha. Har forresten også gått opp 2kg, men det er kanskje muskler? Spiser ganske sunt, så kan ikke tro det er fett. Er kvinne btw.Anonymous poster hash: e2432...e49 Ikke benkpress. Mente knebøy!Anonymous poster hash: e2432...e49
nusseliten Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Du kan fint gå ned i vekt med styrketrening, ikke vær redd for å løfte tungt :D
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Du kan fint gå ned i vekt med styrketrening, ikke vær redd for å løfte tungt :D Takk for svar! Da er det bare å fortsette, og jeg er ikke redd for å løfte tungt, nei Noen som har tips til gode øvelser? Jeg har et program nå, men ser for meg å endre litt etterhvert. Føler bl.a. at jeg trener mage og lår for lite. Tar knebøy, benkpress, sittende roing, arnoldpress, nedtrekk foran, ez-bar curl, nedpress med tau og planke.Anonymous poster hash: e2432...e49
Supraspinatus Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Man kan fort få en bedre apetitt av vektrening, noe som kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt. Dessuten kan muskelmassen øke, som også kan bidra med vektoppgang. Det kreves egentlig ganske stor disiplin med maten for å gå ned i vekt med styrketrening. Jeg hadde anbefalt kondisjon i tillegg. Anonymous poster hash: 0c2e7...141 Man får økt apetitt av ALL trening. Og at muskelmassen øker er positivt. Det er vel vitterlig ingen som bryr seg om vekten så lenge man mister fett? Økt muskelmasse betyr økt hvileforbrenning som igjen gjør det lettere å gå ned i vekt. Så kommer hovedpoenget. Trening gjør du fordi du vil bedre ruste kroppen til å klare seg med de utfordringene man møter fysisk. Styrke er klart det som gjør mest for deg, men kombinerer man det med høy intensitetstrening i tillegg blir man ekstra godt rustet. Lavintenstitetstrening er ikke bra for kroppen i lengden. Spesielt ikke om man trener for maraton, ultra el.l. Det bryter ned kroppen. Dersom du vil gå ned i fettmasse er det kostholdet som må være fokus. Selv har jeg sterk tro på å fokusere på karbohydratreduksjon fremfor å telle total energimasse (kalorier).
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 Takk for svar! Da er det bare å fortsette, og jeg er ikke redd for å løfte tungt, nei Noen som har tips til gode øvelser? Jeg har et program nå, men ser for meg å endre litt etterhvert. Føler bl.a. at jeg trener mage og lår for lite. Tar knebøy, benkpress, sittende roing, arnoldpress, nedtrekk foran, ez-bar curl, nedpress med tau og planke.Anonymous poster hash: e2432...e49 Noen som har peiling og som kan kommentere øvelsene jeg gjør? Noe jeg burde fjerne/legge til? Anonymous poster hash: e2432...e49
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Hvis det er vektnedgang som er det viktigste for deg TS, så er det uten tvil kardiotrening du burde satse på, som er mest effektiv når det gjelder fettforbrenning. Det er jo best å kombinere styrke og kardio, men skal du velge den treningsformen som forbrenner mest er kardio det mest naturlige valget. Kardio er tungt og krevende, men veldig gøy likevel (syns jeg da ) Selv trener jeg bare kardio. Styrke er ikke noe jeg trives med og jeg syns det er ganske kjedelig. Trente styrke før og fikk en del synlige muskler på den tiden, noe jeg ikke trives med, liker å være slank\tynn og ha feminine former. Anonymous poster hash: e4fb8...f80
Inwe Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har gått ned nesten 40kg med hovedsakelig styrketrening og endring i kostholdet. Eneste kardiotreninga jeg har gjort er intervaller etter økta. Trener ca 4 ganger i uka med tung styrketrening og avslutter med feks 10 ganger med 15 sek på mølla (20 sek pause) bare for å sette i gang forbrenninga litt
Inwe Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Hvis det er vektnedgang som er det viktigste for deg TS, så er det uten tvil kardiotrening du burde satse på, som er mest effektiv når det gjelder fettforbrenning. Det er jo best å kombinere styrke og kardio, men skal du velge den treningsformen som forbrenner mest er kardio det mest naturlige valget. Kardio er tungt og krevende, men veldig gøy likevel (syns jeg da ) Selv trener jeg bare kardio. Styrke er ikke noe jeg trives med og jeg syns det er ganske kjedelig. Trente styrke før og fikk en del synlige muskler på den tiden, noe jeg ikke trives med, liker å være slank\tynn og ha feminine former. Anonymous poster hash: e4fb8...f80 Dette er feil, du kan gå ned like mye i fettprosent ved å fokusere på styrke. Bare kardio trening er ikke alltid gunstig, men selvfølgelig bedre enn ingenting. Lurt å trene det man trives med.
Gjest Dude91 Skrevet 6. juni 2014 #13 Skrevet 6. juni 2014 Hvorfor vil du gå ned i vekt? Det kan hende du øker muskelmassen, men mister fett. Muskelmasse kan ha en egenvekt på 3:1 i forhold til fett.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #14 Skrevet 6. juni 2014 Hvorfor vil du gå ned i vekt? Det kan hende du øker muskelmassen, men mister fett. Muskelmasse kan ha en egenvekt på 3:1 i forhold til fett. Takk for svar over her! Ned i vekt blir vel feil, da muskler veier mer enn fett. Det jeg vil oppnå er mindre fettprosent, en mer stram kropp og litt synlige muskler Anonymous poster hash: e2432...e49
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #15 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har gått ned nesten 40kg med hovedsakelig styrketrening og endring i kostholdet. Eneste kardiotreninga jeg har gjort er intervaller etter økta. Trener ca 4 ganger i uka med tung styrketrening og avslutter med feks 10 ganger med 15 sek på mølla (20 sek pause) bare for å sette i gang forbrenninga litt Wow, så flott! Hvor lange økter har du, og hvor mange øvelser? Jeg trener styrke 3-5 ganger + 1 dag kondisjon hver uke. Hver styrkeøkt er ca 45min-1t, med 8 øvelser hver gang.Anonymous poster hash: e2432...e49
Inwe Skrevet 6. juni 2014 #16 Skrevet 6. juni 2014 Wow, så flott! Hvor lange økter har du, og hvor mange øvelser? Jeg trener styrke 3-5 ganger + 1 dag kondisjon hver uke. Hver styrkeøkt er ca 45min-1t, med 8 øvelser hver gang.Anonymous poster hash: e2432...e49 Varierer veldig, kjører bein og overkropp annenhver gang og har i alt fire forskjellige økter. Fulgt fat attack programmene til Silje mariela det siste halvannet året. Vurderer snart å sette opp mitt eget, føler jeg kan nok. Øktene er somregel på 40-60 min. Raske og effektive. Kan dessverre ikke dele programmet mitt da jeg har kjøpt det, så om du vil ha samme må du nesten kjøpe det selv begynner alltid med en baseøvelse og tar supersett på det neste. I alt, alt fra 6-12 forskjellige hver gang.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #17 Skrevet 6. juni 2014 Varierer veldig, kjører bein og overkropp annenhver gang og har i alt fire forskjellige økter. Fulgt fat attack programmene til Silje mariela det siste halvannet året. Vurderer snart å sette opp mitt eget, føler jeg kan nok. Øktene er somregel på 40-60 min. Raske og effektive. Kan dessverre ikke dele programmet mitt da jeg har kjøpt det, så om du vil ha samme må du nesten kjøpe det selv begynner alltid med en baseøvelse og tar supersett på det neste. I alt, alt fra 6-12 forskjellige hver gang. Takk! Har hørt mye bra om hennes program!Anonymous poster hash: e2432...e49
Inwe Skrevet 7. juni 2014 #18 Skrevet 7. juni 2014 Takk! Har hørt mye bra om hennes program!Anonymous poster hash: e2432...e49 Ja, jeg synes iallefall de er verdt vær krone. De har forandret livet mitt totalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå