AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Hei, Jeg ønsker å flytte til en ny kommune. Det er en ganske liten kommune. Jeg er for tiden arbeidsledig og mottar aap. Kan jeg i teorien bare skaffe en leilighet i byen jeg ønsker å flytte til, og ta alt der i fra? Eller er det dømt til å gå dårlig? Jeg vet at det ikke er veldig stort problem å få seg en butikkjobb eller lignende der og grunnen til at jeg ønsker å flytte dit, er at leieprisene der er betydlig mindre og at det er en plass jeg trives veldig godt. Men som sagt, er det bare å skaffe en leilighet et stykke unna og håpe på at man får seg jobb? Og om jeg ikke hadde fått jobb med det første, hvordan blir det da med nav? Kan man kontakte selve kommunen å forhøre seg om hvordan det er med jobb osv (det er som sagt en liten plass og relativt få mennesker) Er som sagt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette...men sånn ellers, sorry for et rotete innlegg Anonymous poster hash: 21c13...8fc
Knirke Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Jeg ville prøvd å søke jobber først, og så flytte etterpå. Men det er jo meg... 1
xeno Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Enig med Knirke, søke jobber først og flytte etterpå. Men hvorfor vil du flytte til mindre plass, hvorfor vil du ikke flytte til større plasser hvor det er ikke så kjempe dyrt å leie tror jeg: Fredrikstad, Sarpsborg, Halden. Det er bare forslag fra meg, men vet ikke hvor du ønsker å flytte. Kanskje du kan skrive i hvilken kommune du ønsker å flytte, kan vi hjelpe deg kanskje.
Gjest Evel Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Når du allerede mottar aap så tror jeg at du har rett på flyttestønad og evt depositumgaranti for ny leilighet. Om kommunen du bor i er liten og det ikke er mye arbeid å få der vil nok nav stille seg positivt til at du flytter til en kommune hvor du vil ha større sjans for å få deg en jobb. Så snakk med nav og sosialen, og hør hva de sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå