Gå til innhold

Vigsel i utlandet (Santorini)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gjort det?

Vi aner virkelig ikke hvordan vi skal gå frem...
Noen som har peiling?

Er Santorini det er snakk om.

Anonymous poster hash: daef6...ade
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange som gifter seg i utlandet, gjør det via ambassader eller Sjømannskirken - og det har du jo ikke på Santorini. Det går nok an å gifte seg i henhold til gresk lovgivning, men jeg vil tro at det ikke er spesielt lett å organisere. Vi giftet oss i Østerrike da vi bodde der og snakket språket, og vi måtte ordne alt av attester og bekreftete oversettelser selv. Til seremonien må man også ha tolk dersom de som ikke vigsler gjør dette på engelsk.

Det er kanskje noen andre som kan svare mer utfyllende på dette, men på meg høres det veldig tungvint ut.

Anonymous poster hash: 3350e...9d4
AnonymBruker
Skrevet

Mange som gifter seg i utlandet, gjør det via ambassader eller Sjømannskirken - og det har du jo ikke på Santorini. Det går nok an å gifte seg i henhold til gresk lovgivning, men jeg vil tro at det ikke er spesielt lett å organisere. Vi giftet oss i Østerrike da vi bodde der og snakket språket, og vi måtte ordne alt av attester og bekreftete oversettelser selv. Til seremonien må man også ha tolk dersom de som ikke vigsler gjør dette på engelsk.

Det er kanskje noen andre som kan svare mer utfyllende på dette, men på meg høres det veldig tungvint ut.

Anonymous poster hash: 3350e...9d4

Ok, takk for svar iallefall. Ser at mange andre har gjort det (norske), så skal vel være fullt mulig det :)

Skrevet

Vi gifter oss i utlandet. Og vi bruker en bryllupsplanlegger. Det er verdt hver krone.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i utlandet. Og vi bruker en bryllupsplanlegger. Det er verdt hver krone.

Vittig at du skulle si det, for jeg kontaktet en idag. :) Hehe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...