Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør vi! :) Lykke til! :):danse:

Jeg fikk bestått! Fikk trekk på en del småting,som at jeg skjære opp alle skivene med samme kniv uten å tørke av kniven. Jeg pleier jo alltid å gjøre det ellers, så det var stresset som tok overhånd. Var også en del andre småfeil, men det er feil som også kom av stress og jeg ellers ikke gjør, heldigvis. Jeg byttet heller ikke vann mellom oventil og nedentil vask.

Når jeg skulle svare på spørsmålene fra sensorene så var hue mitt helt tomt! Jeg bare gråt til slutt, men gikk vell greit da. Jeg besto akkurat tror jeg. Men må jo være fornøyd med det! :jepp: hvordan gikk det med deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Christina146
Skrevet

Jeg fikk bestått! Fikk trekk på en del småting,som at jeg skjære opp alle skivene med samme kniv uten å tørke av kniven. Jeg pleier jo alltid å gjøre det ellers, så det var stresset som tok overhånd. Var også en del andre småfeil, men det er feil som også kom av stress og jeg ellers ikke gjør, heldigvis. Jeg byttet heller ikke vann mellom oventil og nedentil vask.

Når jeg skulle svare på spørsmålene fra sensorene så var hue mitt helt tomt! Jeg bare gråt til slutt, men gikk vell greit da. Jeg besto akkurat tror jeg. Men må jo være fornøyd med det! :jepp: hvordan gikk det med deg?

Jeg fikk også bestått! :D

Fikk beskjed om at jeg ikke bare fikk akkurat bestått, men på god vei til meget godt bestått. Men de trakk meg litt for at jeg ikke var selvstendig nok tror jeg. Menmen. Vi ee helsefagarbeidere! Yeey! :)

Skrevet

Jeg fikk også bestått! :D

Fikk beskjed om at jeg ikke bare fikk akkurat bestått, men på god vei til meget godt bestått. Men de trakk meg litt for at jeg ikke var selvstendig nok tror jeg. Menmen. Vi ee helsefagarbeidere! Yeey! :)

Gratulerer så mye! Nesten meget godt bestått er jo kjempe bra! Så flink du er! Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg ikke fortjente å bestå, siden sensorene sa "dette kunne gått begge veier" og hadde mye å sette fingeren på. Er nok ikke så glad for å bestå som jeg burde være..

Gjest Lars1009
Skrevet

Grattis. Men jeg synes det er rart at det ikke er vanlig å bruke stellefrakk ved stell hos dere, spesielt ved stell som går over en viss tid eller hvis man er i nærkontakt med pasienten. I vår kommune står i hvert fall dette klart og tydelig i retningslinjene (Kvalitetshåndboken). Hvis dere også er i matsituasjoner er det i hvert fall åpenbart at stellefrakk er nødvendig. Pasienten skal være ganske selvhjulpen hvis stellefrakk ikke skal være aktuelt.

Gjest Christina146
Skrevet

Grattis. Men jeg synes det er rart at det ikke er vanlig å bruke stellefrakk ved stell hos dere, spesielt ved stell som går over en viss tid eller hvis man er i nærkontakt med pasienten. I vår kommune står i hvert fall dette klart og tydelig i retningslinjene (Kvalitetshåndboken). Hvis dere også er i matsituasjoner er det i hvert fall åpenbart at stellefrakk er nødvendig. Pasienten skal være ganske selvhjulpen hvis stellefrakk ikke skal være aktuelt.

Jeg er helt enig! Jeg bruker i alle fall stellefrakk, og i hvert fall på fagprøven med tanke på at brukeren har kols, og er ekstra utsatt for infeksjoner.

Dessverre er det ikke alle som gjør dette, spesielt der jeg har praksisk til vanlig. Kanskje jeg rett og slett bør ta dette opp i personalmøtet.

Takk for gratulasjon, veldig godt å være ferdig! :)

Gjest Christina146
Skrevet

Gratulerer så mye! Nesten meget godt bestått er jo kjempe bra! Så flink du er! Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg ikke fortjente å bestå, siden sensorene sa "dette kunne gått begge veier" og hadde mye å sette fingeren på. Er nok ikke så glad for å bestå som jeg burde være..

Tusen Takk! :)

Jeg er sikker på at de ikke latt deg bestå om du ikke hadde fortjent det! Synes du skal være stolt, også når du bærer tittelen som helsefagarbeider på jobb.

:D

Skrevet

Jeg er jo egentlig helt enig i det, det burde vært pålagt på alle sykehjem å ha på stellefrakk. Var kanskje dumt av meg å ikke ha det på. Men sensorene sa ingenting om at jeg ikke hadde på stellefrakk, og jeg vet de hadde sagt noe om dette var noe de forventet.

Jeg besto hvertfall, og må jo være fornøyd med det! :jepp:

Gjest Christina146
Skrevet

Ja,

AnonymBruker
Skrevet

Trykket litt for fort på svarknappen!

Ja, det må du virkelig! Vi begge får være stolt denne dagen!

Jeg føler og jeg gjorde mye feil, men dette skrev jeg i evaluering, og de så at jeg kunne det.

De tenker nok også at du var nervøs, men du viste nok likevel at du kunne faget, og det er vel det de vil at du skal vise også.

Gratulerer så mye med ferdig utdanning! Jeg for min del har tatt påbygging ved siden av, tenker å gå videre til sykepleie etter et jobbe/taoppfagår. ;) Hat du noen planer videre? :)

Anonymous poster hash: 5f003...4d1

Skrevet

Ja,

Ja, jeg hadde søkt videreutdanning på fagskolen i Østfold. Hadde søkt "Helse, aldring og aktiv omsorg". Dessverre fikk jeg brev idag om at det var for få søkere til å starte det studie, så nå tenker jeg å bare få jobba så mye som mulig. Jeg er veldig fornøyd med å bare være helsefagarbeider 😊

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Lykke til :)

Endret av Kate1991
Skrevet (endret)

Lykke til :)

Endret av Kate1991
Skrevet

Uæ! Jeg tok på stellefrakk ved oppreiing av seng OG stell. Min begrunnelse er at jeg hadde en bruker med kols (ekstra utsatt for infeksjon), og at jeg ikke ville bære eventuelle smittestoff til "neste bruker".

Jeg er egentlig veldig forvirret, for i hjemmesykepleien der jeg jobber til vanlig bruker vi det ikke, men på en annen gruppe i hjemmesykepleien der jeg var idag, bruker de det.

Jeg tenkte det var lurt å være på "den sikre siden" :)

Hos oss bruker vi alltid stellefrakk på morgenstell. Det hender jo at noen må skifte bleie osv.

Trodde dette var helt vanlig, alle hos oss gjør det.

Det viktigste er uansett å skille mellom rene, urene og sterile handlinger.

Anonymous poster hash: 3add9...b21

Gjest Christina146
Skrevet

Hos oss bruker vi alltid stellefrakk på morgenstell. Det hender jo at noen må skifte bleie osv.

Trodde dette var helt vanlig, alle hos oss gjør det.

Det viktigste er uansett å skille mellom rene, urene og sterile handlinger.

Anonymous poster hash: 3add9...b21

Jeg har foreslått det for sjefene på personalmøte. Men de sa vi skulle bruke dusjfrakker. Synes det er ganske uhygienisk, for det første har vi ikke peiling på om de er rene, hvilken side som er ren eller skitten av frakken, og det er ikke alle brukere som har er sted å henge de opp..

Der jeg hadde fagprøven var det sånne engangsforklær som lå i en en boks, samme type som hanskene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...