Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg studerer på universitetet og bor i en leilighet i Oslo sentrum. Min folkeregistrerte adresse er hos min mor som bor litt utenfor Oslo sentrum, altså ikke der jeg til daglig er. Jeg er der sjelden, men får masse post dit allikevel.

Jeg er folkeregistrert der fordi jeg tidligere har hørt at jeg ikke får støtte(stipend) frå lånekassen om jeg melder folkeregistrert adresse. Men dette må da kun gjelde på VGS-nivå? Jeg er drittlei av å få masse brev dit, fordi mor ikke informerer meg om dette...

Om jeg melder folkeregistrert adresseendring mister jeg vil ikke noe støtte? Eller hvordan fungerer det?

Hva blir forskjellen om jeg folkeregistrerer meg et annet sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå aner jeg ikke hvordan reglene har endret seg, men da jeg gikk på videregående var det veldig viktig å ha folkeregistrert adresse hjemme hos foreldrene om man bodde så langt unna at man kvalifiserte til borteboerstipend.

Tror ikke det har noe å si om du melder adresseendring, siden du bor i Oslo.

Skrevet

Du mister ikke den vanlige støtten.

Skrevet

Nå aner jeg ikke hvordan reglene har endret seg, men da jeg gikk på videregående var det veldig viktig å ha folkeregistrert adresse hjemme hos foreldrene om man bodde så langt unna at man kvalifiserte til borteboerstipend.

Tror ikke det har noe å si om du melder adresseendring, siden du bor i Oslo.

Men nå går ikke jeg på vgs, og det er jo det jeg lurer på - om det er noe forskjell om man endrer folkeregistrert adresse når man går på universitetet...

Gjelder den regelen bare på vgs? Kan jeg da endre folkeregistrert adresse og fortsette å motta støtte?

Gjest Naria
Skrevet

Den regelen gjelder (selvsagt) bare på vgs. Det eneste Lånekassen bryr seg om adresse er at bostedsadressen ikke kan være den samme som dine foreldres adresse, da vil du ikke få lån omgjort til stipend.

Skrevet

Okei, takk! Da har jeg folkeregistrert meg her i Oslo sentrum.

Er fra vgs jeg hørte regelen og, da bodde jeg på internat i annet fylke. Da slipper jeg post til mamma mer :sol:

Takk for hjelpen :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...