Gå til innhold

Hvordan slutte med usunne vaner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å trene, og gjør det.

Problemet er pepsi max og cola zero, og følelsen av å ikke bli mett av rent kjøtt og grønnskaker.

Hva gjør jeg? Jeg kan ikke være den eneste som har hatt det problemet, og jeg sliiter. Hjelp!

Anonymous poster hash: f1113...b96
Videoannonse
Annonse
Gjest multibox
Skrevet

Du får velge da, digg kropp eller digg mat (satt på spissen)

Skrevet

For meg hjalp det å spise mer fett, og drikke mye vann. Jeg har aldri drukket brus da, men spiste mye godteri. Vet ikke om du kanskje spiser for lite fett? :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på med sunt fett, det gjør maten mer smakfull. Avokadomos, rømme, pinjekjerner, brokkolimos med gresk yoghurt, stek maten i ekte smør etc. Tyrkisk yoghurt med ekte vaniljepulver og bær er sunt og godt til frokost, f.eks. Du trenger ikke leve på tørr kylling og kokt gulrot resten av livet, akkurat. Sunn mat kan være vel så god som junk og drittmat.

Anonymous poster hash: e0d81...ba2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda et tips; tilsett sitron eller limeskiver i vannet for å gjøre det enklere og mer spennende å drikke. Eventuelt noen bringebær.

Skrevet

Husker ikke sist jeg drakk brus, men jeg tror jeg begynte med å ikke ha det i hus, eller la være å kjøpe. Da må man drikke vann når man blir tørst! Nå hadde jeg ikke greidd å få ned et glass brus engang. Ellers hjelper det å bruke mer sunt fett, som nevnt før her. Og bruke mer krydder i maten istedetfor salt og usunt fett.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! :)

Spiser lite fett tror jeg. Og styrer unna stekesmør osv osv. Da kan jeg prøve å steke i smør istedet for i olje.

Før drakk jeg jo ikke brus, men etter at jeg ble samboer, og nå ikke er samboer igjen, så fikk jeg visst brus-vanene hans med meg i slengen.......

Er så lett å dra innom nærbutikken å kjøpe seg en cola....

Flere tips?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! :)

Spiser lite fett tror jeg. Og styrer unna stekesmør osv osv. Da kan jeg prøve å steke i smør istedet for i olje.

Før drakk jeg jo ikke brus, men etter at jeg ble samboer, og nå ikke er samboer igjen, så fikk jeg visst brus-vanene hans med meg i slengen.......

Er så lett å dra innom nærbutikken å kjøpe seg en cola....

Flere tips?

Kokosolje er også et alternativ til steking, men det setter litt kokossmak på maten. Så smør er kanskje å foretrekke. Maldonsalt synes jeg også gir bedre smak enn vanlig salt.

Dersom du er fysen på lettbrus hadde jeg i første omgang kun spist måltider bestående av en del protein (kjøtt, fisk, fugl etc), grønnsaker og sunt fett (smør, avokado, nøtter, kokos/olivenolje). Det skal dempe sørsuget etter noen dager.

Etterhvert er det jo greit å ha noen sunne snacksalternativ. :) Min favoritt er mørk sjokolade fra Green & Blacks (85% kakao). Fryste bringebær er også godt. Smoothie av fryste bær og Lindahls gresk yoghurt smaker nesten iskrem, synes jeg. Det er også mulig å fryse bananbiter og kjøre dem i blenderen og deretter toppe det med f.eks friske bær, kokosflak, ekte vaniljepulver etc. Litt oppskjært ost og oliven (og evt. spekepølse) er også veldig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...